נדל"ן ותשתיות

ביצעתם חריגות בנייה? כדאי שתיזהרו משיטת האכיפה החדשה הזו

תוכנת בינה מלאכותית זיהתה יותר מ-20,000 בריכות שחייה פרטיות סודיות בצילומי אוויר, וסייעה לפקידי המס הצרפתים לגייס כ-10 מיליון יורו בהיטלי רכוש נוספים. האם בקרוב נראה את הטכנולוגיה כאן בישראל?
מערכת ice | 
הדירה היקרה ביותר יד2 (צילום יד2)
תוכנת בינה מלאכותית זיהתה יותר מ-20,000 בריכות שחייה פרטיות סודיות בצילומי אוויר, וסייעה לפקידי המס הצרפתים לגייס כ-10 מיליון יורו בהיטלי רכוש נוספים. שיפורים בבית, כמו הוספת לופט או בריכה, יכולים להעלות את ערך הנכס ולהגדיל את הארנונה שבעלי הבית משלמים.
למרות זאת, אזרחים רבים בעולם וגם כאן בישראל בונים ללא ידעת הרשויות, והמלחמה בהם לא קלה. בניסיון לתפוס את משתמטי המס, תשע מחלקות שעבדו תחת משרד המסים של צרפת בדקו בתוכנה מיוחדת וחדשנית שמופעלת על ידי בינה מלאכותית כדי למצוא באופן אוטומטי בריכות שחייה לא מוכרזות מתמונות של השטח מהשמיים.
התוכנה ניתחה תמונות אוויר, סרקה אחר סימנים מובהקים של בריכות כמו מלבנים כחולים בחצרות האחוריות. גורמים רשמיים השתמשו בקוד כדי לזהות בתים עם בריכות אלו, קבעו את כתובתם ובדקו אם הם דווחו או לא על ידי עיון בנתונים הרשומים. התוכנה חשפה 20,356 לגונות סודיות עד כה, בהיקף של 10 מיליון יורו במס שלא שולם.
 
התוכנית תיפרס ברחבי המדינה כולה כדי לחפש עוד מאגרים לא מדווחים שעלולים להוביל לסכום מוערך של 40 מיליון אירו בתשלומי הארנונה. כידוע, היחסים בין רשות המסים הישראלית למקבילתה הצרפתית הם מצוינים, כאשר ישנם שיתופי פעולה רבים בין הגופים שמבקרים זה אצל זה ומחליפים רעיונות. האם התוכנה החדשנית תגיע גם לישראל? סיכוי סביר שכן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה