נדל"ן ותשתיות

קבוצת בית ירושלמי רכשה קרקעות בירושלים: הסכום המטורף נחשף

קבוצת הנדל"ן בית ירושלמי רכשה קרקעות בשכונות גילה ורמות בעיר ירושלים הצפויות לשנות את אופיין ולהתקרב למרכז עם התרחבות הרכבת הקלה בירושלים: "יהפכו לאטרקטיביות וקרובות למתחמי הבילוי, המסחר והתעסוקה"
מערכת ice | 
קרקעות (צילום pixabay)
גם בימי המלחמה והשפל בשוק הנדל"ן יש מי שמנצל הזדמנויות לקראת הגאות שבוא תבוא ומצטייד בקרקעות בירושלים. 
קבוצת בית ירושלמי השלימה השבוע שתי עסקאות משמעותיות בעיר הבירה, בשכונות גילה ורמות. השכונות, שכיום מרוחקות יחסית ממרכז העיר, צפויות להתקרב אליו משמעותית ולשנות את אופיין משכונות פרווריות בעקבות רישות הרכבת הקלה אל תחומיהן.
הקרקע שבשכונת רמות (רחוב כיסופים), נרכשה במחיר של 66 מיליון ₪. מדובר בשטח של 2.5 דונם, שטח בו תב"ע מאושרת לבנייה של 80 יחידות דיור. 
שכונת רמות קמה בשנת 1974 בצפון מערב ירושלים כאחת מחמש שכונות הטבעות שהוקמו על מנת להרחיב את היישוב היהודי בעיר בשטחים שצורפו לעיר לאחר מלחמת ששת הימים. כיום מדובר באחת השכונות הגדולות בישראל עם אוכלוסייה של כ-60 אלף איש. בשנים האחרונות נהנית רמות מתנופת בינוי ופיתוח, כאשר ב-2023 אושרה תוספת בנייה של 1700 יחידות דיור בבניינים של עד 12 קומות וכן אושר פינוי בינוי שכולל עוד 1000 דירות ברמות פולין, שכונה משנית בתוך רמות הגדולה. הקו הכחול של הרכבת הקלה, שהעבודות עליו יחלו במהלך השנה, יכלול תחנה ברמות.
בשכונת גילה, רכשה קבוצת בית ירושלמי ב-30 מיליון ₪ שטח של 2.8 דונם , בו תב"ע מאושרת לבניית 35 יחידות דיור. 
שכונת גילה נוסדה ב-1971, גם כן כאחת מחמש שכונות הטבעות, ומדובר בשכונה הגבוהה בירושלים, 857 מטר מעל הים, מה שמקנה לתושביה מבט פנורמי על כל חלקי העיר והסביבה. בשכונה מתגוררים כ-35 אלף תושבים. מדובר באחת השכונות הייחודיות בירושלים, המשלבת בתים פרטיים ודגש קהילתי, עם מבני שיכונים, מיזמים של גדולי האדריכלים (רם כרמי כדוגמא) ובעת האחרונה גם התחדשות עירונית. בימים אלה מבוצעות עבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיכלול תחנה בגילה. בנוסף צפוי חיבור לקו הכחול של הרכבת הקלה.
כחלק מתנופת הבנייה בירושלים והצורך בהרחבת הבנייה באופן שיענה על הביקוש הרב למגורים בעיר מצד האוכלוסיות השונות קבוצת בית ירושלמי תקדם תב"ע חדשה במגרשים שרכשה ותגדיל את נפחי הבניה באופן משמעותי. הקבוצה מקדמת תכנון נכון ומהיר בעשרות פרויקטים בבירה ומחוצה לה ומחזיקה בכ– 10,000 יח"ד בשלבי תכנון וביצוע שונים.
אבישי מאירוביץ' סמנכ"ל התחדשות עירונית בקבוצת בית ירושלמי: "גם בתקופה הזאת, תנופת התכנון והבנייה בירושלים לא עוצרת. פנינו קדימה לפיתוח העיר לאורכה ולרוחבה, על מנת מענה לביקושים הגוברים והולכים למגורים בעיר. גם רמות וגם גילה בדרך למהפך שיעשה אותן לאטרקטיביות במיוחד לתושביהן, בעיקר בזכות הרכבת הקלה, שתחבר אותן למרכז העיר ולשאר מתחמי הבילוי, המסחר והתעסוקה בירושלים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה