נדל"ן ותשתיות

קריאה חריגה לרה"מ נתניהו: "להפסיק את יצוא הגז לטורקיה"

יו"ר הירוקים בחיפה פנה לראש הממשלה בקריאה למנוע אסון באזור מפרץ חיפה. לדבריו, יש לצמצם את היקפי הזיקוק ולבצע צעדים אופרטיביים להפחית את הסיכונים, לרבות הפסקת שינוע מכלי הברום. על רקע החשש ממלחמה בצפון: "חיזבאללה מכוון למקומות אסטרטגיים, מקבלי ההחלטות שבויים בקונספציה"  
מערכת ice |  4
נמל חיפה בזמן מלחמה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל, shutterstock)
יו"ר הירוקים, המועמד לראשות העיר חיפה מסיעת הירוקים כחול-לבן אביהו האן פנה אמש (רביעי) לרה"מ בנימין נתניהו וקרא לו לפעול מיידית למנוע אסון שעלול להיגרם בקריות בעקבות רגישותו האסטרטגית של אזור מפרץ חיפה. הם מתריעים כי תקיפה ופגיעה במתקני האנרגיה והתשתית במפרץ, עלולה להביא לאסון שיוכל לגבות חיי אדם. 
"לצערנו, עם התחממות הגזרה הצפונית צפויה קטסטרופה במפרץ חיפה", כתב האן לנתניהו. לדבריו, יש לזכור כי 40% מהתוצרת של בתי הזיקוק במפרץ חיפה מיועדת ליצוא לטורקיה. "בימים אלו, טורקיה חושפת את אופייה האנטי ישראלי שתומך במשטר הטרור בעזה. רבים לא מודעים לכך, אבל אנחנו בישראל ממשיכים לייצר עבורם אנרגיה בהיקפים גדולים ובצורה שמסכנת את תושבי חיפה". 
 
יו"ר הירוקים קורא לצמצם את היקפי הזיקוק במפרץ, ומבקש כי הממשלה תחליט על ייצור עבור המשק הישראלי בלבד ועל הפסקת היצוא לטורקיה. האן דורש צעדים אופרטיביים נוספים להפחתת הסיכונים במפרץ, ובראשם הפסקת שינוע מכלי הברום, שלטענת יו"ר הירוקים מהווה סיכון עצום בעת מלחמה. לצד צמצום היקפי הזיקוק, האן דורש כי יקוצר לוח הזמנים לפינוי המפעלים הפטרוכימיים במפרץ, לרבות מכלי הדלק של תש"א. 
"קצנו בכותרות ומצגות, וגם החיזבאללה שמכוון לעבר מקומות אסטרטגיים לא מתרשם מכותרות לעיתונות", סיכם האן, "בשביל באמת להקדים את פינוי התעשיה המזהמת צריך לתקצב את המהלך. מקבלי ההחלטות שבויים בקונספציה". האן הזכיר כי גם ללא התקפות טילים, מפרץ חיפה חווה תקלות במפעלים, פיצוצים במתקנים, פטריות עשן ולפידים בוערים. לדבריו, גורמי האכיפה אינם מורגשים ויש למהר ולפעול מוקדם ככל האפשר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ננצח כשנתחזק, סביב הנבחרים דמוקרטית. (ל"ת)
    דמע 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שונאי ישראל
    לולה 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן יאבדו כל אויביך ישראל.אמן.
    סגור
  • 1.
    יצוא הגז לטורקיה
    חניבעל 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממשלת ישראל תפסיק לתת למדינות אנטי ישראליות להפסיק היצוא לטורקיה של הגז ולהפסיק לתת לירדנים מים.הם אוייבנו ולאוייבים צריך להתיייס כאוייבים ולר להרכין את הראש פעם אחר פעם.
    סגור
  • טורקיה
    מניה 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד טורקיה שמשחקת יו יו.כל אירוע הם מנתקים מגע.מוקיעים.מחרימים וכו.לא לעשות איתם שום עסקה.ההלבשה שלהם גרועה.הירקות שלהם חסרי טעם.להחרים אותם.
    סגור