נדל"ן ותשתיות

התושבים נגד עיריית תל אביב: אלו הסכומים ההזויים שיצטרכו לשלם

בשנים האחרונות עיריית תל אביב דורשת מבעלי דירות לשפץ את חזית הבניינים שלהם, במטרה ליצור בעיר מראה אחיד ולפתור ליקויים טכניים. עם זאת, התושבים מתלוננים כי המצב הדרדר עד כדי כך שהם צריכים להוציא סכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים 
מערכת ice |  2
דירות בתל אביב (צילום pixabay)
לפני כשנתיים עיריית תל אביב החלה לדרוש מבעלי דירות לשפץ את חזיתות הבניינים כך שיתקבל מראה אחיד. היא פרסמה רשימה הכוללת 33 רחובות שנדרשים לעמוד בתקנת העזר שנקבעה, אך לאחרונה פורסמו כמה עשרות נוספות של רחובות שיידרשו לעבור את השיפוץ המדובר.
חשוב להסביר: חלק מהתקנות הגיוניות ומבקשות מהדיירים לדאוג לתיקון של ליקויים בטיחותיים, כדוגמת סדקים אשר עלולים להחמיר ולהיפתח. עם זאת, חלק אחר נשמע מעט פחות סביר, ונוגע יותר בפן הקוסמטי: הסרת מזגנים והתקנתם בצורה מוסתרת, אחידות חלונות, פיתחת מרפסות ועוד. כך נוצר מצב שהדיירים נאלצים להוציא מכיסם סכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים עבור דרישות שלאו דווקא הכרחיות לבטיחותם, אלא רק לנראותה של העיר.
לפי פרסום של כלכליסט, שרי חן, המתגוררת בבניין בשדרות ח"ן, אמרה כי העירייה ביקשה מהם לשפץ את החזיתות, ונחרדה לגלות כי הסכום הכולל לשיפוץ הגיע ל1.8 מיליון שקל ל-10 דיירים. כמו כן, היא טוענת כי העירייה מחייבת אותם להחליף את החלונות בשביל "ליישר קו" עם אחד הדיירים שהחליף פרופיל החלון שלו לאחד אשר יובא מצרפת – "אז אנחנו אמורים להחליף עכשיו למה שהוא עשה?"
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות ציבורית רבה בשמירה ראויה ותקינה של מראה חזיתות הבתים בתחומה, בין היתר לאור היותה של העיר מרכז תרבותי, תיירותי ועסקי בארץ ובעולם. העירייה מספקת לבעלי הנכסים הסדרי סיוע, לרבות סיוע כספי, ובכלל זה סיוע במימון במתן הלוואות בפריסה לשנים ללא ריבית והצמדה. כל שינוי במעטפת הבניין הוא שינוי ברכוש המשותף. על כן יש לפעול לקבלת הסכמת כלל בעלי הזכויות לשינוי המבוקש, וזאת יש להגיש מראש לעירייה. במקרים שדייר החליף את חלונות דירתו הפונים לחזית הבניין ללא הסכמת דיירי הבניין, ולאחר מכן הבניין קיבל דרישה לשיפוץ חזית הבניין, יש למצוא מכנה משותף עם שאר הדיירים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עיר לעשירים
    עמית 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתם לא, כדאי שתמצאו לכם מקום אחר.
    סגור
  • 1.
    למה לא בחרתם בברביבאי?
    זיו 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהיתה הופכת את תל אביב לדיר חזירים
    סגור