נדל"ן ותשתיות

איפקס קפיטל מרקטס החל לסקר את מניית להב אל.אר

איפקס קפיטל מרקטס החל לסקר את המנייה שבבעלות אבי לוי עם המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 6.55 שקל: "ההשקעה מאפשרת חשיפה לנכסי נדל"| מניב יציבים ואיכותיים בישראל ובגרמניה"
מערכת ice | 
מניות (צילום pixabay)
איפקס קפיטל מרקטס החל לסקר את מניית להב אל.אר, שבשליטת אבי לוי ובניהולה של חוה זמיר-טואף עם המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 6.55 שקלים – אפסייד של כ-24% על מחיר המניה בסגירת המסחר ביום חמישי.
האנליסט נועם פינקו כתב כי "השקעה בלהב מאפשרת חשיפה לנכסי נדל"ן מניב יציבים ואיכותיים בישראל ובגרמניה, פוטנציאל צמיחה משמעותי בנכסי בתחום הנדל"ן המניב ולמגורים בישראל, הפעילות החזקה של דלק ישראל בתחום שיווק הדלקים ותחנות הנוחות וצמיחה משמעותית בתחום האנרגיה המתחדשת".
בנוסף כתב פינקו כי "קיים להערכתנו פוטנציאל צמיחה עתידית הנובע מהנהלה הפועלת כל הזמן לאיתור הזדמנויות הן בפעילויות הקיימות והן בפעילויות חדשות של החברה, לה רמת מינוף נמוכה יחסית. פעולות אלו הביאו את החברה לרכישה של חברת דלק ישראל שיצרה ערך רב לחברה, הביאו לרכישה המעניינת של חברת מפעת וייתכן ויביאו לעסקאות נוספות בעתיד".

 
פינקו חילק את פעילות להב אל.אר למספר מגזרים עיקריים: מגזר הנדל"ן המניב בגרמניה, תחום פעילות הדלקים וחנויות הנוחות בישראל, תחום הנדל"ן בישראל ותחום האנרגיה הירוקה.
בנוגע למגזר הנדל"ן המניב בגרמניה, כתב פינקו כי "בבעלות החברה כ-75 נכסים מסחריים בגרמניה בהם היא מחזיקה בשיעורי אחזקה של 50%-100%" והוסיף כי "האסטרטגיה של החברה הינה לפעול בסגמנט הנכסים המספקים צרכים בסיסים של האוכלוסיה, נכסים שהם יותר חסינים למיתון ותקופות פחות טובות, וכן שמושפעים פחות ממגמת התחזקות הרכישות אונליין".
בנוגע לפעילות הדלקים וחנויות הנוחות בישראל כתב פינקו כי "בשנת 2020 ניצלה החברה את המצוקה הפיננסית בה הייתה שרויה קבוצת דלק ורכשה יחד עם שותפים את השליטה בחברת דלק ישראל לפי שווי של 750 מיליון שקל. חלקה של להב בעסקה הינו 40%. אחד הדברים הראשונים שבוצעו לאחר הרכישה הינו פיצול הפעילות של תחום הנדל"ן בחברת דלק לחברה נפרדת, כך שדלק ישראל עוסקת כיום בתחום התדלוק וחנויות הנוחות, לצד מספר תחומים משיקים קטנים יותר".
 
פינקו הוסיף כי "החברה רוצה להגדיל את פעילותה וכבר הגדילה את היקף התחנות בהן היא פועלת. אסטרטגיית הצמיחה שלה כוללת בנוסף שדרוג חוויית הלקוח בתחנות בהיבטים של שרותים לרכב, מזון מהיר (החברה רכשה 70% מזכיינית קבוצת ברגר קינג) ומתחמי הנוחות, שיפוץ ושדרוג התחנות הגדלת מועדון הלקוחות ושיפור החוויה הדיגיטלית".
בנוגע לתחום הנדל"ן בישראל כתב פינקו: "למעט נכס מניב אחד, כלל תחום הנדל"ן המניב בישראל מרוכז בדלק נכסים, החברה שפוצלה מדלק ישראל כאמור לעיל, ובה מחזיקה החברה בשיעור של כ-40%. אל החברה הועברו כל הנכסים והזכויות בנדל"ן שהיה בקבוצה וההתחייבויות הקשורות להם. הנכסים בפיצול שוערכו כך שההון העצמי של החברה כיום עומד על כ-600 מיליון שקל. שווי הנכסים המניבים הינו כ-1.09 מיליארד שקל. בנוסף ישנו מלאי מקרקעין בשווי של כ-80 מיליון שקל."
עוד כתב פינקו כי "דלק נכסים הוקמה למעשה על מנת לנצל את הפוטנציאל הנדל"ני הקיים בתחנות ובנוסף לייצר פעילות נדל"נית חדשה תוך ניצול הידע, היכולות הפיננסיות והמומחיות של החברה ומנהליה. הפוטנציאל הינו בעיקר זכויות בנייה קיימות וכאלה שלא קיימות עדיין אך החברה תשאף להשיגם בהתאם לתכניות העירוניות השונות. פוטנציאל זה עשוי להגדיל בעתיד את זכויות הבניה במתחמים באלפי מ"ר לשימושים מעורבים של תעסוקה ומגורים".
לבסוף, בנוגע לפעילות האנרגיה המתחדשת כתב פינקו: "בשנת 2020 חזרה החברה לתחום ורכשה מספר חברות להם מתקנים סולארים בהספק מותקן מצטבר של 3.4 מגה וואט המניבים הכנסות של מעל ל-11 מיליון שקל בשנה. בנוסף החברה מתקינה מערכות בהספקים מצטברים של כ- 3.95 מגה וואט וכן בעלת צבר פרויקטים מכוח הסכמים חתומים בהספק של 25.3 מגה וואט".
"כן התקשרה החברה עם מושב בדרום הארץ להקמת מתקן סולארי בהספק של 33 מגה וואט. כן החברה מתקינה פאנלים סולארים במספר תחנות של דלק שיופעלו בקרוב. החברה רואה בתחום הסולארי כמנוע צמיחה משמעותי ומתכוונת להרחיב את הפעילות בצורה משמעותית".
פינקו הוסיף כי "לאחרונה רכשה החברה כ-65% מחברת מפעת הפועלת בשני תחומים – איסוף ופינוי פסולת והפעלת תחנות מעבר בו פועלת מפעת בתחום השינוע, הטיפול, המיון וההטמנה של פסולת עירונית, תעשייתית ובניין", וכתב כי "להב תשאף להקים תחנות פוטו וולטאיות בשטחי תחנות המעבר ובעתיד גם להפיק אנרגיה מהליכים הקשורים לטיפול בפסולת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה