נדל"ן ותשתיות

מהפכה בתחבורה הציבורית: זו העיר שעומדת להשתדרג בענק

העבודות של פרויקט "מהיר לעיר" בגבעתיים יתחילו בשבוע הבא. ראש העיר רן קוניק רואה בפרויקט חלק מחזון עתידי רחב יותר לעיר ומדגיש את חשיבותו כפתרון לבעיות התחבורה הקשות באזור
מערכת ice | 
גשר גבעתיים (צילום מאיר דקל צילום וידאו)
גבעתיים עומדת בפני שינוי משמעותי עם תחילת העבודות של פרויקט "מהיר לעיר" בשבוע הבא. על פי פרסום ב-YNET, הפרויקט, שמטרתו לשדרג את מערכת התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, יתחיל ברחוב ערבי נחל ועליית הנוער, כאשר רחוב כצנלסון המרכזי נותר בשלב זה מחוץ לתכנית. זהו צעד משמעותי בפרויקט שידע עיכובים רבים מאז תחילתו ב-2016.
"מהיר לעיר" הוא פרויקט תחבורתי מקיף בתקציב של 3.5 מיליארד שקל, המיועד לסלול מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית, לשדרג תשתיות ולשפר את מערכת התחבורה הציבורית בגוש דן. למרות חשיבותו, הפרויקט נתקל בהתנגדויות רבות, בעיקר מצד ראשי ערים החוששים מהשפעת העבודות הממושכות על חיי התושבים.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, רואה בפרויקט חלק מחזון עתידי רחב יותר לעיר ומדגיש את חשיבותו כפתרון לבעיות התחבורה הקשות באזור. עם זאת, האתגרים נותרו משמעותיים, כאשר השפעת העבודות על חיי היומיום של התושבים אינה מבוטלת.
נכון להיום, 62% מנתיבי התחבורה הציבורית המתוכננים במסגרת הפרויקט כבר הוקמו, 25% נמצאים בהקמה ו-13% עדיין בשלב התכנון. הנתונים מעידים על התקדמות משמעותית למרות האתגרים הרבים.
הצלחת הפרויקט בגבעתיים עשויה לשמש מודל לערים אחרות בישראל המתמודדות עם אתגרים דומים בתחום התחבורה העירונית. בסופו של דבר, ההצלחה תימדד לא רק בקילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שנסללו, אלא גם באיכות החיים המשופרת ובנגישות המוגברת שהפרויקט יביא לתושבי האזור.
חברת נתיבי איילון מסרו בתגובה ל-YNET: "הפרויקט יתרום רבות לפיתוח המרחב הציבורי ויאפשר שיפור באיכות התחבורה הציבורית. עם זאת, תחילת ביצוע הפרויקט תשפיע על התנועה בעיר. לכן, הוחלט להמתין עם תחילת הביצוע ברחוב כצנלסון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה