נדל"ן ותשתיות

המיליארדר ששלט בגולן טלקום בעסקת נדל"ן שמהממת את פריז

קסבייה ניאל, ענק התקשורת הצרפתי ששלט בעבר בגולן טלקום, רכש את "מלון למברט" בפריז מנסיך קטארי בעסקת ענק. כמה שילם עבור האחוזה?
מערכת ice | 
קסבייה ניאל (צילום יוטיוב/ Bpifrance)
עסקת ענק מלכותית במיוחד נרשמה בצרפת: המיליארדר קסבייה ניאל, שבעבר היה הבעלים רשת רשת גולן טלקום, רכש אחוזה מלכותית בשם "מלון למברט", תמורת 200 מיליון יורו (227 מיליון דולר).
קסבייה ניאל הוא טייקון תקשורת צרפתי ואחד האנשים העשירים ביותר בצרפת, שהקים ושולט בספקית האינטרנט "טלקום איליאד", והבעלים לשעבר של חברת הסלולר הישראלית גולן טלקום. בעבר הוא קיבל את הכינוי "סטיב ג'ובס של אירופה", ונכון להיום הוא מדורג במקום 269 ברשימת עשירי העולם של "פורבס".
רכישת המלון נעשתה מהנסיך הקטארי עבדאללה בן ח'ליפה אל-ת'אני, כך על פי בלומברג. האחוזה שימשה כאחד מבתי מגוריו הפרטיים של הנסיך והוא הזרים כ-147 מיליון דולר לשיפוץ הנכס ששטחו הוא כ-4,000 מ״ר. בניית האחוזה מתוארכת לשנת 1640, ותוכננה ככל הנראה ע"י אחד האדריכלים האהובים ביותר על המלך לואי ה-14, לואי לה-ואו.
אך למרות הפאר, ההדר הקרבה לנוטרדאם, המיליארדר הצרפתי לא מתכנן לעבור לדור שם, ובעולם אומרים שהמקום ישמש לקרן תרבות שהוא תומך בה. זה עדיין משמעותי מאוד, מכיוון שלא כל יום מתקיימת בפריז (או בעולם בכלל) עסקת נדל"ן כזו בשווי 200 מיליון יורו.  
נכון להיום ניאל מחזיק בהון מוערך של 8.4 מיליארד דולר, ובבעלותו כבר מספר נכסי נדל"ן יוקרתיים בעיר האורות. הוא ידוע כמשקיען "חברתי" והקים את סטיישן אף (Station F), שהיא חממה ענקית של סטארט-אפ הממוקמת בתחנת רכבת ישנה, ואת בית הספר "42" שמעניק שיעורים חינם בתכנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה