נדל"ן ותשתיות

רמת גן נגד שימור מבנים? זו התוכנית המפתיעה של העירייה

ברמת גן מוגדרים 287 מבנים כמבנים לשימור, אך העירייה מעוניינת לאפשר הריסה של כמה עשרות מהם, בטענה שהם מהווים חסם להתחדשות עירונית. המועצה לשימור אתרים מתנגדת בתוקף
מערכת ice |  1
כיכר אורדע ביאליק רמת גן
הוועדה המחוזית תל אביב תדון בהתנגדויות לתוכנית השימור של העיר רמת גן, העוסקת ב-112 אתרי נוף ו-287 מבנים לשימור, מתוכם מעוניינת העירייה לשנות את הסטטוס של 55 מבנים.
"כלכליסט" פרסם כי הוגשו 58 ההתנגדויות לתוכנית, בהן בולטות אלו של מהנדסת העיר רמת גן סיגל חורש, שמבקשת לשנות הגדרה לרבע מהמבנים לכאלה שניתן להרוס
תוכנית השימור של רמת גן מחולקת לשלוש דרגות: בדרג א' 15 מבנים שיעברו שימור מחמיר ולא ניתן להוסיף בהם בנייה. בדרג ב' 206 מבנים להם ניתן להוסיף קומות. בדרג ג' 26 מבנים הניתנים להריסה עם ציון זכר קיום המבנה באמצעות שלט.

בעירייה מבקשים לשנות את הסטטוס של עשרות מבנים מדרג ב' ל-ג', כך שניתן יהיה להרוס אותם. לדברי מהנדסת העיר המבנים "קיבלו ניקוד אדריכלי נמוך, ומהווים חסם להתחדשות עירונית באזורם ו/או פוגעים משמעותית בפוטנציאל שיפור המרחב הציבורי"
הוועדה המחוזית אישרה להגיש רשימה מנומקת של מבנים שהסטטוס שלהם ישתנה, אך במועצה לשימור אתרים מתנגדים בתוקף. יעל אטקין, מנהלת מחוז ת"א במועצה אמרה ל"כלכליסט" שהורדת דירוג המבנים תביא לכך שלא ישומרו כלל. "מנגנון יישום השימור של התוכנית גמיש דיו כדי לאפשר שימור של כלל המבנים ברשימה המיועדים לשימור רגיל. כמו כן, תוכנית השימור שהופקדה מאפשרת מנגנון של ניוד זכויות, כך שנימוקים כמו חוסר ודאות כלכלית ופגיעה בפרויקטים של התחדשות עירונית אינם רלוונטיים כאן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיגל חורש..החנפנית הידועה לכרמל שאמה... (ל"ת)
    הדייר 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור