נדל"ן ותשתיות

רכבת ישראל: אלו 8 התחנות שייסגרו מה-1.3

לטובת פרויקט 'המסילה המזרחית', תחנות הרכבת שיושבתו מה-1 במרץ ועד 4 במאי 2024 יהיו רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, פתח תקווה סגולה, פתח תקווה קריית אריה ובני ברק. בזמן הזה יופעלו שאטלים לתחנות תל אביב, לתחנת הרכבת הקלה קריית אריה בפתח תקווה ולתחנת הרצליה
מערכת ice |  4
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
לאחר שמשרד התחבורה ורכבת ישראל הודיעו כי הם מקדמים את הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית" שיהווה ציר רכבתי נוסף בין אזור הצפון למרכז ולדרום, ויאפשר שיפור משמעותי של השירות הרכבתי בכל רחבי הארץ, לצד הגדלה משמעותית של הובלה מטענים, שתצמצם את הגודש בכבישים, זיהום האוויר, ותגביר את בטיחות כלל משתמשי הדרך, כעת מתברר אילו שמונה תחנות רכבת לא יהיו פעילות בתקופת הפרויקט.
כאמור, תחנות הרכבת שיושבתו מה-1 במרץ ועד 4 במאי 2024 יהיו רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, פתח תקווה סגולה, פתח תקווה קריית אריה ובני ברק. בזמן הזה יופעלו שאטלים לתחנות תל אביב, לתחנת הרכבת הקלה קריית אריה בפתח תקווה ולתחנת הרכבת בהרצליה.
במסגרת הפרויקט וכחלק משלבי הסיום שבו, תבצע רכבת ישראל באזור ראש העין עבודות הכנה לחיבור המסילה המזרחית העתידית עם רשת המסילות הארצית במסילת טבעת השרון הקיימת, הכוללות פירוק של מערכות החישמול והרכבתן מחדש בתוואי המסילה החדש, פירוק והרכבה של מערכות תקשורת ואיתות, והנחה של מפלגים (מרכיב מסילה שתפקידו לפצל מסילה קיימת למספר מסילות).
המהלך מגיע כחלק מהחיבור העתידי למסילה המזרחית. כמו כן, תבצע רכבת ישראל בתחנת רעננה דרום עבודות להרמת גובה המסילה שמטרתן שיפור הבטיחות והשירות על ידי הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף. עבודות אלה מורכבות מבחינה הנדסית שכן הן מבוצעות בתוך מנהרה ועל פסים המונחים על בטון. 
על מנת למצות את ימי העבודה, ולהקטין אי נוחות אשר עלולה להיגרם לעתיד, איגדה רכבת ישראל מספר פרויקטים לתקופה בה תופסק תנועת הרכבות, ויבצעו בה עבודות חיוניות באזור בני ברק לצורך בניית גשר להקמת שכונת מגורים חדשה, וכן עבודות נרחבות לשדרוג המסילות, שדרוגי תחנות, עבודות בטיחות להרמת גובה המסילה על מנת להקטין את מרווח העלייה לרכבת ועוד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי צריך לתת את הדין?
    אזרח איכפתי 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקו הזה הוא לא מזמן התורכים. מדוע יש אי התאמה בגובה הרציף? למה לפרק את החשמל? לא ידעו מזמן על הקו המזרחי? מקצצים 100 מליון בבריאות כדי לבזבז אותם כאן
    סגור
  • 3.
    איומה? ממש ברכה! (ל"ת)
    יהושמע 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    זהו שימוש נלוז במילה "איומה" (ל"ת)
    מבחין 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    למה?
    bobo 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבל, במקום להרחיב את השירות, מצמצמים אותו
    סגור