נדל"ן ותשתיות

בעקבות המלחמה: פרויקט החשמול נעצר, הרכבת תמשיך לזהם

פרויקטים רבים נעצרו או נדחו בעקבות המלחמה שנכפתה על ישראל לפני כחודשיים, אחד מהם הוא פרויקט החשמול של רכבת ישראל ומשרד התחבורה
מערכת ice | 
פרויקטים רבים נעצרו או נדחו בעקבות המלחמה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, דובר צהל)
מלחמת חרבות ברזל שנפתחה ב-7 באוקטובר, עם פריצת מחבלי חמאס למדינת ישראל וביצוע הטבח המזעזע ביישובי עוטף עזה, דחקה את ישראל למצב חירום לא רק ברמה הביטחונית אלא גם ברמה הכלכלית, מאחר וללחימה יש השפעות רבות, ישירות ועקיפות, על המשק הישראלי.
בענפים רבים במשק פרויקטים רבים דחו את תחילתם, ואלו שכבר החלו נעצרו לגמרי. אחד מהפרויקטים האלו הוא חשמול הרכבת, אחד הפרויקטים הגדולים והחשובים הקשור לתשתיות בישראל. הפרויקט אמור להחליף את מנועי הדיזל המזהמים של הרכבת במנועים חשמליים ולהפחית משמעותית את רמת הזיהום.
כפי שפורסם בדה מרקר, חברת SEMI הספרדית, שעובדיה פועלים בישראל במסגרת הפרויקט, החזירה את מרבית עובדיה עם פרוץ המלחמה וכעת מעטים נותרו. הדבר גורם לכך שלא מונחות תשתיות חדשות והעובדים שנותרו בישראל מטפלים אך ורק בתקלות.
ברכבת ישראל אמרו לדה מרקר: "כמו בכל פרויקט, ברכבת ישראל ובכלל, יש השפעה למצב הביטחוני על תהליך הביצוע". עזיבת עובדי החברה הביאה כאמור,  לעצירה מוחלטת של הרחבת התשתיות בפרויקט וסיומו נדחה בשנתיים, לאחר שהיה אמור להסתיים בשנת 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה