נדל"ן ותשתיות

בחצי מיליארד שקל: משפחת הטייקונים הישראלית נפרדת מהנכסים

הנכסים של משפחת מחקשווילי שנמכרו במכרז כוללים שבעה בנייני מגורים שלמים באזורים היוקרתיים ביותר בתל אביב, כולל שדרות רוטשילד ורחובות מרכזיים נוספים, וכן נכסים בעלי ערך היסטורי כמו מלון ישמעילוף. תקבל עבורם כחצי מיליארד שקל בסך הככל
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
אחד המכרזים המסקרנים בתחום הנדל"ן בישראל הגיע לסיומו, כאשר נכסי משפחת מחקשווילי נמכרו תמורת למעלה מחצי מיליארד שקל. במפתיע, הזוכים במכרז הם האחים ליאורה ודוד מחקשווילי, ילדיו של אהרון ישר מחקשווילי, שרכשו את הנכסים שלא היו בבעלותם מידי דודותיהם. בכך, הצליחו האחים לאחד תחת בעלותם את מרבית נכסי המשפחה, לאחר מאבקים משפטיים ארוכי שנים.
על פי כלכליסט, הנכסים שנמכרו במכרז כוללים שבעה בנייני מגורים שלמים באזורים היוקרתיים ביותר בתל אביב, כולל שדרות רוטשילד ורחובות מרכזיים נוספים, וכן נכסים בעלי ערך היסטורי כמו מלון ישמעילוף. בנוסף, נמכרו דירה בשדרות חן ושני מגרשים ברחוב בן יהודה בתל אביב ובהרצליה פיתוח. שמאי המקרקעין שמונה להעריך את שווי הנכסים תיאר אותם כ"אוצר" בעל פוטנציאל עצום.

סיפורה של משפחת מחקשווילי מתחיל ב-1907, עם עלייתם של מרדכי ושרה מחקשווילי לארץ ישראל. הם הקימו אימפריית נדל"ן שכללה נכסים בירושלים, טבריה ותל אביב. לאורך השנים, המשפחה הצליחה לשמור על נכסיה באופן יוצא דופן, אך בשנות ה-90 פרץ סכסוך משפחתי סביב צוואתו של אהרון ישר מחקשווילי, שהוריש את מרבית רכושו לאחיותיו ולא לילדיו.
המכרז, שיצא לדרך ביולי האחרון במסגרת הליך כינוס נכסים, משך אליו משקיעים בעלי שם כמו ג'ורג' חורש, הזמר עומר אדם ושותפו, ונציגי משפחת אבולעפיה. אולם בסופו של דבר, הצעתם של האחים מחקשווילי, שעלתה על הערכת השווי שנקבעה בהליך השמאות, היא שהכריעה את הכף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה