נדל"ן ותשתיות

משה ליאון כהכרעה דרמטית: זו התוכנית שלא תקום בירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הציג את "הבשורה בלבן" - תוכנית חלופית ששומרת על המעיינות ועל עמק לבן, וכן על כל אזורי החילחול, המזינים את המעיינות. התכנית מונעת כריתת 10,000 עצים ומקדמת הכרזה על גן לאומי על 500 דונם מתוך התוכנית הקודמת, שישמשו גם כמחסום לדורות, וימנעו אפשרות לקדם רכס לבן א', ב' ו- ג'. ראש העיר הצהיר: "תכנית רכס לבן, במתכונתה המוכרת, לא תקום!"
מערכת ice |  1
משה ליאון, פתיחת המקטע הראשון של הכביש האמריקאי (צילום יוסי זמיר, באדיבות חברת מוריה)
ראש העיר ירושלים, משה ליאון קיים אירוע הכרזה דרמטי, בו חשף בפני הציבור תוכנית חלופית לרכס לבן, אותה כינה בשם: "בשורה בלבן". מדובר באירוע שמסעיר כבר שנים את הרחוב הירושלמי, ובמסגרת זו חלה התפתחות משמעותית, כאשר ראש העיר הודיע כי תוכנית רכס לבן במתכונתה הנוכחית לא תקום, וכי על פי התוכנית החדשה, יתאפשר בינוי רק בשטחים המופרים, כבר היום, בשטח של כ 300 דונם לעומת 800 דונם בתוכנית המקורית. 500 הדונם שהוצאו מחוץ לתוכנית הבינוי, יוכרזו כגן לאומי.
הוצאת 500 הדונמים (65% משטח התוכנית המקורית) מתוך השטח הבנוי תשמור על 99% מאזורי החילחול של המעיינות, יצילו כעשרת אלפים עצים מפני כריתה וישמשו מחסום מפני תוכניות להקמת רכס לבן ב', ג', ו- ד'. מחסום נוסף והגנה של ממש היא מניעת כניסה של קו רכבת קלה לתוך השכונה דבר שיקשה על כל תוכנית עתידית.

הבשורה בלבן אינה מוותרת על הצורך ביצירת פתרונות דיור, ואולם, על ידי תכנון מתקדם, ציפוף ועירוב שימושים אינטנסיבי כמו גם "ויתור" על קו רכבת קלה פנימי, מתאפשרת בניית 6,000 יחידות דיור – 1,000 יותר מאשר בתוכנית המקורית! כ – 2,000 יחידות דיור ייועדו לשכירות ארוכת טווח מפוקחת.
ראש העיר, משה ליאון: "הבשורה בלבן אינה תוכנית נקודתית שבאה לפתור קושי מסוים או לענות על צורך ממוקד. מדובר על בשורה רחבה הרבה יותר! זו בשורה בעלת בעל ערך היסטורי, אשר מעמידה את הסביבה ואת ההגנה עליה לדורות,  כבעלת ערך משל עצמה - ערך העומד בגאון, ואינו נסוג מפני צרכי הפיתוח. הבשורה בלבן קובעת: הטבע, הסביבה וההגנה עליהם אינם נסוגים מפני הפיתוח! לא היה עד היום כדבר הזה בישראל. ואני מקווה שזהו אות וסימן לבאות, לא רק בירושלים, אלא במדינת ישראל כולה!".
ליאון הדגיש כי "לא נאפשר קידום תוכניות בניה במורדות הדסה ולא נאפשר פגיעה בשטחים פתוחים נוספים עד אשר ימוצו כל האפשרויות במסגרת השטחים התפוסים והמופרים, בדרך של התחדשות עירונית, ציפוף ובנייה גבוהה לאורך ציר הרכבת הקלה. מועד ההכרזה אינו מקרי. תוכנית רכס לבן קודמה במשך שנים ארוכות ועמדה בימים אלה בפני מתן תוקף לאחר שצלחה את כל ההתנגדויות והליכים משפטיים רבים. זו פעם ראשונה בישראל שתוכנית בהיקף כזה ובמצב כה מתקדם אינה מקבלת תוקף!".
 
ראש העיר ביקש להודות ליו"ר הוועדה לתכנון ולבניה הרב אליעזר ראוכברגר, למנכ"ל העירייה איציק לארי אשר ליווה את התוכנית מראשיתה, למהנדס העיר יואל אבן שהיה הגורם המקצועי המוביל ולצוות התכנון בראשות מוטי קפלן.
ראש צוות התכנון מוטי קפלן: "נער הייתי וגם זקנתי ולא זכיתי לראות ניצחון כה גדול של הטבע והסביבה. אני גאה היום יותר מתמיד בהיותי איש ירושלים. הבשורה בלבן היא היא המורשת שאני משאיר לילדיי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך הרבה יותר דירות בירושלים
    ישראלי 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק גדול מתושבי העיר הם חרדים וערבים ואלה מביאים הרבה ילדים וצריכים דירות. אם לא בונים על רכס לב אז אפשר לקדם מיזמי פינוי בינוי על הוילות של רחביה וטלביה. במקום וילה להרים בניין גבוה. כך יתאפשר לאכלס הרבה יותר אנשים מאשר בוילות הבזבזניות שיש במרכז העיר. אפשר לאשר וילות בשולי העיר, לא במרכז.
    סגור