נדל"ן ותשתיות
רכבת ישראל בבשורה אדירה: זה השדרוג הענק שמגיע
פרויקט חישמול הרכבת משלים עוד אבן דרך. משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים התקדמות משמעותית בחישמול רשת המסילות באזור הדרום
משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים התקדמות משמעותית בחישמול רשת המסילות באזור הדרום, עם השלמת העבודות בקטע אשקלון - שדרות. גם פרויקט החישמול בתחנות נתיבות, אופקים ובאר שבע מתקדם בקצב מואץ, והפעלת מערך הקווים החשמלי המלא באזור הדרום צפויה בעוד כשנה.
מהפכת החשמול המתקדמת בכל רחבי הארץ מאפשרת הפעלת רכבות חדישות, ירוקות ושקטות, המפחיתות את מפגעי הזיהום והרעש ובעלות יכולת האצה משופרת. עד כה השלימה רכבת ישראל כ-70% מפרויקט החישמול והסבה לחשמל כ-700 ק"מ מסילה. כ-300 רכבות ביום, שהן המחצית מכלל היקף הפעילות היומי, כבר מונעות בחשמל ופועלות בצירים מרכזיים ועתירי ביקוש ובהם קו ירושלים - נתב"ג - תל אביב, ומרבית קו תל אביב - חיפה. המעבר להנעה חשמלית מאפשר הפעלת רכבות חדישות ומהירות יותר, ותורם לשיפור השירות והדיוק.
עקב סגירת המקטע בין אשקלון לשדרות בהוראת כוחות הביטחון, עבדה בחודשים האחרונים רכבת ישראל בקצב מואץ ובכל שעות היממה על מנת להשלים את עבודות החשמול בקו, ולקדם את סיום העבודות במסילת הנגב המערבי כולה. עם קבלת אישור כוחות הביטחון להפעלה מחדש של הקו, תחודש התנועה בין אשקלון ושדרות, בשלב הראשון עדיין באמצעות רכבות דיזל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "בארץ, כמו בכל העולם, הרכבת היא עמוד השדרה של מערך התחבורה הציבורית, בזכות המהירות הגבוהה, קיבולת הנוסעים הגדולה וחוויית הנסיעה המשופרת שהיא מציעה. משרד התחבורה בראשותי מקדם בנחישות את הרחבת ושדרוג השירות ברכבת, פתיחת תחנות חדשות שישמשו כהאבים תחבורתיים משולבים, ואת חזון 'מחברים את ישראל' הכולל רכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת. פרויקט חישמול הרכבת, המתקדם כמתוכנן למרות העיכובים הנובעים מהמצב הביטחוני, יאפשר לנו לעמוד ביעדי תוכנית הפיתוח לשנת 2040, שבה יתבצעו ברכבת מעל 300 מיליון נסיעות בשנה."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "אנו מברכים על השלמת עבודותה חישמול בקו אשקלון - שדרות, ומקווים כי נוכל להפעיל את הקו מחדש בהקדם האפשרי, בכפוף לאישור כוחות הביטחון. במקביל אנחנו מקדמים את העבודות בשאר חלקי הנגב, וכן באזור הצפון, במטרה להשלים את פרויקט החישמול הכולל כאלף קילומטרים של מסילה עד שנת 2026."
עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל: "מדובר על הישג משמעותי בפרויקט החשמול ובתוכניות הפיתוח האסטרטגיות של רכבת ישראל. אנו רואים חשיבות גדולה בפיתוח מערך התשתיות המתקדמות של הרכבת, אשר יאפשרו גידול בכמות הנסיעות, ויתרמו רבות לקידום המשק הישראלי בשנים הקרובות. אני מביע הערכה לאנשי הרכבת, שעושים ימים כלילות על מנת לחבר את תושבי מדינת ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית ומתקדמת."
עוד ב-
שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל: "פיתוח הרכבת הינו משימה לאומית המבוצעת בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום. אך אבן הדרך הנוכחית, עם הגעת החשמול הרכבתי אל הנגב המערבי, מהווה עבורנו סמל והבטחה. רכבת ישראל, כמו כל המשק הישראלי, מגויסת כולה לטובת החזרת השגרה ליישובי הדרום, ושיפור מרקם החיים באזור זה, כמו בכל רחבי הארץ. אני מביע הערכה לעובדי הרכבת אשר ממשיכים בעבודתם ובניית הרכבת תחת אתגרים רבים, ובהם מצב המלחמה."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה