נדל"ן ותשתיות

כבר לא WEWORK: המגמה שתופסת תאוצה בקרב הפירמות הגדולות

ענף המשרדים עבר שינויים רבים בשנים האחרונות וכעת נדרשים פתרונות חדשים לחברות המשכירות אותן ולעובדיהן. היום המגמה היא לפתוח משרדים חדשים בדגש על חשיבה מותאמת ל-DNA של החברה ולצורכי העובדים. מומחים מסבירים כיצד הטרנד נהיה מוצר מבוקש
מערכת ice | 
אינפיניטי רעננה (צילום קרדיט: 3divison)
לאור השינויים שעבר ענף המשרדים בשנים האחרונות, כעת הוא נדרש להתפתח ולספק פתרונות גמישים, חסכוניים וחדשניים לחברות ולעובדים. אם בעבר המגמה הייתה להשכיר משרדים קטנים או חללים ציבורים, היום המגמה היא דווקא לפתוח משרדים חדשים (שלוחה של החברה עצמה) בדגש על חשיבה מותאמת ל-DNA של החברה ולצורכי העובדים עצמם. מומחים מסבירים כיצד הטרנד נהיה מוצר מבוקש והכרחי לחברות המחפשות לצמוח. 
בשנים האחרונות נפתחה לחברות ולעובדים אפשרות העבודה מהבית, מה שהוליד את מודל העבודה ההיברידית. כיום העומס בכבישים והצורך להיות נגישים ללקוחות ואטרקטיביים עבור העובדים, יצר מגמה של הקמת שלוחות משרדים במיקומים מחוץ למרכזי הערים, תופעה אשר זכתה לשם 'משרדי לוויין'. אלו מאפשרים נגישות טובה יותר לתחבורה ציבורית, חיסכון זמן נסיעה ושיפור חוויית העבודה היומיומית.
אור בן צבי קליין, סמנכ"ל שירותי הנדל"ן בחברת NEWMARK NATAM: "פתיחת משרדי לווין היא מגמה שמתחזקת בשנים האחרונות, בעיקר כשמדובר בחברות עם מספר רב של עובדים, בזכות מעבר של חברות גדולות לקמפוסים מחוץ לתל אביב או הימצאות המטה במקום אחד כשהעובדים מפוזרים בכל הארץ". הוא מסביר כי ניתן לראות לא מעט פתיחה של שלוחות או סניפים בתוך שטחים של חברות לחללים משותפים, כי מדובר בשטחים גמישים יותר ולעיתים קרובות זולים יותר ולכן קל יותר לפתוח שם משרדי לווין. גם בבניינים של קבוצות רכישה אשר משכירים מראש שטחים קטנים יותר ניתן למצוא אפשרויות טובות יותר או כשכירות משנה". 
עוד הוסיף קליין כי ניתן לראות לא מעט משרדי לווין נפתחים בסמוך למרכזי תחבורה להסעת המונים כמו הרכבת הקלה או הכבדה ועם התפתחות תשתית הרכבות והמטרו. "בשנים הבאות נראה יותר משרדים כאלה נפתחים, הן בתל אביב עבור חברות ענק שפתחו קמפוס בשרון או בחיפה אבל רוצים לשמר את העובדים שלהם הגרים באזור רוטשילד או דיזינגוף , או שלוחות בערים מחוץ למרכז על מנת שיהיו קרובות לחלק גדול מכוח האדם המתגורר באותו האזור. פעמים רבות ניתן לראות כי משרדי הלווין נפתחים בבניין אחר של אותו בעל הנכס, אשר אצלו יושב המטה של החברה, שכן החברה ובעל הנכס כבר מכירים אחד את השני והוא יודע לספק להם כך את הפתרונות שהם צריכים גם בבניין השני שלו".

פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, השיקה לאחרונה משרדים נקודתיים בשני לוקיישנים אסטרטגיים. יגאל דור, משנה למנכ"ל Deloitte ישראל, מסביר כי "השקת המשרדים החדשים שלנו ברעננה ובראשל"צ בפברואר האחרון, הינה בראש ובראשונה, תולדה של שני תהליכים מרכזיים שהתרחשו במקביל: צמיחת הפירמה, לצד תמורות משמעותיות שהתחוללו בשנים האחרונות בשוק העבודה, אשר הציבו במרכז ערכים כגון חווית משתמש מיטבית לעובדים, עבודה במודל היברידי ונוחות הגעה למשרד, תוך קידום תחושת השייכות והחיבור ביניהם". 

יגאל דור. צילום: Cashman Photo Enterprises
בבחירת הלוקיישנים למשרדי הלווין החדשים, אומר דור, "הגדרנו מספר פרמטרים עיקריים מנחים: הפיזור הגיאוגרפי של אנשינו, תחזיות עומסי תנועה עתידיים, היתכנות להטלת אגרת גודש על כניסה לערי המרכז ותוכניות להקמתה של מערכת תחבורה ציבורית משוכללת כחלק מטיפול כוללני בעורקי התחבורה הראשיים. לאחר תהליך מקיף ויסודי בחרנו את בניין 'מילניה' בראשל"צ ובניין 'אינפינטי' ברעננה כלוקשיינים עבור משרדי הלוויין החדשים שלנו. מזה שלושה חודשים מאז הושקו המשרדים - ויחד עימם אפליקציית הושבה חכמה שפיתחנו (Hoteling) - לאנשינו המתגוררים באיזור השרון קל יותר ומהיר יותר להגיע למשרד ברעננה מאשר בת"א, וכך גם לגבי אנשינו המתגוררים באיזור השפלה והדרום, המגיעים למשרדים בראשל"צ; זאת, לאור העובדה ששניהם ממוקמים במרחק הליכה קצר מתחנות הרכבת". 
נטלי מרשל, נציגת הבעלים והאחראית על שיווק שטחי המשרדים באינפיניטי פארק רעננה מסבירה כי תופעת משרדי הלווין וההאבים התפתחה מאוד כהשפעה ישירה לשינויים בשוק המשרדים. "חברות רבות פותחות משרדי לווין מחוץ לתל אביב על מנת לקרב את המשרד לסביבת המגורים של חלק עיקרי מכוח האדם שלהן . עובדים מעלים היום דרישה גבוהה יותר מבעבר לעבוד בקרבת הבית". 

נטלי מרשל. קרדיט: שרון לוין
לדבריה, סיבה נוספת לפתיחת משרדי לווין בפארק תעסוקה ייעודי היא לייצר זהות ארגונית עבור עובדי החברה. "חברות לא מעטות כיום יושבות  בתוך מתחמי חללים משותפים והדבר פוגע בזהות הארגונית של החברה. כאשר פותחים האב ייחודי בתוך פארק תעסוקה מרכזי ניתן לחזק ולייצר כזו זהות ארגונית שלא ניתן להשיג בעבודה במתחמים משותפים. אנו רואים שתופעה זו עובדת גם באינפיניטי פארק רעננה. הפרויקט מתאכלס בימים אלה בחברות מובילות במשק שבחרו בזכות המיקום והנגישות שלו בסמיכות לרכבת ישראל, אקו סיסטם מלא התומך  בסביבת עבודה והסטנדרטים התכנוניים והירוקים, להציב בו משרדי לווין". 
משרד עורכי הדין ש. פרידמן אברמזון ושות' נפרש בארץ על פני שלושה סניפים: תל אביב, חיפה וירושלים. עו"ד אמיר כהן דור, שותף מנהל במשרד, מציין כי "הפרישה על פני שלוש ערים מרכזיות בארץ היא יתרון עצום, גם לעובדי המשרד וגם ללקוחות. עורכי דין אשר מתגוררים בכל אחד מהאזורים שבהם ממוקמים סניפי המשרד, תל אביב, חיפה וירושלים, ומעוניינים לעבוד במשרד איכותי, גדול ומוכר, מברכים על האפשרות לעבוד בקרבת מקום מגוריהם ללא צורך בנסיעות מייגעות למקום העבודה. הלכה למעשה, מדובר בהקלה גדולה והטבה משמעותית באיכות החיים". 

עו"ד אמיר כהן דור. צילום: יח"צ
הוא מוסיף כי לצד יתרון לעובדי המשרד, מדובר בפתרון אידיאלי ויתרון משמעותי גם ללקוחות המשרד שאינם מתגוררים באזור המרכז ומקבלים שירות משפטי איכותי גם בחיפה ובירושלים. "עורכי הדין והשותפים משלושת הסניפים של המשרד עובדים בשיתוף פעולה הדוק ובסינרגיה מוחלטת ומעניקים שירות ללקוחות מכל רחבי הארץ. חשוב לציין כי כל סניף כולל צוות גדול של עורכי דין ושותפים מנוסים ומומחים בתחומים שונים, ועל אף הפרישה הארצית קיימת סינרגיה מוחלטת בין הסניפים העובדים במשותף בתיקים גדולים ואל מול לקוחות ארציים, כאשר ראשי המחלקות מנהלים מחלקות הפרושות בשלושת הסניפים ומבקרים בכולן באופן שוטף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה