נדל"ן ותשתיות
משרד התחבורה במהלך מטורף: האם הפקקים בכביש יצומצמו?
משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים בקידום התוכנית האסטרטגית להגדלת היקף שינוע מטענים באמצעות רכבת, במטרה לצמצם את הגודש בכבישים, צמצום זיהום האוויר, צמצום תאונות הדרכים והגברת הבטיחות של כל משתמשי הדרך. שכן כל רכבת מטען מובילה כמות מטען השווה לכ-60-70 משאיות
בימים האחרונים אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז דרום תכנית מפורטת להקמת מסוף המטענים נגב מערבי שיזמה רכבת ישראל בסמוך לעיר נתיבות. המסוף החדש יאפשר הובלת מטענים תעשייתיים וחקלאיים בין העיר נתיבות ויישובי עוטף עזה לבין נמלי חיפה ואשדוד בהיקף שצפוי להגיע בהדרגה עד כ-50,000 מכולות מידי שנה.
שטח מסוף המטענים המתוכנן הינו כ-50 דונם והוא יחובר בשלוחת מסילת ברזל לתחנת הרכבת בנתיבות. הקמתו תתרום לחיזוק הפיתוח הכלכלי של אזור הנגב המערבי. על פי התכנית צפויה השלמת הקמת המסוף החדש במסגרת תכנית החומש הנוכחית של רכבת ישראל בסוף שנת 2025.
לצד המסוף בנתיבות, ממשיכה רכבת ישראל לקדם תכניות להקמת רשת ארצית של מסופי מטענים רכבתיים בהתאם לתכנית אסטרטגית שאושרה ע"י הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים במנהל התכנון בחודש מאי 2020 ובהתאם לתכנית המתאר הארצית תמ"א1. בהתאם לכך מקודמים כיום מסופי מטען נוספים כגון מסוף קדמה, מסוף טירת יהודה, מסוף בית שמש, מסוף צפון מטרופולין ת"א, חדרה , עמק יזרעאל ועוד.
להקמת מסופי המטענים בפריסה ארצית יש חשיבות עליונה, כיוון שהיא מנגישה את ההובלה ברכבת לבעלי מטענים שעד כה ההובלה ברכבת לא הייתה אפשרית מבחינתם. מסופי המטענים מאפשרים את ביצוע מרבית מרחק ההובלה מהנמל למסוף המטענים באמצעות רכבת, ואת העברת המטען מהרכבת להובלה קצרה במשאית (last mile) ללקוח הסופי.
עוד ב-
לצד מסוף המטענים בנתיבות, ממשיכה רכבת בהפיכתו של איזור הנגב המערבי למוקד עשייה רכבתי ארצי, כאשר בשבועות האחרונים נחנך מתחם תפעולי חשמלי חדיש ומתקדם באשקלון, ובשנה האחרונה נחנך מרכז סימולטורים מתקדם באופקים, אל לצד פעילות הסעת נוסעים צומחת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(24):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
20.לקלקל, זה הכי קל,אבל ןתקן הרס ונזקים שעשו במשך 12 שנהסביח 02/2022/27הגב לתגובה זו0 0שלטון של מושחתים הרסו לנו כל חלקה טובה יקח המון זמן לתקןסגור
-
19.דואר רכבת לחבילות. + אפסוןיש לי הייטק 01/2022/24הגב לתגובה זו0 0כמו בנמל.. שולחים חבילה לשם. ושהשם יקח בזמנו החופשיסגור
-
18.שלא יעבדו עליכםשרת התחבורה מאכזבת! 01/2022/24הגב לתגובה זו6 0כדאי ששרת התחבורה תשקיע תוכיח את עצמה בפתרונות מעשיים ולא בכותרות במדיה. עד כה מאוד מאכזבתסגור
-
17.לוקח זמן לתקן את מה שביבי והמכונה "הורדוס" קלקלו ! (ל"ת)מישהו שמבין 01/2022/24הגב לתגובה זו1 5סגור
-
16.סיפורים מהאגדות, לא נשמע מציאותייהושוע 01/2022/24הגב לתגובה זו1 110 שנים לקח להם לעשות רכבת קלה בירושלים נשמע כמו תעמולה להסיח את דעתינו מגזל של ממלכת הזדון והרשעהסגור
- טען עוד
-
15.יום שבתון לכל רכב (ל"ת)מה הבעיה 01/2022/24הגב לתגובה זו0 1סגור
-
14.למה המסעיות לא נוסעות 80 קמ''ש כמו באירופה (ל"ת)מריו 01/2022/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.הכבישים בהם תנועת המשאיות הכי גדולה: כביש 60. נראה אותה (ל"ת). 01/2022/23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.מצויין , כמו יפן. ותתחילו כבר מטרו אמיתי לעזאזל (ל"ת)איל 01/2022/23הגב לתגובה זו2 1סגור
-
11.פה גדול ואין מה לאכול (ל"ת)גיא קולק 01/2022/23הגב לתגובה זו2 1סגור
-
10.ספינות תעבורהלוחם המדינה 01/2022/23הגב לתגובה זו2 2אני פונה לכבוד שרת. התחבורה ומציע רעיון מטורף אחר ושונה לפי אמונתי יתרום לפתרון הפקקים במדינה , הרעיון הוא המצאת ספינות ענקיות שיעבירו רכבים בים מנהריה עד ת"א ו/או דרומה לפי תחנות עכו , חיפה,עתלית,נתניה, תל אביב ועוד תחנות על חשבון המדינה או העברה סמלית לכל רכב .סגור
-
זה יעלה יותר יקר מאשר הנסיעה עצמה...אריה 01/2022/23הגב לתגובה זו3 1אתה יודע כמה עולה לשנע משקל כמו של רכב בים, ואתה רוצה לעשות את זה באופן יומי? זה מלא אנרגייה, מלא כסף, כל רכב יצטרך לשלם איזה 500 שקל רק כדי להגיע מחיפה לתל אביב... ובאותה המהירות אפילו איטית יותר... יותר זול שהרכבים יסעו כבר על הכביש מאשר שידחפו אותם על המים... אם כבר צריך מערכת כבישים תת קרקעית... אפילו אוטונומית כמו חברת בורינג של אילון מאסק שזה מנהרה תת קרקעית והרכב מוסע בתוכה מצד לצד אוטומטית...סגור
-
9.נתצי"םמיכאל 01/2022/23הגב לתגובה זו2 0הפיכת נתיבים לנת"צים, ועבוד בכביש הם אלה שהגדילו את הגודש בכבישיםסגור
-
8.וכל מה שצריך זה להעיף את מירי רגב ממשרד התחבורהחיים 01/2022/23הגב לתגובה זו0 1עוד מינוי מוצלח של נתניהוסגור
-
תתעורר משנת חורף רגב כבר שנה לא שרת תחבורה היא כלום (ל"ת)ההוזה בכוכבים 01/2022/23הגב לתגובה זו2 0סגור
-
7.סוף סוף מהלך חיובי של שרת התחבורה (ל"ת)ישראלי חרד 01/2022/23הגב לתגובה זו3 1סגור
-
6.רעיון גדול, נותן יתרון לגנבותיצחק 01/2022/23הגב לתגובה זו0 1חגיגה, תוך שנה יהיה גידול בהתישבות באזור, כר נהדר למתפרנסים מפריצות וגניבותסגור
-
5.נחמד - אבל קודם לפתור את הבעיה של נמל אשדוד (ל"ת)יסמין 01/2022/23הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.בואו נראה אותםדובר אמת 01/2022/23הגב לתגובה זו2 1עושים רכבת משא לאילת כל מאות אלפי המכוניות שמגיעות לנמל אילת משונעות במשאיות. נראה אם יתנו להם לשנות את זהסגור
-
3.תחבורה ציבורית בחינםמיכאל 01/2022/23הגב לתגובה זו5 0חברים יקרים כדי לצמצם את העומסים לאפשר לכלל העם תחבורה ציבורית בחינם.סגור
-
2.אחלה של עומקברכה 01/2022/23הגב לתגובה זו2 1סוף סוף מהלך שורש ולא סימפטומטי כפי שהיה עד כה. אכן, יש להוריד מהכביש כמה שיותר משאיות. למשל בכביש 6 הם סותמים נתיבים.סגור
-
בלי משאיות אתה לא תחיה דקה (ל"ת)א 01/2022/23הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.היאך תבוצע המהפכה?אבי 01/2022/23הגב לתגובה זו2 0אם הרכבות ינוהלו על ידי הוועד עובדים וההסתדרות, אזי כל התכנית תרד לטימיוןסגור
-
למה אין רכבות ביום שישי ומוצשהגיעה (ל"ת)צ 01/2022/23הגב לתגובה זו2 0סגור