נדל"ן ותשתיות
משרד התחבורה נגד WAZE: הכביש הזה לא באמת עמוס?
הבוקר הראשון של נתיב פלוס בכביש 1 לירושלים על פי משרד התחבורה: קיצור של יותר מ-25% לזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית, מהירות הנסיעה בנתיב פלוס עמדה על 78 קמ"ש ובנתיבים הרגילים על 66 קמ"ש בממוצע. אז איך זה שב-WAZE דווקא טוענים שהנהגים סבלו הבוקר?
דווקא אחרי ההודעה המאכזבת של WAZE, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ומנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק הגיעו הבוקר (ראשון) לחדר המצב של נתיבי ישראל, לעקוב מקרוב אחר התנועה בכביש 1 לירושלים, עם תחילת הפעלת נתיב פלוס וכנראה רוצות להוריד את הלהבות.
עוד ב-
לדברי הודעת משרד התחבורה, הנתיב מתפקד מצוין, מקצר את זמן הנסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופית ולא נצפו עומסים חריגים לרכב הפרטי, פרט לתאונה שאירעה במחלף לטרון, שיצרה עיכוב לרכב הפרטי ופער משמעותי בין הנסיעה בתחבורה הציבורית. "משרד התחבורה קורא לציבור, לבחור בתחבורה ציבורית או שיתופית ולקצר משמעותית את הדרך לירושלים".
אלא שמוקדם יותר ב-WAZE טענו כי נרשם עומס כבד במקטע שבין כפר שמואל לשואבה בזמן שבשני השבועות הקודמים לכן נצפה רק עומס בינוני בכביש במקטע שבין נווה שלום לשואבה.נכון לשעה 08:40, נצפה עומס כבד בכביש מספר 1 מזרח מכפר שמואל לשואבה, מהירות ממוצעת של 34 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 36 דקות.
לשם השוואה, הנ"ל תזמון העומסים בכביש 1 מזרח בשני השבועות הקודמים לכן, בימי ראשון (20,27.11) באותה השעה: 20.11: עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, מנווה שלום לשואבה, מהירות ממוצעת של 43 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 14 דקות. בשבוע שעבר, ה-27.11: נרשם עומס בינוני בלבד בכביש מספר 1 מזרח, מנווה שלום לשואבה, מהירות ממוצעת של 46 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 13 דקות. המשמעות, הנהגים נאלצים לעמוד כמעט פי 3 זמן על הכביש.
על כביש 1 לירושלים נוסעים בשעות העומס מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, בנוסף לרכבת ישראל, שמפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון. בנוסף, לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב ; וחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב.
הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אנחנו חונכות וחונכים נתיב לתחבורה ציבורית בכביש של המדינה, כביש מספר 1, בדרך לבירה שלנו, ירושלים. הנר"ת החדש מקצר משמעותית את זמן הנסיעה. היעד הוא להמשיך ולהוסיף עוד נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית בכל מקום בארץ. אחרי שנים של הזנחה שהפכו את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, הפכנו בקדנציה הזו את הפירמידה. זה הדבר שאני גאה בו יותר מכל. שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. אני מאוד מקווה שכל מי שתבוא או יבוא אחריי, לא יעזו לשנות את הכיוון הזה. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק הוסיפה: "קיצרנו את הדרך לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. יותר מ-130 אוטובוסים בשעה נוסעים בבקרים לירושלים, ולהם מגיעה העדפה. אני קוראת לציבור להתארגן שלושה ברכב, לנסוע יחד ולהגיע מהר".
אלא שמוקדם יותר ב-WAZE טענו כי נרשם עומס כבד במקטע שבין כפר שמואל לשואבה בזמן שבשני השבועות הקודמים לכן נצפה רק עומס בינוני בכביש במקטע שבין נווה שלום לשואבה.נכון לשעה 08:40, נצפה עומס כבד בכביש מספר 1 מזרח מכפר שמואל לשואבה, מהירות ממוצעת של 34 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 36 דקות.
לשם השוואה, הנ"ל תזמון העומסים בכביש 1 מזרח בשני השבועות הקודמים לכן, בימי ראשון (20,27.11) באותה השעה: 20.11: עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, מנווה שלום לשואבה, מהירות ממוצעת של 43 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 14 דקות. בשבוע שעבר, ה-27.11: נרשם עומס בינוני בלבד בכביש מספר 1 מזרח, מנווה שלום לשואבה, מהירות ממוצעת של 46 קמ"ש וזמן משוער למקטע של 13 דקות. המשמעות, הנהגים נאלצים לעמוד כמעט פי 3 זמן על הכביש.
על כביש 1 לירושלים נוסעים בשעות העומס מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, בנוסף לרכבת ישראל, שמפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון. בנוסף, לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב ; וחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב.
הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אנחנו חונכות וחונכים נתיב לתחבורה ציבורית בכביש של המדינה, כביש מספר 1, בדרך לבירה שלנו, ירושלים. הנר"ת החדש מקצר משמעותית את זמן הנסיעה. היעד הוא להמשיך ולהוסיף עוד נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית בכל מקום בארץ. אחרי שנים של הזנחה שהפכו את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, הפכנו בקדנציה הזו את הפירמידה. זה הדבר שאני גאה בו יותר מכל. שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. אני מאוד מקווה שכל מי שתבוא או יבוא אחריי, לא יעזו לשנות את הכיוון הזה. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק הוסיפה: "קיצרנו את הדרך לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. יותר מ-130 אוטובוסים בשעה נוסעים בבקרים לירושלים, ולהם מגיעה העדפה. אני קוראת לציבור להתארגן שלושה ברכב, לנסוע יחד ולהגיע מהר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(32):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
28.יש מדינה? אין. נקודה.אורנה 12/2022/12הגב לתגובה זו0 0אני נוסעת ומשתמשת בוויז בארץ, וכל פעם מה שנקרא "על המזל" לא פעם וויז הרחיק אותי מהיעד בלי שום סיבה ובעיקוף הביא אותי ליעד, מה שגרם לי לנהוג לפעמים עשרות קילומטרים וזמן מבוזבז, קרה לי בכביש 6 בדרך לחופשה באילת, הסיט אותנו לכביש כביכול צדדי כאשר לא היה עומס בדרך... ועוד ועוד, אז.... מי שיושב לתכנת, תחשוב טוב.סגור
-
27.שגעתםסהר 12/2022/11הגב לתגובה זו0 0נוסעים נוסעות ציבורים ציבורות לא תבחרו משהו ותלכו עם זה עד סוף הכתבה אין לי כוח לקרוא קפילויות בגלל השגעון של מיכאליסגור
-
26.אין פה היגיון לקחת נתיב רגיל לנתצ ולתקוע את כולם בעומסאלעזר 12/2022/11הגב לתגובה זו0 0ואז לומר שבנתצ יותר מהיר אם רוצים לעזור תוסיפו נתיב נוסף לנתצ בלי לקחת אותו מכל כלי הרכב כביש 1 הפך להיות 2 נתיבים מספיק משאית 1 שנוסעת לאט ונשאר בקושי נתיב 1 לנסיעה לבירה ועל זה להתפאר ???סגור
-
25.הבניאס כמובןהנחל המכני 12/2022/11הגב לתגובה זו1 0וואלה כביש אחד לירושלים? מי נוסע רק דרך כרם התימניםסגור
-
24.למה וויז דוחף אותי להגיע לכביש 6 למרות שסגרתיסמיר 12/2022/11הגב לתגובה זו1 0את האופציה בהגדרות. קורה לעוד מישהו?סגור
- טען עוד
-
יש מדינה? אין. נקודה.אורנה 12/2022/12הגב לתגובה זו0 0וויז אומנם מכחיש את העובדה שלא מדובר בגביית כספים, אבל בשטח מעביר לכביש 6.סגור
-
23.כי וייז מקבלים תשלום להוריד אותנו במכוון לכביש 6.הבלוף האמיתי. 12/2022/10הגב לתגובה זו2 0ורק לאחר שבחרת להשתמש בכביש האגרה מתחילים לאט לאט להוסיף זמן הרבה מעבר למה שהצהירו בתחילה.סגור
-
זה הגבל עסקי, קרטל ומונופולים (ל"ת)סמיר 12/2022/11הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.אין פקקליאור 12/2022/10הגב לתגובה זו0 0יום יום אני עולה בכביש אחד שלושה או ארבעה ברכב פיתרון נפלאסגור
-
21.תעשו תחבורה ציבורית נורמלית ואז נדבר...איתי 12/2022/09הגב לתגובה זו2 0כל היום עסוקים בלהעניש נהגי רכב, נראה לך שאני נהנה לעמוד בפקק לבד שעה וחצי כל יום???? אבל התחבורה הציבורית כל כל גרועה ששם זה יקח לי שעתיים בעמידה וסירחוןסגור
-
20.מיכל פרנקעוזי 12/2022/09הגב לתגובה זו0 0תתחילי להתארגן לתרופות המחלה תהיה קשה וקחי איתך את מרב מיכאלי שנראה לי שמצבה לא טובסגור
-
19.דיקטטורה נוסח מיכאליצוחק 12/2022/09הגב לתגובה זו1 1מיכאלי היקרה והיקר תקשיבי ותקשיב, לא יעזור לך להכחיש את המציאות ולנסות להגיד שהכביש לא עמוס עמוסה המציאות היא שהיית השרה שר הכי כושלת בהיסטוריה, כל חלקה טובה (אם היה) הרסת ומה שהיה לא טוב עשית אותה אותו יותר הרוס שחררי מאיתנו ותפסיקי לבלבל את המוח, לכי לך לבית כל מה שטוב ולא היה בתקופה ההרס שלך קצרת את קרדיט, עכשיו הגיע הזמן להקשיב לעם וללכתסגור
-
18.מתי יהיה סימון נתיבים ביציאה מאיילון דרום לכביש מס׳ 1?יאל 12/2022/08הגב לתגובה זו0 0הכביש מקושקש ואי אפשר להבין מה תחומי הנתיבים, למרות שכביש איילון בקטע המרכזי הוא מהאדומים שיש.סגור
-
17.מה את מבינה בבני אדםברוך שפטרנו מעונשה 12/2022/08הגב לתגובה זו2 0בטח לא בתחבורה בעליות לא עושים פלוס 1 2 ו3 אפילו האוטובובים מזגזגים בין הנתיבים קצת היגיון ,קצת להיצמד לנתונים לפני שמפילים נזק לעיר בירה ישראל ובכלל תודה שהלכת מאיתנו והלוואי וזה ימשיך כמו במרצ רק יותר במרצ!!סגור
-
16.מה אתם רוציםמציאות 12/2022/07הגב לתגובה זו0 0בקטע שעשו את הנת"צ לא היה פקקים עד עכשיו ומאז שיש את זה יש פקקים מטורפים ואני כל יום נוסע שם זה ממש ניהיה סיוט. אני זוכר שכביש 1 היה 2 נתיבים וזה היה מטורף הפקקים ואז הגדילו אותו ולא היה פקקים אלה אם כן היה תאונה / עבודות בכביש. מעכשיו גם שהנת"צ הוא רק ל3 שעות אנשים מעדיפים לא לעלות עליו גם מחוץ לשעות וניהיה בלגן.... בקיצור טיפשיםסגור
-
15.מירב תפסיק ותפסיקי להיות סתומה וסתום (ל"ת)מתעצבנים ומתעצבנות 12/2022/06הגב לתגובה זו3 1סגור
-
14.למה רק להוציא את ישראל מהפקק? למה לא גם מהפקקה? (ל"ת)אני 12/2022/05הגב לתגובה זו6 1סגור
-
13.פקידי השלטוןאחד 12/2022/05הגב לתגובה זו5 0לפקידי משרד התחבורה: אין לכם טיפה אומץ לעמוד מול הציבור שממן אתכם ולומר אמת. לא קיצרתם שום נסיעה בכבישים המיוחדים שסללתם.זאת לא חוכמה לסלול כביש ל7 אחוז מהאוכלוסיה ולומר שהצלחתם... הנתון שאינכם מפרסמים הוא שבמסלול התחבורה הציבורית ו+ 2 מנתניה לצומת גלילות על כל מכונית שנוסעת במסלול הזה נוסעות 15 מכוניות במסלולים הרגילים וכמובן עומדים יותר בפקקים. המטרה שלכם לחלוב את רוב הציבור בדוחות ובעמידה בפקקים.סגור
-
12.תעשו קו ישיר כבר מאשקלון לירושליםפלוני 12/2022/05הגב לתגובה זו0 2לא יכול להיות שעתים ורבע נסיעה מאשקלון לירושלים כאשר מבש לירושלים זה שעה וחמש דקות . מה הפלא שלא רוצים חסוע בתחבורה ציבוריתסגור
-
11.המורשת של מירב מיכאלי/מיכאליתשי 12/2022/05הגב לתגובה זו5 1בעסה שזה לא עבד. עכשיו יש יותר פקקים. מזל שזה קרה אחרי הבחירות אחרת גם את ה5 מנדטים א הייתם מגרדיםסגור
-
10.וויזרוני 12/2022/05הגב לתגובה זו2 0וויז לא אמין מאז שמכורו אותו למריקאים..פעם חזרתי פעם חזרתי מענתות עם אשתי ושלושת ילדי .הוא הכנס אותי לענתא אחד המקומות המסוכנים שיש.סגור
-
9.מה זאת אומרת ומה עם הנכים שזקוקים לרכב רפואי מיוחד מה א (ל"ת)משה 12/2022/05הגב לתגובה זו0 1סגור
-
8.וויז מזמן לא אמיניםאורןן 12/2022/04הגב לתגובה זו2 1וויז מפברק מסלולים מהירים על מנת לשלוח אותכם למרכזי קניות למשל או חנויות נוחות הכל בשם הפרסומותסגור
-
7.מיסים לאן הולכיםשםהמשתמששלך 12/2022/04הגב לתגובה זו1 0שיכתבו תוכנה טובה יותר ממילא הם שותים חצי מהכסף של המפתחים של וויז, איזה תירוץ יש למשרד התחבורה לא להתאמץסגור
-
6.משרד התחבורע וביבי רואים כבישים ומחלפים לא את הפקקיםמוטי בר-נס 12/2022/04הגב לתגובה זו1 0כביש מס 1 בנוי ככביש מהיר לכל אורכו אבל החכמים במשרד התחבורע שכחו לשנות סטטורית את הכביש למהיר ולכם מותר לנסוע רק 90. לפטר את כל המנהלים הכושלים שמונו בגלל קשרים ולא כישוריםסגור
-
בר נס, כמה רוע יש בך, מה הקשר לביבי,הקורא בחמוצים 12/2022/05הגב לתגובה זו1 1אם כבר בזכות ביבי אתה נוסע בכביש הזה ובכביש 16 הנהדר, הגברת הלא מדופלמת קצרה את ההצלחה של הרחבת הכביש והפילה על כולנו את הנתיב המטופש הזה בזכות כאלו כמוך שנתנו בידה את השרביט לנהל את חיינו ואתה עוד מתלונן??סגור
-
5.חלםיעקב 12/2022/04הגב לתגובה זו8 0נסיעה ממוצעת של יום יום מרמלה להר חוצבים היום הנסיעה התארכה לשעה וחצי על כלום במקום 35 דקות. בקושי היתה תחבורה ציבורית על הנתיב הימני ואנחנו הנהגים זחלנו לירושלים... חלם זה כאןסגור
-
זאת המטרה בדיוקבן 12/2022/05הגב לתגובה זו1 1לעבור לתחבורה ציבורית במקום פרטית.סגור
-
4.ישבנו בפקק הבוקר כמו גדולים.עופר 12/2022/04הגב לתגובה זו5 0במקום נסיעה ממוצעת של יום א מראשל'צ לקניון מלחה בשעה. היום הנסיעה התארכה לשעה וחצי על כלום. בקושי היתה תחבורה ציבורית על הנתיב הימני ואנחנו הנהגים זחלנו לירושלים. Waze לא טועים . מקבלי ההחלטות כן.סגור
-
3.ממתי וויז הם אינדיקציה לעומס אמיתי??אני 12/2022/04הגב לתגובה זו2 2חבורת אוכלי חינם עם מוסר עבודה גרועסגור
-
2.אנחנו מפליצות ומפליצים (ל"ת)נוסטרה שמוסטרה 12/2022/04הגב לתגובה זו6 0סגור
-
1.למה לא הגבילו רק בשעות העומס?? (ל"ת)נוסע 12/2022/04הגב לתגובה זו2 1סגור
מניות בולטות בת"א
- עורכ.ת תוכן לדסק חדשות - משמרות לילה כל הארץ
- עורך/ת תוכן לעולמות הכלכלה - מחלקה מסחרית תל אביב
- כתב/ת דיגטל וקריפטו המרכז
- ראש דסק תל אביב
- כתב/ת בידור ורכילות תל אביב
- כתב/ת שוק ההון תל אביב
- כתב/ת מדיני פוליטי המרכז
- רכז/ת מערכת תל אביב
- כתב/ת נדל"ן תל אביב
- כתב/ת כלכלה תל אביב
- עורכ/ת כלכלה תל אביב
- עורכ/ת תוכן לדסק חדשות תל אביב
- עורך/ת הום פייג' תל אביב
- עורכ/ת בידור ורכילות תל אביב
- מנהל/ת שיתופי פעולה ומכירות תל אביב
- כתב/ת סלבס תל אביב
- מנהל/ת משמרת לדסק חדשות תל אביב
- עורכ/ת תוכן לדסק חדשות תל אביב
לראש
העמוד
העמוד