נדל"ן ותשתיות

בת ים צומחת לגובה: אימפריית החלב שעושה מתיחת פנים לעיר

עזרא פרחיה-כהן ממחלבות גד מקדם שני פרויקטים משמעותיים בבת ים: הקמת מגדל משרדים של 19 קומות במקום המפעל ההיסטורי של מיכל נגרין, והקמת מגדל של 35 קומות במקום המפעל של מחלבות גד
מערכת ice | 
מחלבות גד (צילום shutterstock)
מנכ"ל ובעלי מחלבות גד עזרא פרחיה-כהן מתרחב לתחום הנדל"ן. פרחיה-כהן רכש ב-2019 את המפעל של מיכל נגרין בבת ים באמצעות חברת רום גד, וכעת בכוונתו להקים שם מגדל משרדים בן 19 קומות. המבנה שימש בעבר כמרכז ייצור וגלריה של מעצבת התכשיטים ונמצא כקילומטר בלבד ממפעל מחלבות גד הסמוך. על שטח זה מתכנן פרחיה-כהן להקים גורד שחקים נוסף – מגדל בגובה 35 קומות, המשלב מסחר, משרדים ודיור.
נגרין רכשה את המבנה ברחוב כ"ט בנובמבר ב–1996 והפכה אותו לסטודיו ומרכז מבקרים. ב-2019, כשהמותג הגיע לחדלות פירעון עקב חובות של כעשרה מיליון שקל, הנאמן העמיד את המפעל למכירה והוא אכן נמכר באותה שנה ב-12.3 מיליון שקל לאיש העסקים גיא גל־אור, המחזיק בחברת רום גד יחד עם משפחת פרחיה-כהן.

הפרויקט החדש בבת ים ישתרע על שטח של 900 מ"ר ויוקם בו מגדל בן 19 קומות שיציע תמהיל של מסחר ומשרדים, עם אפשרות למלונאות ומוסדות ציבוריים. התוכנית נידונה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז.
באמצעות חברת נכסי תבורי, פרחיה-כהן מקדם בנוסף גם הקמת מגדל עירוב שימושים בן 35 קומות על שטח מפעל מחלבות גד בבת ים, בצמידות לקו הרכבת הקלה. בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים הוצגו התוכניות לפיתוח המפעל לכדי מגדל בגובה 35 קומות, תוך שילוב של מסחר, תעסוקה ודיור. התוכנית, בשטח של כחמישה דונם, כוללת זכויות בנייה של כ–30 אלף מ"ר, 40% מהם בייעוד למגורים. עיריית בת ים תומכת בפרויקט לאור חשיבותו לפיתוח רובע העסקים בעיר.
מחלבות גד החלה את דרכה בתחילת המאה העשרים וצמחה עם השנים לעסק משפחתי. החברה מעסיקה היום כ-250 עובדים והכנסותיה ב-2023 הגיעו לכ-600 מיליון שקל. ב-2015 מכרה המשפחה 49% מהחברה לקרן גרין לנטרן; ב-2021 הצטרפו גם קבוצת מגדל ודיסקונט להשקעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה