נדל"ן ותשתיות

מהפכה בצפון: כ-900 דירות חדשות ייבנו בערים המבוקשות בישראל

תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה שאנן בחיפה אושרה, ובמסגרתה ייבנו  480 יחידות דיור בשלושה מגדלים בני 32-34 קומות ובמבנה בן 9 קומות, שישלבו חזיתות מסחריות ומבני ציבור. בנוסף לכך, אושרה תוכנית ההתחדשות עירונית בטירת כרמל, בה ייבנו 316 יחידות דיור
מערכת ice | 
התחדשות עירונית בחיפה (צילום שוורץ בסנוסוף אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות רות שורץ, אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה שאן בחיפה. התוכנית ביוזמת חברת נקסט אורבן, הינה על שטח כולל של 18.5 דונם והיא ממוקמת במתחם הרחובות אבא הלל סילבר, ניסנבוים ופארק אזולאי. 
התוכנית כוללת 480 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מגדלים בני 32-34 קומות ובמבנה בן 9 קומות שישלבו חזיתות מסחריות ומבני ציבור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת כיכר במרכז המתחם ומבנה ציבור שישמש לצורכי חינוך ותרבות.
כמו כן התוכנית כוללת חיבורים של הולכי רגל ושבילי אופניים בין השכונה לפארק אזולאי. כיום מצויים במתחם 4 מבני רכבת ישנים בני 3 קומות הכוללים 104 דירות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית קודמה בהליך תכנון משותף עם עיריית חיפה בראיה כוללת לכלל השכונה. התוכנית נערכה על ידי שוורץ בסנוסוף אדריכלים.
יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רות שורץ: "התוכנית מצטרפת לשורה של תוכניות להתחדשות עירונית בשכונת נווה שאנן שישנו את פני השכונה. בנוסף להגדלת היצע יחידות הדיור בשכונה, התוכנית כוללת תוספת שטחי ציבור לשכונה וחיבור לפארק הסמוך". 
בתוך כך, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית ההתחדשות עירונית בטירת כרמל. התוכנית שביוזמת חברת מגדלי שרת, הינה על שטח כולל של 11 דונם, והיא ממוקמת ברחוב משה שרת, בסמוך לאצטדיון הכדורגל שיועתק בעתיד לדרום העיר.  
התוכנית כוללת 316 יחידות דיור שיוקמו בשני מגדלי מגורים בני 30 קומות וישלבו מבני ציבור וחזיתות מסחריות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים לטובת מבני ציבור לרווחת התושבים. כיום מצויים במתחם 3 מבני מגורים בני 4 קומות ובהם 48 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
התחדשות עירונית בטירת הכרמל (קרדיט הדמיה: אדריכל צחי וזאנה)
מתכנן מחוז חיפה במנהל התכנון, רונן סגל: "מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית משמעותית שבאה הן לחדש את המבנים הוותיקים, והן לשפר באופן משמעותי את היקף והיצע השטחים הציבוריים, חיבוריות עם המרקם הבנוי הקיים, ויצירת דופן רחוב פעילה ומזמינה להולכי רגל". 
בקבוצת נקסט אורבן כוזהינוף קיבלו את ההחלטת הוועדה בסיפוק גדול: "מדובר ברגע מרגש מאוד, הן עבור בעלי הדירות במתחם והן עבורנו", מספר יוסי כהן, מנכ"ל קבוצת נקסט אורבן כוזהינוף. "הגענו לרגע הזה אחרי עבודה מאומצת ומאתגרת, שהחלה עוד בשנת 2015, כשהחלטת הוועדה המחוזית לאשר את הפרויקט היא החותמת וההזנקה הרשמית לפרוייקט בראשית על הפארק. זה רגע מרגש, עבורינו אבל במיוחד עבור בעלי הדירות, שבחרו לתת בנו את אמונם לפני שנים רבות וצעדו איתנו לאורך כל הדרך שידעה עליות ומורדות ולעיתים הייתה לא פשוטה. אישורו של מתחם בראשית על הפארק מהווה הגשמת חלום עבור עשרות משפחות במתחם  ועבורינו ובעיקר מסמל את מימוש הפוטנציאל של העיר היפה בישראל. מדובר ברגע היסטורי, מרגש ומשמח מאוד. זה קורה, נווה שאנן מתחדשת, חיפה מתחדשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה