נדל"ן ותשתיות

העתיד של ענף הבנייה: בכמה נמכר בית בשכונה המודפסת בתלת מימד?

זה לא חלום: ענף הבניה לוקח צעד קדימה ומתחיל לבנות בתים בעזרת טכנולוגית הדפסת התלת מימד. בינתיים, השכונה הגדולה ביותר שנבנתה היא בארצות הברית, שם מחירי הבתים נעים בין 450 ל-600 אלף דולר
מערכת ice | 
בתים
כ-100 בתים נבנו בשכונת וולף ראנץ' בג'ורג'טאון, טקסס. הבתים נבנו מבטון שכבה אחר שכבה ע"י מדפסת תלת מימד ענקית שרוחבה 13.7 מ', ושוקלת 4.75 טון. חברת אייקון (ICON) החלה את בניית השכונה בנובמבר 2022 וכבר אז טענה שזאת הולכת להיות השכונה הגדולה ביותר עד היום שתיבנה בהדפסת תלת מימד.
החומרים בהם המדפסת משתמשת הם אבקת בטון, מים, חול ותוספים אחרים. מהלך ההדפסה הוא בעזרת זרבובית שסוחטת את תערובת הבטון ובונה שכבה אחר שכבה לאורך נתיב שמתוכנת מראש. גגות הבתים עשויים ממתכת ומותקנים באופן מסורתי.
לפי חברת אייקון (ICON) התועלת שמגיעה משיטת בניה זו בהשוואה לבנייה מסורתית היא שהדפסת בתים בתלת מימד מהירה יותר, זולה יותר, דורשת פחות עובדים וממזערת בזבוז של חומרי בנייה. "זה מביא יעילות רבה לשוק הסחר", אמר קונר ג'נקינס, מנהל הפרויקט הבכיר של חברת אייקון (ICON). עוד הוסיף "איפה שהיו בערך חמישה צוותים שונים שנכנסו לבנות, עכשיו יש לנו צוות אחד ורובוט אחד".
לפי פרסום ברויטרס, לורנס נורזאד, בן 32, ובת זוגתו אנג'לה הונטס, בת 29, רכשו בקיץ האחרון בית בשכונה. נורזאד אמר על הבית: "זה מרגיש כמו מבצר". ועוד הוסיפו, כי הקירות עמידים מאוד ועתידים להתמודד גם עם סופות הוריקן. הם גם בעלי יכולת בידוד מהחום החזק של טקסס. הם שומרים על טמפרטורת הפנים קרירה גם כשהמזגן לא היה בעוצמה מלאה.
הבעיה היחידה שעולה מהדיירים שכבר גרים בשכונה, בעיות בקליטת אינטרנט אלחוטי. נורזאד הוסיף בנושא "ברור שאלה קירות חזקים ועבים מאוד. וזה מה שמספק הרבה ערך לנו כבעלי בתים ושומר על הבית מבודד היטב בקיץ של טקסס, אבל אותות WIFI לא עוברים בקלות דרך הקירות האלה״. הפתרון שחברת אייקון (ICON) הציעה לבעיה זו היא, מספר נתבי רשת ממקומות שונים בבית כדי שקליטת האינטרנט תהיה גבוהה יותר.
לוקח כשלושה שבועות לסיים את ההדפסה לבתים בעלי שלושה עד ארבעה חדרים, ומחירי הבתים נעים בין כ-450,000 דולר ל-600,000 דולר. היזמים של הפרוייקט אמרו שקצת יותר מרבע מ-100 הבתים שבשכונה כבר נמכרו. מעניין מתי נתחיל לראות מדפסות ענק בונות לנו בתים פה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה