נדל"ן ותשתיות

החות'ים לא עוצרים: מכלית נפט הותקפה בים האדום

צבא צרפת חילץ 29 ימאים ממכלית נפט בים האדום לאחר מתקפה של המורדים מתימן. בכוח הימי של האיחוד האירופי הזהירו היום בצהריים כי המכלית נושאת 150,000 טונות של נפט גולמי, דבר שמסכן את הסביבה ואת כלי השיט באזור
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כוח המשימה הימי של האיחוד האירופי "אספידס" דיווח היום (חמישי) על מבצע חילוץ נרחב בים האדום, במהלכו חילצה משחתת צרפתית 29 ימאים ממכלית נפט שהותקפה על ידי המיליציות החות'יות מתימן ופרצה בה אש. בנוסף, המשחתת השמידה כלי שיט בלתי מאויש שנשא חומרי נפץ.
המכלית Sounion, שנשאה את דגל יוון, הותקפה ביום רביעי האחרון במתקפה חריגה של החות'ים – זו המתקפה הקשה ביותר בים האדום בשבועות האחרונים. כ-140 קילומטרים ממערב לעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים, שוגרו רקטות לעבר המכלית וגברים חמושים ירו לעברה ממסירות קטנות. כתוצאה מהתקיפה, פרצה שריפה על הסיפון והמנוע של המכלית הושבת.
 
לאחר מתקפה זו, 25 אנשי הצוות הפיליפינים ורוסים וארבעה מאבטחים – נטשו את המכלית ופונו לדיור בג'יבוטי. המכלית הבוערת נסחפה בים האדום, אך עדכון מאוחר יותר מהכוח הימי של האיחוד האירופי מציין כי המכלית עגנה בין תימן לאריתריאה והפכה לפחות מסוכנת, אף על פי שהצוות לא ציין אם השריפה כובתה לחלוטין.
 
בכוח הימי של האיחוד האירופי הזהירו היום בצהריים כי המכלית נושאת 150,000 טונות של נפט גולמי, דבר שמסכן את הסביבה ואת כלי השיט באזור. "כל מי שנמצא באזור צריך לנקוט אמצעי זהירות ולהימנע מפעולות שעלולות להחמיר את המצב הנוכחי", נמסר.
התקפה זו מצטרפת לסדרה של תקיפות בים האדום שביצעו החות'ים מתחילת המלחמה בעזה. מאז תחילת השנה, ניסו החות'ים לתקוף יותר מ-80 ספינות באמצעות כטב"מים וטילים, כחלק ממה שהם מכנים "קמפיין תמיכה" בפלסטינים בעזה. במהלך התקיפות השתלטו החות'ים על ספינה אחת, הטביעו שתיים נוספות וגרמו למותם של ארבעה בני אדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה