נדל"ן ותשתיות

להתראות לחשבון החשמל? חשמל בחינם – ופחות מזה

עלייה בכוח הרוח והאנרגיה הסולארית באירופה משנה את הדינמיקה בשוק החשמל. עסקים וצרכנים רבים מקבלים תשלומים על צריכת חשמל, עם מחירים סיטונאיים שנופלים לאפס וחשמל כמעט חינם. השינוי משפיע לא רק כלכלית, אלא גם תרבותית
שרון בירקמן | 
אנרגיה ירוקה (צילום shutterstock)
עלייה משמעותית בכוח הרוח והאנרגיה הסולארית באירופה משנה את הדינמיקה בשוק החשמל. יותר ויותר עסקים וצרכנים מדווחים שהם מקבלים תשלומים עבור צריכת חשמל, עם מחירים סיטונאיים שצונחים לאפס ולעיתים אף מתחתיו.
במהלך האביב והקיץ, אירופאים רבים מצאו את עצמם במצב ייחודי: בשעות שבהן השמש זורחת והרוח נושבת, הם יכולים להטעין רכבים חשמליים ולצרוך חשמל בעלות אפסית. שוק החשמל הסיטונאי ביבשת מציע מחירים שמשתנים בכל שעה, וכשיש מספיק אנרגיה מתחדשת, מחירי החשמל יורדים לאפס.

השנה, מחירי החשמל הסיטונאיים באירופה ירדו לאפס או מתחתיו ב-6% מהשעות. במדינות עם קיבולת מתחדשת גבוהה, כמו הולנד ופינלנד, הנתון גבוה עוד יותר. השינוי הזה משפיע על הצרכנים ויותר מזה: משנה את אופי השוק.
בארצות הברית מדיניות שך תמחור במשק החשמל עדיין לא נפוצה באותה מידה, אבל מחירי חשמל שליליים מתחילים להתפשט במדינות כמו קליפורניה. הרשויות באותן מדינות מבינות את הפוטנציאל האדיר להפחתת עלויות ושיפור היעילות.
גם אם המחירים השליליים נראים כמו הזדמנות נהדרת להיפטר מחשבון החשמל, זה לא צפוי לקרות בקרוב. עם זאת, האירופאים יכולים להתאים את צריכת החשמל שלהם לשעות של מחירים נמוכים. במילים אחרות, השינוי הוא לא רק כלכלי, אלא גם תרבותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה