נדל"ן ותשתיות

מחיר הארנונה יעלה? "בעקבות דחיית הבחירות לרשויות המקומיות"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שלישית את דחיית מועד קבלת ההחלטה בדבר הטלת ארנונה כללית, כך שיתקבל על ידי מועצת העירייה הנכנסת, עקב דחיית מועד הבחירות לרשויות המקומיות. בנוסף מוצע לקצר את הזמן לאישור השרים לבקשה בשינוי גובה הארנונה לארבעה חודשים ולא לשישה כפי שמופיע בחוק כיום
מערכת ice | 
ארנונה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 156 – הוראת שעה – החלטה על הטלת ארנונה כללית לגבי שנת הכספים 2024), התשפ"ד–2024. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. כי ברשויות מקומיות בהן התקיימו הבחירות לראש הרשות עד ה-31 במרץ, תוכל המועצה להחליט על הארנונה הכללית עד שלושה חודשים מיום תחילת כהונתה.
זאת, בשל דחיית הבחירות לרשויות המקומיות ובשל הרצון שאת ההחלטה תקבל המועצה הנכנסת ולא זאת היוצאת. האישור יאפשר למועצה הנכנסת לפעול לשינוי צו הארנונה בשנת 2024. בנוסף, ברשויות מקומיות בהן הבחירות לראש העירייה לא התקיימו עד ה-31 במרץ, תתקבל החלטת המועצה על הארנונה הכללית עד ה-15 באפריל. בנוסף מוצע לקצר את הזמן לאישור השרים לבקשה בשינוי גובה הארנונה לארבעה חודשים ולא לשישה כפי שמופיע בחוק כיום. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סעיף 276 א לפקודת העיריות קובע כי החלטת מועצת העירייה בדבר הטלת ארנונה כללית תתקבל לא יאוחר מיום 1 ביולי שלפני שנת הכספים שלגביה מוטלת הארנונה. כך נקבע, כי אם התקיימו בחירות לראש העירייה בתקופה שמיום 1 במאי שלפני שנת הכספים שלגביה מוטלת הארנונה ועד 31 בינואר של שנת הכספים האמורה, תתקבל החלטת המועצה לא יאוחר משלושה חודשים מיום תחילת הכהונה של ראש העירייה. זאת כדי לאפשר את קבלת ההחלטה על ידי המועצה הנכנסת, ולא זאת היוצאת. 
מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות היה אמור לחול ביום 31 באוקטובר 2023 ובהתאם לכך ובהסתמך על הסמכות שהוקנתה לרשויות המקומיות לאשר לאחר הבחירות את צו הארנונה על ידי המועצה הנכנסת, לא אישרו המועצות היוצאות ברשויות מקומיות אלה את צו הארנונה לשנת 2024. על רקע האמור, מוצע לקבוע הוראת שעה שתאפשר קבלת החלטה על הטלת ארנונה כללית לשנת הכספים 2024, בהתחשב בנסיבות האמורות ובמועדי הבחירות לרשויות המקומיות בשנה זו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה