נדל"ן ותשתיות

לא רק הקבלנים והיזמים: השיפוצניקים נותרו ללא עבודה בפסח

לצד ההפסדים שסופגים היזמים והקבלנים בתחום הנדל"ן, גם קבלני השיפוץ מרגישים את ההאטה בשוק. מתברר כי לקראת פסח - תקופה של פריחה בביקוש לשיפוצים - הקבלנים נותרו ללא עבודה ונמצאים בסכנת סגירה
מערכת ice |  1
שיפוצניק (צילום freepik)
הבוקר פורסמו נתונים חדשים המעידים על כך ששוק הנדל"ן חווה האטה משמעותית בפעילות וזאת לאור הריבית העולה והביקוש היורד בשוק. התוצאה המיידית היא לא רק האטה במכירות, אלא גם הסכנה מבעיות כלכליות אליהן יכנסו חברות הנדל"ן הגדולות והמוכרות לנו.
עם זאת, רגע לפני פסח יש לקחת בחשבון גורם נוסף בשוק הזה ולא אחד שאנו חושבים עליו ישר כשאנו מדברים על משבר הדיור והכלכלה והם השיפוצניקים. לצד העובדה שקבלנים ויזמים לא ממש ממהרים להיכנס לפרויקטים חדשים, כך גם נכון לגבי האזרחים הרגילים שרצו לבצע שיפוץ בבית, אך החליטו להשהות את התוכניות בצל תקופת אי הוודאות הנוכחית וכמובן העובדה שהכול פשוט כל כך הרבה יותר יקר כרגע.
עם זאת, הדבר משפיע לא רק על השיפוצניקים שפועלים עבור המגזר הפרטי, אלא גם על אלו שפועלים במסגרת מדינית של תוכנית תמ"א 38 שמגמתה ירדה לאחרונה בצל יוקר המחייה.
אחד מאנשי המקצוע בתחום שוחח עם דה מרקר והעיד כי לרוב יש עלייה בדרישה לשיפוצים לקראת חג הפסח, אך השנה בפעם הראשונה הוא פשוט נותר ללא עבודה: "נכון להיום אין הזמנות חדשות, וגם מה שהיה ביטלו לי. אנשים מעדיפים פתאום לשפץ בעצמם מה שאפשר — ולחסוך. המצב קטסטרופלי", אמר אליעזר דוד, בעלי חברת ד.א.א עבודות גמר בע"מ.
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים העיד מצדו כי אכן מדובר בתקופה חריגה, היות שבתקופה של משבר עדיין יש פריחה בתחום השיפוצים. היום, לעומת זאת, מדובר במצב בו כמעט ואין עבודה והזמנות ולצד זאת יש גל פיטורים ענק בתחום כי המעסיקים לא יכולים לשמר את העובדים.
מנכ"ל תרמוקיר, אלי כהן, מעריך כי את ההשלכות של המצב נרגיש רק בעוד כשנה עד שנתיים - התקופה שבה יגמרו הפרויקטים הנוכחיים. לצד זאת, חשוב לציין גם את הנפגעים הנוספים בהליך והם עורכי הדין שפועלים בתחום הנדל"ן, אדריכלים, משווקי דירות, יועצי משכנתאות ונוספים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תורידו מחיר
    טל 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיביה לכם עבודה לא תורידו- תמשיכו לשבת בבית. השוק השתנה ומי שלא יתאים את עצמו לשינויים ימחק
    סגור