נדל"ן ותשתיות

ענקית הנדל"ן נכנסת לפשיטת רגל: הקריסה הביאה לחובות ענק

חברת DTH 215 Venture LLC, הגישה את בקשת פשיטת רגל ופרויקט ענק שלה מאיים על מאות עסקים שהתחייבו לפתוח בפרויקט. מסמכים שהגיעו לידי רשת החדשות המקומית KLAS-TV חושפים כי הבניין בנבאדה, המתוכנן לכלול 151 יחידות דיור ושטחי מסחר, הושלם ב-95% לפני עצירת העבודות.
מערכת ice | 
צילום shutterstock
פרויקט "The Watermark", מגדל יוקרה בן שבע קומות בהנדרסון, שבנבאדה, נקלע למשבר חמור עם הכרזת פשיטת הרגל של חברת הנדל"ן האחראית לבנייתו. האירוע מסמן נקודת שפל חדשה בסאגה מתמשכת סביב הפרויקט, שהבנייה בו נעצרה בדצמבר האחרון לאחר שקבלנים עזבו את האתר בעקבות חובות של כמעט 16 מיליון דולר.
חברת DTH 215 Venture LLC, הקשורה לקבוצת הפיתוח Strada, הגישה את בקשת פשיטת הרגל ב-5 ביוני. מסמכים שהגיעו לידי רשת החדשות המקומית KLAS-TV חושפים כי הבניין, המתוכנן לכלול 151 יחידות דיור ושטחי מסחר, הושלם ב-95% לפני עצירת העבודות.

המשבר משפיע קשות על עסקים מקומיים שתכננו לפתוח סניפים בבניין. איבון וולאס, בעלת מסעדת Pacific Diner, הביעה אכזבה מהתקשורת הלקויה מצד היזמים: "זה מעציב שאנחנו מגלים מידע מהחדשות ולא מהמפתח שאיתו יש לנו הסכם שכירות." וולאס, שמסעדתה ממשיכה לפעול ברחוב ווטר הסמוך, מקווה עדיין להעביר את העסק לבניין החדש כשיושלם.
עסקים אחרים כבר נאלצו לוותר על תוכניותיהם. World of Wings פתחה סניף במיקום חלופי, ו-SWF Modern Barbecue נאלצה לזנוח את תוכניותיה בהנדרסון. וולאס הביעה דאגה לגורל העסקים הקטנים באזור, במיוחד לאור סגירת עסקים נוספים בערים סמוכות.
המשבר ב-Watermark מדגיש את האתגרים העומדים בפני פרויקטים נדל"ניים גדולים ואת ההשפעה הרחבה שיש להם על הקהילה העסקית המקומית. הוא מעלה שאלות לגבי אחריות היזמים, תפקיד הרשויות המקומיות בפיקוח על פרויקטים כאלה, והדרכים להגן על עסקים קטנים מפני סיכונים הקשורים בפרויקטים גדולים.
בעוד שגורל הבניין עדיין לא ברור, התושבים והעסקים המקומיים ממשיכים לקוות לפתרון שיאפשר את השלמת הפרויקט ויתרום לפיתוח הכלכלי של מרכז העיר הנדרסון. נותר לראות כיצד יתפתח המצב ואילו צעדים ינקטו הרשויות והמשקיעים הפוטנציאליים כדי להציל את הפרויקט ואת התקוות שנתלו בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה