נדל"ן ותשתיות

רמי לוי משתלט על העיר הזו: המהלך ב-100 מיליון שקל נחשף

במרכזה של התוכנית השאפתנית בדימונה עומד פרויקט הדגל: מרכז מסחרי חדש בהשקעה של 100 מיליון שקל. המתחם, שייבנה על שטח של כ-8,000 מ"ר, מתוכנן להיות הרבה יותר מסתם עוד קניון. הוא יכלול מגוון רחב של עסקים, החל מרשתות מזון בינלאומיות כמו מקדונלד'ס וארומה, דרך חנויות אופנה ועד לסניף ענק הרשת רמי לוי
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג)
דימונה, העיר הדרומית שנודעה בעבר בעיקר בזכות הכור הגרעיני הסמוך אליה, עוברת בשנים האחרונות מהפכה עירונית מרשימה. תחת הנהגתו של ראש העיר בני ביטון, הופכת דימונה ממקום שנחשב פעם לפריפריה מרוחקת, למוקד משיכה לצעירים, משפחות ויזמים. השינוי הדרמטי הזה מתבטא בפרויקטים חדשניים, בהם בניית שכונות מודרניות, הקמת מרכזים מסחריים מתקדמים ויצירת פתרונות דיור ייחודיים לאוכלוסייה המבוגרת.
על פי וואלה! נדל"ן, במרכזה של התוכנית השאפתנית עומד פרויקט הדגל - מרכז מסחרי חדש בהשקעה של 100 מיליון שקל. המתחם, שייבנה על שטח של כ-8,000 מ"ר, מתוכנן להיות הרבה יותר מסתם עוד קניון. הוא יכלול מגוון רחב של עסקים, החל מרשתות מזון בינלאומיות כמו מקדונלד'ס וארומה, דרך חנויות אופנה מובילות ועד לסניף ענק של רשת רמי לוי.

בקומה העליונה יוקמו משרדים ומרפאות, מה שיהפוך את המתחם למוקד עסקים ושירותים אזורי. הפרויקט, שצפוי להיפתח בספטמבר 2025, ממוקם בצומת אסטרטגי בין השכונות החדשות שחר, תשלו"ז ונווה חורש, ומסמל את הצמיחה המואצת של העיר.
לצד הפיתוח המסחרי, דימונה משקיעה גם בהרחבת אפשרויות הדיור. תוכניות שאפתניות מבטיחות תוספת של כ-15,000 יחידות דיור חדשות, מהלך שצפוי להגדיל משמעותית את אוכלוסיית העיר. אך הפיתוח אינו מתמקד רק בצעירים ומשפחות. פרויקט חדשני של דיור מוגן מבטיח לספק פתרון איכותי לאוכלוסייה המבוגרת. המתחם, שיכלול 198 יחידות דיור מרווחות עם מרפסות צמודות, תוכנן כקהילה עצמאית המספקת את כל צרכי דייריה. ממרכז קניות ובית כנסת ועד למתקני ספורט ושירותי בריאות - הכל נמצא במרחק הליכה.
מה שמייחד את הפיתוח בדימונה הוא הגישה ההוליסטית. זו אינה רק בנייה של בתים או חנויות, אלא יצירת מרקם עירוני חי ותוסס. המרכז המסחרי החדש, למשל, אינו רק מקום לקניות, אלא מתוכנן להיות מוקד חברתי ותרבותי. השילוב של עסקים, שירותי בריאות ומשרדים באותו מתחם יוצר סינרגיה שתמשוך מבקרים ועסקים מכל האזור. במקביל, פרויקט הדיור המוגן מדגים חשיבה מתקדמת על צרכי האוכלוסייה המבוגרת, תוך יצירת סביבה תומכת ומעצימה.
התמורות הללו בדימונה מייצגות מגמה רחבה יותר של התחדשות עירונית בפריפריה הישראלית. הן מדגימות כיצד תכנון נכון, השקעה ממוקדת וחזון ארוך טווח יכולים לשנות את פניה של עיר ולהפוך אותה למוקד משיכה. האתגר העומד בפני דימונה כעת הוא לשמר את הצביון הייחודי של העיר ואת הקהילתיות שאפיינה אותה, תוך כדי הצמיחה המואצת. אם תצליח בכך, דימונה עשויה להפוך למודל לחיקוי עבור ערי פיתוח אחרות בישראל ומעבר לה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה