נדל"ן ותשתיות

העיר המועדפת בישראל בעסקאות יד השנייה: כמה דירות נמכרו ב-2023?

על פי נתוני מדלן, הדירות המבוקשות בקרב רוכשי הדירות בישראל הן דירות בנות 3 חדרים מיד שנייה. מבין כל הערים המבוקשות בקרב רוכשי הדירות, עולה חיפה שהובילה את מספר העסקאות לרכישת דירות מסוג זה עם 1,252 יחידות דיור

מערכת ice |  1
נדלן (צילום shutterstock)
אתר מדלן, הידוע בין היתר כאתר המספק עדכונים אודות השינויים המתרחשים בענף הנדל"ן בישראל, ערך בדיקה מעמיקה בנוגע להעדפות הישראלים בתחום רכישות הדירות בארץ וחשף אילו סוגי דירות נמכרו בכל עיר בשנה החולפת ומה מחיריהן.
על פי הנתונים שהועברו לאתר ynet, עולה כי על אף שנרשמה ירידה משמעותית ברכישות דירות ישנות בתקופה האחרונה אל מול עלייה ברכישת דירות חדשות בשל הטבות מימון של קבלנים, סוגי הדירות המבוקשות הוא דירות בנות 3 חדרים מיד שנייה.
על פי ממצאי לוח מדלן, נמצא כי בשנת 2023 כמות העסקאות לרכישת דירות בנות 3 חדרים מיד שנייה עמדה על 13,919 יחידות דיור, כאשר המחיר הממוצע לרכישת דירה הינו 1.28 מיליון שקל. 
מבין כל הערים שהפכו למבוקשות בקרב רוכשי הדירות בישראל עולה העיר חיפה. על פי ממצאי לוח מדלן, נראה כי העיר חיפה הובילה את מספר העסקאות לרכישת דירות בנות 3 חדרים מיד שנייה, נוכח העובדה כי 1,252 יחידות דיור נמכרו במחיר ממוצע של 1.072 מיליון שקל. 
כזכור, בחודש מאי האחרון פורסמו נתוני סקירת אגף הכלכלנית הראשית לענף הנדל"ן. על פי הנתונים, ניתן היה להבחין כי בחודש מרץ 2024 נמשכה ההתאוששות במספר העסקאות לאחר השפל בעסקאות בחודשיים הראשונים למלחמת "חרבות ברזל". סך הדירות שנמכרו עמד על 8,139, גידול של 19% בהשוואה למרץ אשתקד וגידול של 8% בהשוואה לחודש הקודם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מבינים שום דבר!!!!
    אנצי! 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אלה שעוסקים בנדל"ן,לא מבינים כלום בתחום הזה בכלל ולא משנה איזה מקצוע תבחרו.מפוליטיקאים,שמאים,בנקים, קבלנים,יצרני אביזרים וכו'.הסיבה: גיאוגרפיה כלכלית זה תחום שמורכב שבו צריך לדעת למה בונים דירות באיזור מסוים,חלוקת תקציבים,פריפרייה או מרכז, חלוקה לפי מפלגות וכו'!!!!
    סגור