נדל"ן ותשתיות

משרד התחבורה במהלך מטורף: האם הפקקים בכביש יצומצמו?

משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים בקידום התוכנית האסטרטגית להגדלת היקף שינוע מטענים באמצעות רכבת, במטרה לצמצם את הגודש בכבישים, צמצום זיהום האוויר, צמצום תאונות הדרכים והגברת הבטיחות של כל משתמשי הדרך. שכן כל רכבת מטען מובילה כמות מטען השווה לכ-60-70 משאיות
מערכת ice |  24
רכבת ישראל שתייה (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
בימים האחרונים אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז דרום תכנית מפורטת להקמת מסוף המטענים נגב מערבי שיזמה רכבת ישראל בסמוך לעיר נתיבות. המסוף החדש יאפשר הובלת מטענים תעשייתיים וחקלאיים בין העיר נתיבות ויישובי עוטף עזה לבין נמלי חיפה ואשדוד בהיקף שצפוי להגיע בהדרגה עד כ-50,000 מכולות מידי שנה. 
שטח מסוף המטענים המתוכנן הינו כ-50 דונם והוא יחובר בשלוחת מסילת ברזל לתחנת הרכבת בנתיבות. הקמתו תתרום לחיזוק הפיתוח הכלכלי של אזור הנגב המערבי. על פי התכנית צפויה השלמת הקמת המסוף החדש במסגרת תכנית החומש הנוכחית של רכבת ישראל בסוף שנת 2025.

לצד המסוף בנתיבות, ממשיכה רכבת ישראל לקדם תכניות להקמת רשת ארצית של מסופי מטענים רכבתיים בהתאם לתכנית אסטרטגית שאושרה ע"י הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים במנהל התכנון בחודש מאי 2020 ובהתאם לתכנית המתאר הארצית תמ"א1. בהתאם לכך מקודמים כיום מסופי מטען נוספים כגון מסוף קדמה, מסוף טירת יהודה, מסוף בית שמש, מסוף צפון מטרופולין ת"א, חדרה , עמק יזרעאל ועוד. 
להקמת מסופי המטענים בפריסה ארצית יש חשיבות עליונה, כיוון שהיא מנגישה את ההובלה ברכבת לבעלי מטענים שעד כה ההובלה ברכבת לא הייתה אפשרית מבחינתם. מסופי המטענים מאפשרים את ביצוע מרבית מרחק ההובלה מהנמל למסוף המטענים באמצעות רכבת, ואת העברת המטען מהרכבת להובלה קצרה במשאית (last mile) ללקוח הסופי. 
לצד מסוף המטענים בנתיבות, ממשיכה רכבת בהפיכתו של איזור הנגב המערבי למוקד עשייה רכבתי ארצי, כאשר בשבועות האחרונים נחנך מתחם תפעולי חשמלי חדיש ומתקדם באשקלון, ובשנה האחרונה נחנך מרכז סימולטורים מתקדם באופקים, אל לצד פעילות הסעת נוסעים צומחת.
תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    לקלקל, זה הכי קל,אבל ןתקן הרס ונזקים שעשו במשך 12 שנה
    סביח 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלטון של מושחתים הרסו לנו כל חלקה טובה יקח המון זמן לתקן
    סגור
  • 19.
    דואר רכבת לחבילות. + אפסון
    יש לי הייטק 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו בנמל.. שולחים חבילה לשם. ושהשם יקח בזמנו החופשי
    סגור
  • 18.
    שלא יעבדו עליכם
    שרת התחבורה מאכזבת! 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כדאי ששרת התחבורה תשקיע תוכיח את עצמה בפתרונות מעשיים ולא בכותרות במדיה. עד כה מאוד מאכזבת
    סגור
  • 17.
    לוקח זמן לתקן את מה שביבי והמכונה "הורדוס" קלקלו ! (ל"ת)
    מישהו שמבין 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 16.
    סיפורים מהאגדות, לא נשמע מציאותי
    יהושוע 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    10 שנים לקח להם לעשות רכבת קלה בירושלים נשמע כמו תעמולה להסיח את דעתינו מגזל של ממלכת הזדון והרשעה
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    יום שבתון לכל רכב (ל"ת)
    מה הבעיה 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    למה המסעיות לא נוסעות 80 קמ''ש כמו באירופה (ל"ת)
    מריו 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הכבישים בהם תנועת המשאיות הכי גדולה: כביש 60. נראה אותה (ל"ת)
    . 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    מצויין , כמו יפן. ותתחילו כבר מטרו אמיתי לעזאזל (ל"ת)
    איל 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    פה גדול ואין מה לאכול (ל"ת)
    גיא קולק 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    ספינות תעבורה
    לוחם המדינה 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני פונה לכבוד שרת. התחבורה ומציע רעיון מטורף אחר ושונה לפי אמונתי יתרום לפתרון הפקקים במדינה , הרעיון הוא המצאת ספינות ענקיות שיעבירו רכבים בים מנהריה עד ת"א ו/או דרומה לפי תחנות עכו , חיפה,עתלית,נתניה, תל אביב ועוד תחנות על חשבון המדינה או העברה סמלית לכל רכב .
    סגור
  • זה יעלה יותר יקר מאשר הנסיעה עצמה...
    אריה 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה יודע כמה עולה לשנע משקל כמו של רכב בים, ואתה רוצה לעשות את זה באופן יומי? זה מלא אנרגייה, מלא כסף, כל רכב יצטרך לשלם איזה 500 שקל רק כדי להגיע מחיפה לתל אביב... ובאותה המהירות אפילו איטית יותר... יותר זול שהרכבים יסעו כבר על הכביש מאשר שידחפו אותם על המים... אם כבר צריך מערכת כבישים תת קרקעית... אפילו אוטונומית כמו חברת בורינג של אילון מאסק שזה מנהרה תת קרקעית והרכב מוסע בתוכה מצד לצד אוטומטית...
    סגור
  • 9.
    נתצי"ם
    מיכאל 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפיכת נתיבים לנת"צים, ועבוד בכביש הם אלה שהגדילו את הגודש בכבישים
    סגור
  • 8.
    וכל מה שצריך זה להעיף את מירי רגב ממשרד התחבורה
    חיים 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד מינוי מוצלח של נתניהו
    סגור
  • תתעורר משנת חורף רגב כבר שנה לא שרת תחבורה היא כלום (ל"ת)
    ההוזה בכוכבים 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    סוף סוף מהלך חיובי של שרת התחבורה (ל"ת)
    ישראלי חרד 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    רעיון גדול, נותן יתרון לגנבות
    יצחק 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חגיגה, תוך שנה יהיה גידול בהתישבות באזור, כר נהדר למתפרנסים מפריצות וגניבות
    סגור
  • 5.
    נחמד - אבל קודם לפתור את הבעיה של נמל אשדוד (ל"ת)
    יסמין 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    בואו נראה אותם
    דובר אמת 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עושים רכבת משא לאילת כל מאות אלפי המכוניות שמגיעות לנמל אילת משונעות במשאיות. נראה אם יתנו להם לשנות את זה
    סגור
  • 3.
    תחבורה ציבורית בחינם
    מיכאל 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברים יקרים כדי לצמצם את העומסים לאפשר לכלל העם תחבורה ציבורית בחינם.
    סגור
  • 2.
    אחלה של עומק
    ברכה 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סוף סוף מהלך שורש ולא סימפטומטי כפי שהיה עד כה. אכן, יש להוריד מהכביש כמה שיותר משאיות. למשל בכביש 6 הם סותמים נתיבים.
    סגור
  • בלי משאיות אתה לא תחיה דקה (ל"ת)
    א 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    היאך תבוצע המהפכה?
    אבי 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הרכבות ינוהלו על ידי הוועד עובדים וההסתדרות, אזי כל התכנית תרד לטימיון
    סגור
  • למה אין רכבות ביום שישי ומוצשהגיעה (ל"ת)
    צ 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור