נדל"ן ותשתיות
כביש 6 יוזל ב-40%: מי זכאים להטבה החדשה במחיר הנסיעה?
?בשורה משמחת לתושבי הצפון: הממשלה אישרה את הצעת שרת התחבורה להעניק הנחה לתושבי הצפון במקטעים החדשים בכביש 6
בשיתוף פעולה עם ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן, במסגרת ההטבות שמעניק משרד התחבורה לתושבי הצפון ולאחר בחינת גורמי המקצוע במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר, הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב להעניק הטבה לנוסעים בכביש 6 צפון, כך שבמסגרת חוזה הזיכיון, תינתן הנחה של 40% מגובה האגרה לנוסע ברכב פרטי שנסע 20 מקטעים ומעלה בתקופת חיוב.
על-מנת להקל על הנטל הכלכלי של משתמשי הכביש, יתוקן מבנה האגרה, כך שישקף הנחה לנוסעים ברכב פרטי שישתמשו תדיר בכביש, כאשר נסיעה ב-20 מקטעים ומעלה בתקופת חיוב תשקף שימוש תדיר בכביש. לדוגמא, משתמש שיסע הלוך-חזור לאורך שני מקטעי הכביש 5 פעמים בתקופת חיוב יהיה זכאי להנחה.
בהנחיית משרד האוצר ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת חוצה ישראל בחנה את פילוח סקרי התנועה, ומצאה שמרבית משתמשי הכביש צפויים להיות משתמשים תושבי אזור תוואי כביש ארצי לישראל, קטעים 8 ו- 9/1. בהתאם לכך, תתוקן ההחלטה 2006, כך שבמסגרת חוזה הזיכיון תינתן הנחה של 40% מגובה האגרה לנוסע ברכב פרטי שנסע 20 מקטעים ומעלה בתקופת חיוב.
ההחלטה, שהתקבלה על ידי משרד התחבורה, משרד האוצר וועדת הכלכלה בראשותו של ח״כ דוד ביטן ועסקה בתקופה המרבית של חוזה הזיכיון וסכום האגרה המרבי שיגבה בכביש, קובעת כי תינתן הנחה לתושבי הצפון שישתמשו בכביש, כחלק ממאמצי השיקום לאחר המלחמה בצפון, ובמטרה לסייע להם להתמודד עם הנזקים שנגרמו לתושבים.
הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה. עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.
הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.
הארכת הכביש תעודד צמיחה של יישובי הצפון כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.
הארכת הכביש תעודד צמיחה של יישובי הצפון כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אחת המטרות המרכזיות של הקמת הכביש היא להקל את ההגעה מיישובי הצפון לאזורי התעסוקה בחיפה ובגוש דן. תושבים מאזור הצפון הנוסעים לאזורי התעסוקה צפויים להשתמש באופן תדיר בכביש, כך שמתן ההנחה יאפשר להם לבצע תנועות אלו בעלות נמוכה יותר. כמו כן, מתן הנחות יעודד את הפיתוח באזורים אלו באמצעות מעבר של אנשים המעוניינים להמשיך לעבוד במרכזי התעסוקה בחיפה ובגוש דן ושללא מתן ההנחה יימנעו משימוש בכביש. אני מודה למשרד האוצר ולחברי ח״כ דוד ביטן על השותפות במהלך החשוב".
עוד ב-
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "ההנחה המשמעותית לתושבי הצפון הנוסעים בכביש 6, זו הדרך שלנו לחזק את האזרחים הנפלאים שלנו בצפון, ולעודד חיבור טוב יותר למרכז המדינה. המהלך שהובילה שרת התחבורה, יביא לשיפור איכות החיים של תושבי הצפון. אנחנו מכירים תודה לתושבי הצפון על תרומתם למדינה ועמידתם האיתנה בכל תקופת המלחמה ומבטיחים להמשיך ולקדם פתרונות תחבורה שיתרמו לשגשוג והתפתחות האזור כולו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.מירי רקב, מה אפשר לצפות ? קומופלז (ל"ת)איש שלום 12/2024/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.עבודה בעינייםדוד 12/2024/30הגב לתגובה זו2 0מי שעבר 20 מקטעים וכל מעבר עולה בערך 5 ש"ח. תתעוררו...צוחקים עליכם כמו בכל דבר.סגור
-
4.במקום לעודד תחבורה ציבוריתיהושוע 12/2024/30הגב לתגובה זו2 0נותנים הטבות לרכב פרטי. תשקיעו כסף בנתיבים ותחבורה ציבוריתסגור
-
3.כביש 6רמבו 12/2024/30הגב לתגובה זו1 0מדינה של גנבים.נגמר הזיכיון האריכו להם אותו.למה ? כמה שוחד קיבלו הגנביםסגור
-
2.ששאריק 12/2024/29הגב לתגובה זו3 0בעוד עשר שנים שיגמרו ליסלול חצי מהקוראים יהיו בפנסיהסגור
-
1.המפעיל צריך לזכות את המשתמשים על נסיעה איטיתגדעון 12/2024/29הגב לתגובה זו2 1כיום אין למפעיל אינטרס לדאוג לאיכות (ובטיחות) השימוש. צריך לייצר תעריף מדורג, כאשר כל עיכוב יזכה את המשתמש בהחזר חלקי. כמו ברכבת אבל מותאם לכביש. בנוסף: מנהרות הכרמל הפכו לפיל לבן בגלל מדיניות תימחור שגויה. האם הממשלה לא לומדת מכשלונות?סגור