נדל"ן ותשתיות

סוף לפקקים בעיר הזו? העומס בכבישים עומד לפחות משמעותית

כניסה חדשה לעיר, תוספות שירות לשכונות החדשות, והאצת פרויקטים הנמצאים בביצוע, אושרו על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, במהלך ישיבת עבודה מקצועית שערכה בעיריית שדרות

מערכת ice | 
צילום ארנון בוסאני
במהלך הדיון, הנחתה שרת התחבורה להאיץ שורה של פרויקטים תחבורתיים בעיר, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ביניהם: מחלף על כביש 34 שיוסיף כניסה חדשה לעיר, חיבור נוסף של העיר לכביש 34 מרחוב אברג'ל (העלייה) ויציאה לביצוע של הכניסה לאיזור התעשייה שדרות מכביש 334.
בנוסף, במטרה לספק מענה תחבורתי לשכונות החדשות במזרח העיר שדרות, עבודות הפיתוח במקטע המזרחי של כביש 333 צפויות להסתיים במהלך החודשים הקרובים, מה שצפוי להקל על עומסי התנועה באזור. העבודות במקטע המזרחי של הכביש, כוללות סלילת דרך דו-מסלולית ודו-נתיבית, לצד הסדרת כניסה לשכונת בן גוריון החדשה. בתכולת הפרויקט יבוצעו גם הסדרת מערכות תאורה ומדרכות להולכי רגל.

כמו כן, לבקשת העירייה, הנחתה השרה רגב לבחון תכנון תחנת רכבת יזמית לנוסעים נוספת לעיר, בצומת 34/333 ותכנון ראשוני לתחנת רכבת משא באיזור התעשייה איבים. "צריך להכניס את שדרות להסכם המאי"ץ, זה תואם את החלטת הממשלה להביא את העוטף למצב טוב יותר ממה שהוא היה לפני המלחמה, זה חלק מסיפור התקומה", אמרה שרת התחבורה בדיון, וציינה כי היא פועלת בנושא מול משרד האוצר, לטובת תושבי העיר.
בעקבות סגירת תחנת הרכבת בעיר מאז פרוץ המלחמה, בהוראת משרד הביטחון, הנחתה השרה רגב את רשות התח"צ להוסיף תוספות שירות זמניות משדרות לערים המרכזיות, והדגישה בפני ראש העיר כי היא פועלת בנושא פתיחת התחנה מול משרד הביטחון. זאת לצד הגדלת תדירויות והארכה של קווים לשכונות החדשות בעיר, בהיקפים משמעותיים. 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל'), מירי רגב: "משרד התחבורה מגוייס באופן מלא לטובת שיקום העיר שדרות, שמהווה חלק מסיפור התקומה הישראלי לאחר מתקפת הטרור ב-7.10. העיר שדרות נמצאת בתנופת פיתוח ובנייה ובעלת פוטנציאל אדיר לזוגות צעירים במדינה, לכך נדרשים תשתיות תחבורה ראויות בשכונות החדשות. אני מודה לראש העיר על השותפות המלאה".
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "אני מודה על הביקור של שרת התחבורה מירי רגב ועל הדיון החשוב והמקצועי בהשתתפות הגורמים המקצועיים במשרד, אני שמח על תחילת תכנון הפרויקטים החדשים שייצאו לדרך בתקופה הקרובה בשיתוף פעולה עם מנהלת תקומה וצוות המשרד. אמרתי בפגישה שאני דורש משר הביטחון לקיים דיון יחד עם צמרת הצבא כדי לתת מענה לתושבי שדרות והאזור בנסיעה ברכבת למרכז הארץ, כשהצבא מגן על נוסעיה. השרה אישרה את דרישתי לתוספת תקצוב להוספת קווים משדרות לירושלים ובכך יתוגברו כבר בזמן הקרוב הקווים לירושלים. במקביל אני משבח את השרה והצוות שלה על השירות היעיל והחשוב להסעת גמלאים לטיפולים רפואיים והחזרתם לבתיהם, הרב-קו בחינם וכמובן הטיסות לאילת, דברים אלו נצרכים מאין כמוהם בימים אלו".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "לצד הסיוע שמעניק משרד התחבורה לתושבי העיר שדרות מאז פרוץ המלחמה, בהנחיית שרת התחבורה, מירי רגב, אנו מקדמים את שיפור תשתיות התחבורה בעיר וחיבורה לעורקי התנועה המרכזיים באיזור, במטרה לקדם את החיבוריות והקישוריות של התושבים למרכזי התעסוקה והפנאי ולשיפור איכות החיים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה