נדל"ן ותשתיות

מהפכה בענף הדיור בישראל: זה הסכם הענק שנחתם

אקרו נדל"ן וכלל ביטוח ופיננסים חתמו על הסכם להשקעה משותפת בתחום הדיור להשכרה, בסכום השקעת הון עצמי מצרפי של הצדדים יחדיו בסך של חצי מיליארד שקל, בנובמבר 2023 השקיעה כלל 100 מיליון שקל בקבוצת אקרו במסגרת הקצאה פרטית
מערכת ice | 
זיו יעקובי מנכ"ל ודירקטור קבוצת אקרו (צילום אלכס פרגמנט, shutterstock)
קבוצת אקרו בע"מ וכלל ביטוח ופיננסים מדווחות, כי חתמו על הסכם השקעה שעניינו כניסת כלל כשותפה בפעילותה הקיימת של אקרו בתחום הדיור להשכרה (הכוללת ייזום, הקמה, החזקה וניהול של נכסי דיור להשכרה), וכן הרחבת הפעילות הקיימת לפרויקטים נוספים בתחום זה, וזאת בסכום השקעת הון עצמי מצרפי של הצדדים יחדיו בסך של חצי מיליארד שקל.  חלקה של  אקרו בסכום ההשקעה – 51% והיתרה, 49%, חלקה של כלל ביטוח ופיננסים.
לפני כשנתיים נכנסה קבוצת אקרו לתחום הדיור להשכרה, עם זכייתה בשני מכרזים גדולים שפורסמו על ידי רמ"י ודירה להשכיר, בתל השומר להקמת 199 יח"ד, ובפברואר 2023 זכתה במכרז נוסף בסירקין פתח תקווה להקמת 174 יח"ד. במסגרת הסכם ההשקעה, תקצה אקרו לכלל ביטוח ופיננסים זכויות שתהווינה 49% מהזכויות בפרויקטים אלה. עם הקצאת הזכויות כאמור, יושב לאקרו סך של כ-54 מיליוני שקל מתוך הסכומים שהשקיעה בפרויקטים הקיימים.
 
אקרו, שהייתה מזוהה עד אז עם פרויקטים משמעותיים ויוקרתיים בתחום המגורים, הנדל"ן המניב וההתחדשות העירונית, נכנסה גם לתחום הדיור להשכרה בעיתוי ייחודי, בו תנאי השוק אפשרו רכישת קרקעות במחירים שלא היו נהוגים בעבר, וכך הצליחה, בפרק זמן מהיר, לזכות באפשרות ליזום שני פרויקטים משמעותיים בהיקף של כ-400 יחידות דיור במיקומים מרכזיים. בכוונת החברה להרחיב את פעילותה גם בתחום זה ולקחת חלק במגמה הולכת וגוברת אשר תטיב עם הציבור ותסייע במשבר הדיור, באמצעות הגדלת היצע משמעותי של דיור איכותי להשכרה לטווח ארוך בלב אזורי הביקוש.
השותפות תפעל להרחבת פורטפוליו הנכסים לדיור להשכרה של החברה, הן באמצעות ייזום, הקמה ואחזקה של הפרויקטים הקיימים, והן באמצעות השתתפות במכרזים עתידיים של רמ"י ודירה להשכיר.
זיו יעקובי, מנכ"ל קבוצת אקרו, אמר היום: "הרחבת ההשקעה של כלל בקבוצת אקרו מהווה הבעת אמון נוספת בפעילות החברה בכלל ובתחום הדיור להשכרה בפרט. אנו שמחים כי גופים מוסדיים מהגדולים והמובילים בשוק ההון הישראלי מאמינים בחברה ורוצים להיות חלק מהצלחתה. השקעתה של כלל ביטוח ופיננסים תסייע בחיזוק ההון של החברה ותשמש להוצאתם לפועל של פרויקטים גדולים ומשמעותיים בשנים הקרובות".
ברק בנסקי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו מברכים על השותפות עם אקרו נדל"ן, חברה מוערכת ומובילה בענף הנדל״ן. כלל השקיעה בחברה בשנה האחרונה באמצעות הנפקה פרטית והינה בעלת עניין בחברה. אנו רואים בשותפות הזדמנות מצוינת להגדיל את החשיפה לתחום הדיור להשכרה, באמצעות שותף מוביל בתחומו הרואה כמונו את הפוטנציאל הגלום בשוק השכירות לטווח ארוך בעת הנוכחית, ומוכן להקצות בהתאם, סכומי השקעה משמעותיים המייצרים שותפות איתנה וזהות אינטרסים. אנו בכלל ביטוח ופיננסים עוקבים אחרי שוק הדיור להשכרה ארוכת טווח מזה זמן רב, הן בצד המימון והן בצד ההוני".
עוד הוסיף: "היום, דווקא בתקופה מאתגרת לתחום, בשל הריבית הגבוהה, אנו מזהים בו פוטנציאל עתידי ואפשרות להשיג תשואות גבוהות ביחס לסיכון הגלום בהשקעה. הגידול העקבי בשוק השכירות למגורים, יחד עם הביקוש הגובר לדיור זמין ואיכותי, מציבים בפנינו הזדמנויות השקעה אטרקטיביות. התחום מציע, לצד גיוון התיק, יציבות בהכנסות לטווח הארוך ופוטנציאל להשאת תשואות לטובת העמיתים בסיכון יחסית נמוך, וכן מהווה את אחד הפתרונות להתמודדות עם יוקר המחיה ועליית מחירי הדירות בישראל, ואנו רואים בכך חשיבות רבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה