נדל"ן ותשתיות

בית הספר המיתולוגי בדרך למהפכה: "ניצול מיטבי של השטח"

הגמנסיה העברית רחביה צפויה להרחיב את שטחה. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קבעה כי יתווספו שטחי בניה להקמת מבני חינוך, ספורט, קהילה, כיכר ציבורית וחניון תת קרקעי. בנוסף, התוכנית כוללת עיבוי מבני חינוך קיימים, בינוי מבנה חינוך חדש, תוספת אגף חדש ועוד. ראש העיר משה ליאון: "לייצר סביבה לימודית מודרנית ונגישה"
מערכת ice | 
הגמנסיה העברית רחביה (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
הגמנסיה העברית רחביה, אשר נוסדה בשנת 1909, צפויה להרחיב את שטחה ולשנות את פניה. כך קבעה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בשבוע שעבר והובא בפרסום ראשון על ידי עופר פטרסבורג בוואלה. הוועדה אישרה תכנית משמעותית לפיתוח השטחים הציבוריים הפתוחים, לרבות הקמת כיכר ציבורית, גנים, התווית שבילי הולכי רגל ואופניים ועוד.
שטחה של הגמנסיה העברית רחביה ישתרע על פני שטח בגודל של כ-23.5 דונם, בו קיים אזור מבני ציבור המחולק לשני מרחבים מרכזיים שכוללים ברובם בתי ספר, אך גם שימושים אחרים כגון בית כנסת, גני ילדים ושלוחה של מינהל קהילתי. התכנית מציעה תוספת שטחי בניה להקמת מבני חינוך, ספורט, קהילה, כיכר ציבורית וחניון תת קרקעי.
בנוסף, התוכנית כוללת עיבוי מבני חינוך קיימים, בינוי מבנה חינוך חדש, תוספת אגף חדש בתוספת כיתות לימוד. כמו כן, התכנית כוללת תוספת קומות על מבנה בית כנסת קיים. מגישי התכנית הינם: אגף מבני ציבור בעיריית ירושלים ועורך התכנית הינו משרד "ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "התוכנית נועדה לשדרג ולהרחיב את מבני החינוך הקיימים, תוך שימור הקיים לצד בנייה חדשה, יצירת חללים פתוחים ומערכת שבילים ודרכים חדשה. כל אלו נועדו להביא לניצול מיטבי של השטח שיספק מענה לחוסר בצרכי ציבור ולצרכים החינוכיים הגדלים, במטרה לייצר סביבה לימודית מודרנית ונגישה לרווחת התלמידים וצוותי החינוך".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה