נדל"ן ותשתיות

אסון כבד נמנע בגני תקווה: התושבים במאבק עיקש נגד העירייה

מאות מתושבי השכונה בגני תקווה יצאו למאבק בדרישה מראש העיר ליזי דלריצ’ה, לקדם פרויקט פינוי בינוי קריטי בבניינים הישנים והרעועים, אשר מציבים את חיי התושבים בסכנת חיים מוחשית. בתוך כך, אסון כבד נמנע הלילה במתחם הרמה בגני תקווה
מערכת ice |  2
בניין ישן בגני תקווה (צילום דיירי הבניין)
מאות מתושבי השכונה בגני תקווה יצאו למאבק בדרישה מראש העיר ליזי דלריצ’ה, לקדם פרויקט פינוי בינוי קריטי בבניינים הישנים והרעועים, אשר מציבים את חיי התושבים בסכנת חיים מוחשית. בתוך כך, אסון כבד נמנע הלילה במתחם הרמה בגני תקווה.
במהלך שעות הלילה המוקדמות נשמע קול נפץ מחריש אוזניים במתחם הרמה. הדיירים המבוהלים יצאו החוצה כדי לגלות שנפלה בכניסה לבניין מאחד הבניינים במתחם חתיכת בטון היישר לכניסה ורק בנס נמנע אסון כבד.
מכבי האש שהגיעו למקום הזמינו את המשטרה שהמליצו לחסום את הכניסה לבניין. כל זאת לאחר שמזה כשנה וחצי מתריעים הדיירים בפני העירייה על תחושת הסכנה במקום, לאור המצב הרעוע של הבניינים. ישנם דיירים אשר תקועים בדירות ולא יכולים לרדת אלה באמצעות אלונקה. 
התושבים מנסים למשוך את תשומת ליבה של ראש העיר מזה חודשים רבים, אך זכו להיענות מועטה בלבד. הדיירים מוחים בטענה כי ראש העיר אינה קשובה לחששותיהם והם חשים בחוסר התקדמות בפרויקט, אשר עלול אף להגיע לפגיעות בנפש.
סה"כ מדובר על 17 מבנים של 408 דירות. המתחם משתרע על פני 56 דונם, נבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. מהנדסים מתריעים תקופה ארוכה על הבעייתיות של התוכנית הזאת ועל הסכנה שלה, ואנו גם רואים שהרבה ראשי עיריות זונחים אותה, ולכן התושבים מתנגדים לה בתוקף.
יאיר דיקמן, מבכירי המהנדסים בישראל, שמכיר מקרוב את המתחם והנעשה מסביב, טוען: "התוכנית המוצעת לדיירים בשכונת הרמה זה כמו בן אדם מבוגר שאתה מחליף לו את הידיים והרגליים והוא עדיין נשאר מבוגר, במצב של המבנים האלה היום, זה גרוע כמו רעידת אדמה".
"התמונות משקפות את מצבם הרע של הבניינים בשכונת הרמה, בניינים במצב של התפוררות, סדקים עמוקים עד כדי חשיפת היסודות. צינור מים משותף חלוד, מתפורר, נזילות בכל מקום, עובש, וריקבון המסכן את בריאות התושבים, בורות בתקרות הבניינים,  חדרי מדרגות עם שברים וסדקים אשר גרמו לא פעם לדיירים מבוגרים למעוד ולהיפצע. בנס לא קרה אסון, אך הבניינים עלולים לקרוס בכל רגע. עצוב מאד בעיקר עבור הדיירים הוותיקים".
אחד מהאנשים האלה הוא עזרא, כבן 80, אשר מתגורר ברחוב ושומע כבר שנים ארוכות על החידוש של המתחם שלו, שמספר בכאב: "העירייה חייבת להתעורר, עם השנים כבר מאוד קשה לי ללכת, ולמרות זאת אני נאבק בשביל השנים האחרונות שלי. זה רק עניין של זמן עד שהכל יקרוס".
עוד הוסיף עזרא, כי "העירייה מוכנה ללכת על מתווה של תמ"א 38 בלבד, ולא פינוי בינוי, אך המהנדסים מתריעים על הבעייתיות של התוכנית הזאת ועל הסכנה שלה, ממש כמו לשים פלסטר לחולה סרטן. לכן התושבים מתנגדים לה בתוקף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ה תושבים שם רוצים לעשות אקזיט
    אבישי 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פינוי בינוי ישב עונג כספי לבעלי הדירות אך ייצר בעיית תנועה ותשתית שהאיזור לא יוכל לשאת. בואו נשבש ונהרוס לכולם את איכות החיים בשם החזירות. מזמן יכולים לעשות פה תמא 38 אבל מה ירוויחו מזה בעלי הדירות והילדים החזירים שלהם. הם האשמים בעיכוב ולא העירייה.
    סגור
  • 1.
    זה לא חשוב
    שושנה 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד לאסון הבא ו.....
    סגור