נדל"ן ותשתיות

שכונה חדשה בישראל: היכן הממשלה תשקיע 30 מיליון שקל?

הממשלה אישרה את הצעת שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף  ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, לביצוע שלב נוסף להקמתו של היישוב יתיר, להקמת שכונה זמנית חדשה בה יתגורר גרעין יישובי עד לסיום עבודות הקבע לפיתוח היישוב. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מורגנשטרן: "נמשיך לפעול כדי להעניק מגוון פתרונות דיור"
מערכת ice |  3
יצחק גולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
משרד הבינוי והשיכון ומשרד ההתיישבות מקדמים את הקמת הישוב החדש יתיר. ביתיר צפויות להתגורר כ-500 משפחות בשטח של כ-800 דונם, היישוב יסייע במתן מענה לביקוש מצד אוכלוסיות מגוונות המבקשות להתיישב באזור מזרח מטרופולין באר שבע, ויהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה נוספת למטרופולין באר שבע.
יודגש כי יתיר הינו חלק ממערך ישובים כפריים נוספים המתוכננים באזור מבואות ערד, והקמת יתיר תהיה תרומה משמעותית נוספת  לפיתוח האזור, תוך ניצול גיוון התעסוקה והרחבתה גם לתחומים של שירותים ותיירות מקומיים. הקמת השכונה תיעשה בהתאם לתוכנית המאושרת של הישוב ובכפוף להוצאת היתרי בניה.
ההחלטה שאושרה הבוקר על ידי הממשלה מטילה על משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות, באמצעות החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, לפעול לשם איתור וגיבוש גרעין התיישבותי ראשוני, להקמת שכונה זמנית הכוללת מבנים יבילים, בעלות כוללת של 30 מיליון שקל. 
בנוסף, התוכנית מציעה מקום מגורים אטרקטיבי, המבקש לשמור על הרמוניה עם אתרי וערכי טבע, העתיקות והנוף הקיימים בסביבה, לצד יצירת בסיס לתיירות מקומית "ונקודת יציאה" לתיירים ומטיילים באזור.
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "מרגע כניסתי לתפקיד הצבתי כמטרת על את המחויבות להקמת ישובים באזורי עדיפות לאומית, אני רוצה לברך שר האוצר, בצלאל סמוטריץ ושר המורשת, עמיחי אליהו, על השותפות ואת כלל הגורמים המקצועיים שפועלים במלוא המרץ על מנת ליישם את התכנית בכדי שאזרחי ישראל יוכלו להתגורר ביישוב יתיר בהקדם, צעד אחר צעד אנו נפעל בכל כוחנו להעניק תנופת התיישבות ושגשוג לכל חבלי הארץ.
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: "העלאת ישוב חדש על הקרקע, כחלק מהקמת גוש ישובי מבואות ערד העתידי, היא  צעד חשוב מאין כמותו בחיזוק אסטרטגי של צפון הנגב ושמירה על רצף התיישבותי. משרד ההתיישבות ממוקד בחיזוק ההתיישבות הכפרית באזורי עדיפות לאומית, כיום ברור לכולם עד כמה ישובים אלו הם החזית האזרחית הקדמית של מדינת ישראל, ושומרים על האינטרסים הלאומיים שלנו בנגב, בגליל וביהודה ושומרון".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "אישור החלטת הממשלה הבוקר היא המשך ישיר לצעדים והמהלכים שמקדם המשרד במטרה למצות התיישבות ענפה בכל חבלי הארץ, המשרד ימשיך לפעול ביתר שאת בכדי להעניק מגוון פתרונות דיור ראויים לטובת כלל אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עזי מצח
    ציון 06/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש דואגים לכלל הציבור. ממשלה של נבלות סרוחות
    סגור
  • 2.
    מיגוון פתרונות דיור זה לליטאים, לאנשי ש"ס, ולשאר החרדים (ל"ת)
    הדר 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    שמענו!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר הבנו ששרים חרדים מייצגים רק את המגזר שלהם אחרת מזמן היה להרבה זוגות דירות משלהם וכולם יודעים כמה זמן הליכוד עושה קואליציות עם החרדים כך שזה רק תירוצים!!!!
    סגור