מינויים

תנועת הצופים בחרה: זה היו"ר שיוביל ב-4 השנים הקרובות

יו"ר תנועת הצופים, רז פרל, נבחר לכהן בפעם השנייה ברציפות בראש התנועה למשך ארבע שנים נוספות, זאת לאחר הבחירות שהתנהלו בסוף השבוע האחרון, כאשר הוא עשוי להשלים מינימום של 8 שנים בתפקיד
מערכת ice | 
רז פרל (צילום יחצ תנועת הצופים)
יו"ר תנועת הצופים, רז פרל, נבחר לכהן בראש התנועה במשך ארבע שנים נוספות, זאת לאחר הבחירות שהתנהלו בסוף השבוע האחרון. זוהי למעשה קדנציה שנייה ברציפות עבור פרל כיו"ר הצופים, בראשה הוא עומד בארבע השנים האחרונות.
בארבע השנים שחלפו הוביל פרל את תנועת הצופים, תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל, לאקטיביזם חברתי משמעותי והציב את הצופים כנושאי דגל החינוך הבלתי פורמלי בישראל. תחת כהונתו, התנועה הפכה פעילה יותר ויותר בקרב הקהילה הסובבת את שבטי הצופים, ובכלל בחברה הישראלית. בשנים הקרובות לקח על עצמו פרל, שמשמש בתפקיד בהתנדבות מלאה, להוביל מנהיגות אזרחית ואחריות חברתית בקרב בני הנוער בתנועה, לחזק את האקטיביזם בשאיפה לצור חברת מופת במדינת ישראל.
תנועת הצופים העבריים היא תנועת הנוער הראשונה והגדולה בישראל. היא נוסדה בשנת 1919 כתנועת הנוער העברית הראשונה שקמה בארץ ישראל וכיום, לאחר יותר מ–100 שנים, היא מובילה את העשייה של החינוך הא-פורמאלי ומאגדת למעלה מ-100,000 ילדים ובני נוער בכ-245 שבטים המחולקות ל–16 הנהגות מקריית שמונה ועד אילת, כאשר קצב הצמיחה השנתי בגידול במספר החניכים ונפח הפעילות עומד על 10% צמיחה משנה לשנה, מזה כעשור. בשנים האחרונות הולך ומתהדק הקשר עם הרשויות המקומיות בכל הארץ, רשויות שהפכו מתומכות לשותפות מלאות לדרך.
התנועה מושתתת על רוח התנדבות ומחויבות של בני הנוער. עשייה זו נתמכת  על ידי רשת מקצועית של  מתנדבים ואנשי חינוך – הדרג המתנדב של הצופים. בצופים פועלים להעמקת זהות יהודית–ישראלית המשלבת בין המורשת של העם היהודי על מגזריו השונים, לבין  התרבות וההוויה המתגבשת במדינת ישראל.
תנועת הצופים מטפחת חיים קבוצתיים דמוקרטיים, שואפת לשינוי פני החברה, לשמירה על כבוד האדם וחירותו, תוך יצירת מכנה משותף וערבות הדדית בין שונים-שווים בחברה הישראלית. תנועת הצופים הינה תנועה ממלכתית, בלתי מפלגתית, המחנכת לערכים החברתיים והלאומיים אשר באים לידי ביטוי בחוקי החינוך של המדינה הן בזרם הכללי והן בזרם הדתי. למעלה מ-40% משבטי התנועה ממוקמים בפריפריה חברתית וגיאוגרפית, שם הם פועלים למען הקהילה תוך הקשבה והיענות לצרכיה הייחודיים. במקומות אלה יש מטרה נוספת לפעילות השוטפת בשבטים-  פיתוח מנהיגות מקומית בקרב בני הנוער.
עוד בשנים האחרונות, הרחיבה התנועה את פעילותה בצורה משמעותית בקרב הקהילות הישראליות בחו"ל, כאשר כרגע היא מונה 40 שבטים ברחבי העולם. בתוך כך, התנועה תמשיך במפעל הציוני האדיר שלה, במסגרת פרויקט צופים גרעין צבר, ותוסיף להעלות למדינת ישראל למעלה מ-350 עולים נערות ונערים שיעברו גיוס משמעותי לצה"ל כחיילים בודדים בחסות התנועה, כאשר בארץ התנועה מספקת בית ללמעלה מ-1,000 חיילים בודדים בכל זמן נתון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה