נדל"ן ותשתיות

אילת בפרויקט ענק, תגיע ל-100 אלף תושבים עד 2030?

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה סופית את תוכנית המתאר שתיתן מענה עם 14.5 אלף דירות חדשות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1,450,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-425,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות
מערכת ice |  1
אילת (צילום פלאש 90/ משה שי)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר החדשה לעיר אילת (270/02/2). כעת, תוכנית זו תשמש כמסגרת התכנונית העדכנית של העיר אילת. התוכנית שהובלה על ידי אגף בכיר לתכנון מקומי במינהל התכנון ושנערכה ע"י משרד פרחי-צפריר אדריכלים, מתווה מדיניות כוללת לפיתוח העתידי של העיר, תוך גיבוש תבניתה העירונית, יצירת תנאים לשיפור כלכלת העיר ותושביה, שיפור המבנה החברתי והעצמת המאפיינים הנופיים והטבעיים בעיר.
התוכנית כוללת תוספת של על כ- 14,500 יחידות, כאשר צפי האוכלוסייה בשנת היעד של התוכנית, שנת 2030, הוא כ-100,000 תושבים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על נושא ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ונקבע כי פיתוחם של מתחמי מגורים חדשים, יידרש במקביל לתכנון של תוכניות מפורטות להתחדשות עירונית של שכונות ותיקות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1,450,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-425,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי: "התוכנית שמה לה למטרה, להמשיך ולהצעיד את אילת כעיר תיירות מובילה, המשלבת בין הערכים הייחודיים שלה של ים ומדבר, לבין מתן איכות חיים טובה לתושביה, הכוללת אספקת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ולתושבי הערבה  והן להעמדת תשתיות מתאימות, לרבות תשתית תחבורתית".
כזכור, בחודש ספטמבר השנה, לראשונה בהיסטוריה של אילת גובש בהובלת משרד התיירות, מינהל התכנון ועיריית אילת, מסמך מדיניות המתווה את עקרונות התכנון העתידי ברצועת החוף ובמרחב הימי במפרץ אילת ואשר מאזן בין הפיתוח הנדרש לבין שמירה על הטבע והנוף.
המסמך מציע לראשונה תפיסה כוללת של שימור ופיתוח כלל רצועת החוף והמרחב הימי של אילת. למעשה, לראשונה מוגשת תפיסה תכנונית כוללת לשלושת המרחבים הגיאוגרפים של אילת: יבשה-חוף-ים. המסמך מותאם למגמות ולשינויים הרצויים והצפויים בעשורים הבאים בתחומי התיירות, המלונאות, התעסוקה וצרכי הקהילה המקומית. הוא מתבסס בין היתר על ידע אקולוגי עדכני ועל הניסיון המצטבר, תוך שמירה על איזון בין פיתוח לשימור.
אלי לנקרי ראש עיריית אילת בירך על אישור התוכנית וציין כי: "תוכנית המתאר היא הזדמנות להפוך את אילת לעיר נחשקת למגורים, תיירות , תעסוקה ומסחר. למדנו מהקורונה, אילת לא תהיה יותר רק עיר נופש שתושביה מתפרנסים מתיירות בלבד. אנחנו רוצים למשוך לעיר את החברות ועובדי ההיטק, להפוך את העיר למרכז בינלאומי של ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, לנצל את המיקום של אילת, בציר של שלוש יבשות, אסיה אפריקה ואירופה, להקמת אתרים לוגיסטיים. אבל על מנת שתוכנית המתאר תתממש ותצא לפועל הממשלה צריכה להכיר בפוטנציאל של העיר, לאשר את הקמת הרכבת ולסייע לנו להפוך את אילת לאווזה המטילה ביצי זהב לטובת כלכלת ישראל"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אילת חייבת להשאר עיר נופש
    בן ארצי 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יכול להיות כל עיר הייטק .אילת חייבתצלהיות עיר הנופש והבילויים.ממש עיר ללא הפסקה
    סגור