נדל"ן ותשתיות

העיר המבוקשת בישראל תגדל בכ-70,000 תושבים: זה המהפך שתעבור

במסגרת הסכם הגג עם אופקים תעביר המדינה תקציבים לטובת פתרונות תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה חשמל ומים לצד פיתוח ושדרוג שצ"פים שיסייעו לפיתוח העיר, ובתמורה מתחייבת העירייה לקדם מתן היתרי בניה להקמת אלפי יח"ד
מערכת ice |  2
שוק הנדל"ן (צילום shutterstock)
הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה בסוף יוני 2024, לא פחות מארבעה הסכמי גג חדשים עם 4 רשויות מקומיות בהיקף של 60 אלף יחידות דיור – אשר יניבו שיווק שנתי של כ-10,000 יח"ד – בירושלים, נס ציונה, נתיבות ואופקים.
במסגרת הסכם הגג עם אופקים תעביר המדינה תקציבים לטובת פתרונות תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה חשמל ומים לצד פיתוח ושדרוג שצ"פים שיסייעו לפיתוח העיר, ובתמורה מתחייבת העירייה לקדם מתן היתרי בניה להקמת אלפי יח"ד.

בנתיבות ובאופקים מדובר בהרחבה להסכמי גג מוצלחים קודמים בהם שווקו בהצלחה כבר אלפי יח"ד בעבר. באופקים בה שווקו בהצלחה קרוב ל 11 אלף יחידות דיור מהסכם הגג הקודם ב- 2017 , הוחלט על הרחבת ההסכם במטרה לחזק את העיר הדרומית עוד יותר ובמיוחד על רקע ה 7.10. ההסכם מתבסס על תכנית תמ"ל המקודמת במסלול התכנוני כאשר למעשה מדובר ב- 5 תכניות בשכונות אפיקי נחל ב', האקליפטוסים, ישורון והגבעה, צפון מערבית ודרום מערבית ובסה"כ 17,727 יחידות דיור– מתוכן מתוכנן שיווק של כ-2500 יח"ד בשנה וכן 250 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.
מדינת ישראל תיתן במסגרת ההסכם פתרון לתשתיות על – תחבורה חשמל מים מוסדות ציבור שיתנו מענה לצורכי התושבים בעיר המתפתחת. כמו כן משרדי האוצר, הבריאות ורמ"י יפעלו להקמת מרכז לרפואה דחופה בעיר כאשר העירייה מתחייבת לשווק מדי שנה 2,500 יח"ד.
בשכונת אפיקי הנחל שבנייתה החלה, מתוכננות להיבנות למעלה מ 7000 יחידות דיור בצפיפות נמוכה של5.4  יח״ד לדונם נטו והיא למעשה עיר חדשה שנבנית בתוך אופקים שתחובר בקרוב לשמורת נחל אופקים באמצעות גשר עילי למעבר כלי רכב ואופניים לצד טיילת להולכי הרגל. אחד הפרויקטים הראשונים בשכונה והגדול בהם הוא פרויקט עומרים המונה 780 יחידות דיור, ביוזמת שתי חברות יזמיות בעלות ניסיון רב בנגב- חברת סלעית וקבוצת בראל שאחראית גם על הביצוע והוא מלווה על ידי בנק הפועלים לעניין חוק המכר.
פרויקט עומרים שאיכלוסו מתוכנן לשנת 2027 משתרע על כ- 74,000 מ"ר בסמוך לכניסה החדשה לעיר ומתפרס על 20 בניינים בארבעה מתחמים בגובה של בין 8-10 קומות והוא מציע דירות 3 חדרים החל מ- 1.35 מיליון, דירות 5 חדרים החל מ- 1.69 מיליון שקלים. הפרויקט מתוכנן כשכונה חכמה התואמת את דרישות וצרכי המשפחה במאה ה- 21 כאשר הבניינים הבניינים שלאורך השדרה הראשית של השכונה ייהנו משטחי מסחר בקומת הרחוב מתחת לקולונדה. מדובר על 3500 מ"ר של שטחי מסחר מחולקים לגדלים שבין 150-800 מ"ר, חלקם כוללים התאמות להסעדה וכולם עם חזית הפונה לרוחב ואפשרות להוציא את המסחר גם למדרכה וכן יציאה אחורית ושטחי פריקה וטעינה וכמובן חניות לאורחים.
בזכות הסכמי הגג אופקים תשליש את גודלה בשנים הקרובות
בשנים האחרונות עוברת אופקים פריחה משמעותית. אפיקי הנחל ממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת, מרחק 18 דקות נסיעה לקריית התקשוב והמודיעין של צה"ל,  12 דקות מבאר שבע ו 65 דקות נסיעה ברכבת לתל אביב. אופקים מגלה יציבות מרשימה ונהנית מביקושים גבוהים על אף ה 7.10 בזכות הסכמי הגג, הטבת מס בסך 18% ובעיקר בזכות הקרבה לפארקי ההייטק והתעסוקה- גב ים נגב ועידן הנגב המרוחקים 20 דקות נסיעה מהעיר ומאכלסים חברות ישראליות ובינלאומיות מהמובילות בתחומן דוגמת סיסקו מערכות, אלביט מערכות, רפאל, התעשייה האוויריתIBM, EY, ORACLE, NVIDIA, WIX, DELL ,PLAYTIKA , RAD,  ועוד.
גם אזור התעשייה שקד כולל כבר כיום למעלה מ- 30 חברות ומפעלים ובהם: FLEX, קליר, אורון, נגב אקולוגיה, פלסטופק, תריסורג, רדימיקס, ועוד. גם התעשייה האווירית מקימה מפעל חדש באופקים שישמש לייצור ציוד אלקטרוני בטכנולוגיות מתקדמות בהשקעה של 50 מיליון שקל. יש לציין עוד כי אופקים מובילה בתחום החינוך כאשר 88% מהנבחנים תלמידים בכיתה זכאים לתעודת בגרות וגודלה של כיתה ממוצעת נמוך מהממוצע הארצי ועומד על 24.7 תלמידים. במסגרת תכנית "עיר שווה" יוקם בשנים הקרובות מרכז הייטק חדש, אשר יפרוש חסותו על עשרות סטארט אפים, מיזמי חדשנות והשקעות כלכליות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העיר המבוקשת ביותר ?? אולי למי שאוהב להסתובב
    קוקרצה 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבגדי פינגווין באמצע מדבר ללא שום תחבורה שמוציאה אותך משם וללא עבודה מושלם לפרזיטים מנשקי קמעות
    סגור
  • 1.
    נתיבות ואופקים ערים נפלאות לעובדי אלילים גזענים פרמיטיב
    דני צור 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביביסטים נבערים .קדימה הסתער
    סגור