נדל"ן ותשתיות

תחנת הכוח ברמת חובב תובעת את חברת החשמל ורמ"י על 218 מיליון שקל

תחנת הכוח ברמת חובב טוענת: רשות מקרקעי ישראל וחברת החשמל דחו שינוי ייעוד קרקע שהיתה צפויה לעלות לחברת החשמל מאות שקלים. כשהקרקע נמכרה ליזם פרטי - רמ"י הוציאה שומה של 218 מיליון שקל
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
תחנת הכוח אורות יוסף (רמת חובב) הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד רשות מקרקעי ישראל וחברת החשמל. לפי התביעה, שני הגופים עיכבו במשך שנים את שינוי ייעוד המקרקעין ששימשו את תחנת כוח, שהיה צפוי לעלות לחברת החשמל מאות מיליוני שקלים. הגופים המתינו עד שתחנת הכוח נרכשה בידי בשנת 2020 בידי יזמים פרטיים, ולאחר מכן הוציאה רמ"י שומת שינוי ייעוד בגובה 218 מיליון שקל, בטענה כי השימוש בפועל בקרקע ("ייצור חשמל") שונה מהייעוד ("תחנת מיתוג").
תחנת הכוח ברמת חובב הוקמה בשנות ה-80 על ידי חברת החשמל, ופועלת מאז על בסיס חוזי חכירה מול רמ"י, שנועדו לבניית מתקנים לאספקת חשמל והוגדרו כמתחמי מיתוג. בשנת 2020, בהתאם להחלטת הממשלה, נמכרה התחנה לשותפות אדלטק שיכון ובינוי תמורת 4.2 מיליארד שקל, כחלק מהפרטת אתרי ייצור החשמל בישראל.

לאחר השלמת הרכישה פרצה מחלוקת בין רמ"י לשותפות סביב תנאי החכירה של הקרקע. רמ"י טענה כי חברת החשמל ביצעה שימוש חורג במקרקעין כשהקימה יחידות לייצור חשמל, דבר שמחייב שינוי ייעוד. בהתאם לכך, העריכה רמ"י את שווי הקרקע ב-717 מיליון שקל ודרשה תשלום של 218 מיליון שקל בגין שינוי הייעוד.
על פי כתב התביעה, רמ"י הייתה מודעת לשימושים שנעשו בקרקע עוד משנת 1988, כאשר אישרה בניית מתקנים לייצור חשמל. לפיכך, אם נדרש שינוי ייעוד, היה על רמ"י לבצע אותו מול חברת החשמל בזמן אמת, ולא לדרוש זאת מהשותפות כיום.
התחנה מבקשת מבית המשפט לבטל את השומה שהוציאה רמ"י בטענה כי לא חל כל שינוי בייעוד הקרקע ואם היה שינוי כזה – הוא בוצע בידי חברת החשמל ובידיעת רמ"י לאורך שנים רבות. לטענת התחנה, רמ"י וחברת החשמל המתינו באופן מכוון עד למכירת התחנה ליזם הפרטי והתנהלו בפועל בחוסר תום לב, ולאחר מכן דרשו תשלום דמי היתר, תוך ניצול חולשתו של היזם אל מול רשויות המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה