נדל"ן ותשתיות

תוכנית הענק בפי גלילות: זה הצעד שיזרז את הבנייה?

רשות מקרקעי ישראל מאיצה את תוכנית רובע גלילות: קוראת לבעלי הקרקעות הפרטיים להתאגד בקבוצות על מנת לקבל זכויות במשותף
מערכת ice | 
תוכנית גלילות (צילום מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)
רשות מקרקעי ישראל פועלת להאצת הבנייה ברובע גלילות. בהודעה שפרסמה היא קוראת לבעלי קרקעות פרטיים שיש להם זכויות בתוכנית, להתאגד כקבוצה ולמנות גורם מייצג במסגרת הליכי האיחוד והחלוקה של התוכנית.
המטרה היא שהקצאת הזכויות במגרשים השונים יוקצו במשותף לקבוצת בעלים מאורגנת, וזה יאפשר להם לקדם את הבנייה מהר יותר על ידי ביצוע עסקאות קומבינציה עם יזמים או על ידי בנייה עצמית.
תכנית פי גלילות כוללת כ-17,000 יחידות דיור עם מאות אלפי שטחי תעסוקה ומסחר ולאור העובדה כי מדובר בתכנית ותמ"לית (שמקדמת המועצה הארצית לתכנון ובניה) עם אינטרס לאומי לקדמה, אזי אישור התכנית צפוי להינתן בתוך כשנה. 
לדברי עו"ד יוסי מוסרי ועו"ד מורן חביב, משמעות ההודעה עבור אלפי בעלי הזכויות היא קריאה אחרונה לקבל זכויות במשותף עם בעלי זכויות אחרים ולא בפיזור. אם ניתן ללמוד ממקרה שדה דב הרי שיוזמה דומה של מתכננת המחוזי הוכתרה בהצלחה גדולה למי שביקש להשתבץ יחד ובכך מנע חלוקה של זכויותיו למספר בנינים/ עם בעלים זרים.

עוה"ד אביעד שוב ואלון קרביצקי ממשרד שוב ושות', המייצגים בעלי קרקעות רבים ברובע גלילות, מציינים כי מדובר במהלך ייחודי מצד רמ"י הממחיש את רצונה לקדם את התוכנית הספציפית הזאת אחרי שהיא הייתה תקועה בוועדות התכנון השונות במשך שנים ארוכות. 
ייחודה של התוכנית המקודמת היום בותמ"ל היא שהליך האיחוד והחלוקה יתבצע במסגרת התוכנית בותמ"ל, ולא יחולק לשתי פעימות כמו במרבית המתחמים מרובי הבעלים בארץ. זאת כדוגמת תוכנית 3700 או חוף התכלת בהרצליה, בהן התוכניות המתאריות אושרו, אך התוכניות המפורטות שמטרתם להקצות את הזכויות לבעלים השונים תקועות כבר שנים ארוכות.
לדברי עורכי הדין שוב וקרביצקי, ככל שבעלי הזכויות ברובע גלילות יהיו מאוגדים ויוקצו להם זכויות יחד, הבנייה תתקדם מהר יותר: "ראינו בעבר מקרים במתחמים גדולים שבמקרים בהם הזכויות הוקצו לבעלי הזכויות שלא היו מאוגדים, זה יצר עיכובים בבנייה והליכי פירוקי שיתוף ארוכים, וזה יוצר מצב של התקדמות לא אחידה בבניית המתחם – מאחר ויש מתחמים ומגרשים שהבניה עליהם התעכבה בעשור ויותר.
עוד מציינים עורכי הדין כי רמ"י מציינת שמי שלא יתאגד לא ייפגע מבחינת הזכויות והיא גם לא מתחייבת על הענקת הזכויות במשותף, אבל עצם המהלך הוא חשוב כדי לעודד מודעות בקרב בעלי הקרקעות לחשיבות של ההתאגדות טרם הקצאת הזכויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה