נדל"ן ותשתיות

בשורה לתושבי קרית אונו: התקדמות משמעותית בהתחדשות העירונית בעיר

במתחם נהרסות 232 דירות ישנות ב 11 בנייני רכבת ובמקומם ייבנו 760 יחידות דיור בעשרה בניינים בני 12-20 קומות וכן כ-6000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. לפני כשנה בדיוק נהרסו הבניינים הראשונים בפרויקט בשלב א', מהם פונו 56 מהדירות וכעת נמשך הפינוי עם הריסתם של 104 דירות ישנות בשלב ב' של הפרויקט
מערכת ice | 
פרויקט עלמא (צילום 3Design)
אבן דרך בולטת להתחדשות העירונית בקרית אונו. ביום שלישי אחר הצהריים החלה הקמתו של שלב ב' בפרויקט עלמא של קבוצת כנען ברחוב לוי אשכול בעיר, עם הריסת הבניינים הנוספים במתחם הוותיק. במקביל החלה יציקת הרפסודה [יסודות] של שלב א' בפרויקט. טקס ההריסה נערך במעמד ראש העיר ישראל גל, יו"ר מנהלת ההתחדשות העירונית, רותי נורמן זק וכן שלושת בעלי קבוצת כנען: איל הנדלר, ניב רום ומאיר טל כמו גם בעלי הדירות הוותיקים במתחם ומשפחותיהם.
במתחם נהרסות 232 דירות ישנות ב-11 בנייני רכבת ובמקומם ייבנו 760 יחידות דיור בעשרה בניינים בני 12-20 קומות וכן כ-6000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. לפני כשנה בדיוק נהרסו הבניינים הראשונים בפרויקט בשלב א', מהם פונו 56 מהדירות וכעת נמשך הפינוי עם הריסתם של 104 דירות ישנות בשלב ב' של הפרויקט.
באותו האירוע ממש חזו המשתתפים גם ביציקת הרפסודה של הבניינים בשלב א' של הפרויקט. העבודה על יציקת הרפסודה החלה בשעה 5:00 בבוקר ונמשכה עד שעות הלילה. במהלך העבודות יצקו עשרות העובדים כ-1600 קוב בטון לרפסודה בשטח של כ-1000 מ"ר, באמצעות מספר רב של משאבות שונות.
מיכאל, אחד מבעלי הדירות במתחם שהגיע לחזות בבניין הישן בו גר כשהיה צעיר נהרס, ציין: התחלנו לדבר על קידום התחדשות עירונית סביבות 2009, חיפשנו יזם והגענו לקבוצת כנען שהוכיחה את עצמה כפרטנרית לטווח ארוך. הדרך עד לרגע זה בו הבניינים הישנים נהרסים הייתה מאוד מאתגרת. היינו צריכים לא מעט אמונה ואורח רוח ואני מאושר שהגענו לרגע המכונן הזה. כשראינו את היישום של שלב א', שהדירות באמת נהרסות הבנתי שזה באמת קורה וזה היה מאוד מרגש".
איל הנדלר, יו"ר ובעלים משותף של קבוצת כנען אמר באירוע: "קשה שלא להתרגש כשעומדים וחוזים בנקודת ציון שכזו, כשאנו מתחילים לצקת את היסודות של הבניינים הראשונים בפרויקט ובד בבד הורסים את הבניינים הישנים של שלב ב'. התחדשות עירונית היא אירוע משמעותי בחייהם של כל הנוגעים בדבר, בעיקר בעלי הדירות ומשפחותיהם אך גם לחיים בשכונה , שכן פרויקט כזה הוא התחדשות של קהילה שלמה".
ישראל גל, ראש העיר של קירית אונו שהגיע לאירוע הוסיף :"פרויקט פינוי בינוי הוא אחד הדברים הכי מאתגרים שקיימים. בעיקר כשזה קורה במקום כזה, מרכז עיר ובאמצע שכונת מגורים, מקום צפוף שצריכים ליצור מחדש. זו עבודה קשה, זה ממש אומנות. כל מי שמעורב בפרויקט כזה צריך המון סבלנות ואורח רוח והתושבים המיוחדים כאן נתנו אמון בפרויקט והגיעו לרגע המיוחד הזה של התחדשות הבניינים והדירות שלהם. אחת המטרות המרכזיות שלי היא שבתוך 7.5 שנים לא תהיה דירה אחת בקריית אונו שלא תהיה ממוגנת ומחוזקת כנגד רעידות אדמה וטילים. נהיה העיר הראשונה שעושה זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה