נדל"ן ותשתיות

המפעל המפורסם ייהרס: היכן יוקם פרויקט מגורים יוקרתי?

במקום מפעל נירוסטה: פרויקט תעסוקה ומגורים בחולון אושר להפקדה פרויקט התחדשות עירונית של תעסוקה והשכרה ארוכת טווח שיכלול שני בניינים בני 18 ו-15 קומות בשטח כולל של 32,000 מ"ר באזור התעשייה בחולון
מערכת ice | 
הדמיה אזור תעשייה חולון (צילום viewpoint)
הוועדה המחוזית תל אביב אישרה להפקדה פרויקט לעירוב שימושים באזור התעשיה של חולון, בפינת הרחובות פרופ' שור והפלד הכולל שטחי תעסוקה לצד שטחי מגורים להשכרה ארוכת טווח.
מדובר במגרש ששטחו כ-5 דונם עליו פעל במשך שנים רבות מפעל נירוסטה. בשנים האחרונות קידמה משפחת ז'אן הבעלים של חברת אוריין ו.ג.ז בע"מ, באמצעות משרד כנען שנהב אדריכלים, תכנון שעיקרו פרויקט עירוב שימושים בהתאם למדיניות העיריה: תעסוקה, מסחר, שטחי ציבור ואף דירות קטנות למגורים.

על השטח, כ-5 דונם, מתוכננים  מבנה בצד המזרחי בגובה 18 קומות תעסוקה בשטח של כ-19,100 מ"ר, שטחי מסחר בחזית הרחובות בשטח של כ-2,100 מ"ר ומבנה בצד המערבי בגובה של כ-15 קומות אשר יכלול 108 יחידות דיור קטנות להשכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה. בין שני המבנים מתוכננת כיכר מגוננת אליה פונות חזיתות מסחריות. על גג מבנה המגורים, מתוכנן שטח ירוק עם אפשרויות למנוחה ופנאי משותפים לטובת דיירי דירות המגורים. סך הכל כוללת התוכנית כ-32,000 מ"ר בנוי.
אזור התעשיה והמלאכה של חולון שוכן בין כביש 44 לשכונת נווה ארזים וסובל מתופעה המאפיינת אזורי תעשיה ותיקים דומים בשולי הערים הגדולות - התיישנות, חוסר אטרקטיביות וכניסת פעילות שלילית אחרי שעות העבודה. עיריית חולון בעידודו של ראש העיר שי קינן קידמה מדיניות תכנונית שמטרתה הכנסת תעסוקה נקייה ומודרנית, חזיתות רחוב וכיכרות מסחריות ואף שימושי מגורים בכפוף למגבלות הסביבתיות הקיימות באזור. הרעיון הוא ליצר בהדרגה אזור תעסוקה ומסחר אטרקטיבי שיפעל גם בשעות הערב המאוחרות והכנסת מגורים המיועדים לאוכלוסייה צעירה יחסית.
זמיר תירוש, שותף במשרד כנען שנהב אדריכלים: "הפרויקט מהווה דוגמה מובהקת למגמת ההתחדשות העירונית באזורי תעשייה ותיקים. התכנון משלב בצורה מושכלת תעסוקה מודרנית, מסחר תוסס לצד מגורים להשכרה ארוכת טווח, תוך יצירת מרחב עירוני איכותי הכולל כיכר מרכזית וחזיתות פעילות. שילוב שימושים זה, יחד עם הקפדה על כל ההיבטים הסביבתיים, יתרום להפיכת האזור למוקד עירוני חי ותוסס לאורך כל שעות היממה. המענה התכנוני המדויק למדיניות העירונית של חולון מדגים כיצד ניתן להפוך אזור תעשייה מסורתי למתחם עירוני עכשווי ואטרקטיבי".

פרויקט עירוב שימושים א.ת חולון הדמיה חברת evolvemedia עבור כנען שנהב אדריכלים
אליעד ז'אן, חברת אוריין ו.ג.ז בע"מ: "אנו מברכים על קידומו של הפרויקט ושמחים על האפשרות להצעיד את אזור התעשיה בעיר חולון קדימה לעבר הפיכתו למוקד עירוני עכשווי ותוסס."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה