נדל"ן ותשתיות

אחרי 100 שנים: עסקת הנדל"ן המסתורית של אימפריית מחקשווילי

המכירה הנוכחית, המוערכת במאות מיליוני שקלים, מסמנת את סופו של עידן, הנכסים, הממוקמים בלב ליבה של תל אביב, כוללים מבנים היסטוריים ואייקוניים שעיצבו את פניה של העיר
מערכת ice | 
זינוק בנדל"ן (צילום pexels)
במהלך דרמטי שמסעיר את שוק הנדל"ן הישראלי, אימפריית הנדל"ן המפוארת של משפחת מחקשווילי, שנבנתה במשך מאה שנים, עומדת למכירה. מודעה קטנה בעיתונים היומיים חשפה את אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות והמסקרנות בתולדות תל אביב, המציעה למכירה שבעה בנייני מגורים היסטוריים, דירות יוקרה ומגרשים באזורים היקרים ביותר בעיר.
על פי הפרסום בכלכליסט, סיפורה של משפחת מחקשווילי מתחיל ב-1907, כאשר מרדכי ושרה מחקשווילי עלו לארץ ישראל מגיאורגיה והחלו לבנות אימפריית נדל"ן מרשימה. במשך עשורים, המשפחה צברה נכסים בערים מרכזיות כמו ירושלים, טבריה ותל אביב, כולל מבנים איקוניים כמו מלון ישמעילוף ובית המשפט המחוזי לשעבר ביפו. הצלחתם יוצאת הדופן בשמירה על נכסיהם לאורך השנים הפכה אותם לשם דבר בתעשיית הנדל"ן הישראלית.

אולם, מאחורי הקלעים של האימפריה המשגשגת הזו, התחוללו דרמות משפחתיות סוערות. בשנות ה-90, לאחר פטירתו של אהרון מחקשווילי, פרץ מאבק ירושה מר שחשף סכסוכים עמוקים במשפחה. צוואה שנויה במחלוקת, טענות להשפעה בלתי הוגנת, ואפילו ניסיון לזיוף צוואה בשווי של יותר מ-50 מיליון דולר - כל אלה היו חלק מהסאגה המשפחתית המורכבת.
המכירה הנוכחית, המוערכת במאות מיליוני שקלים, מסמנת את סופו של עידן. שמאי המקרקעין אסף גסטפרוינד, שמונה להעריך את שווי הנכסים, מתאר אותם כ"אוצר" בעל פוטנציאל עצום. הנכסים, הממוקמים בלב ליבה של תל אביב, כוללים מבנים היסטוריים ואייקוניים שעיצבו את פניה של העיר.
מכירה זו מעלה שאלות מרתקות על עתיד הנדל"ן במרכז תל אביב, על השימור של מבנים היסטוריים, ועל גורלן של אימפריות משפחתיות בעידן המודרני. היא גם מספקת הצצה נדירה לעולם הסודי של עסקי הנדל"ן הגדולים בישראל, ומדגישה את המורכבות של ניהול נכסים משפחתיים לאורך דורות. ככל שהמכירה מתקדמת, העיניים נשואות לראות מי יזכה באוצרות הנדל"ן הללו ומה יהיה גורלם של המבנים האיקוניים הללו בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה