קריירה ולימודים

לראשונה, תנועת הצופים מקימה מכינה קדם צבאית

תוכנית "מעמקים", שתמוקם במתחם מיועד של המועצה האזורית אשכול בעוטף עזה, תתחיל לפעול בספטמבר 2023
מערכת ice | 
תנועת הצופים (צילום מתוך האינסטגרם)
תנועת הצופים העבריים מממשת את חזונה ומקימה מכינה קדם צבאית - תוכנית "מעמקים" – אשר תפעל ותשפיע על סדר היום החברתי במדינת ישראל ברוח דמות הצופה הבוגר/ת ובהיותה תוכנית ציונית ממלכתית למנהיגות חברתית המושתתת על ערכי תנועת הצופים.
כחלק משיח פנים תנועתי רחב על התוכנית האסטרטגית, ששמה לה למטרה להפוך להיות מתנועה חינוכית לארגון חברתי החליטה התנועה להקים מכינה שנתית ומכינה חצי שנתית – התכנית תתחיל לפעול בספטמבר 2023 ובימים אלו קיבלה את אישורו של משרד הביטחון .
תוכנית "מעמקים" מייסודה של תנועת הצופים העבריים בישראל, אשר על ערכיה היא מבוססת, ערכים של : מנהיגות, אהבת הארץ, דמוקרטיה ושוויון, אקטיביזם למען הטוב בחברה ואחרים. התכנית תשלב בין שורותיה חניכים וחניכות מכלל חלקי הארץ לרבות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. בנוסף התוכנית תשים דגש מיוחד על קליטת צעירים וצעירות מהקהילות היהודיות ברחבי העולם ותסייע בתהליך עלייתם והכנה משמעותית לגיוס לצה"ל.
מתחם המכינות ממוקם במבנה מיועד של המועצה האזורית אשכול, צפון הנגב באזור עוטף עזה. אזור עוטף עזה נבחר מתוך שימת דגש על פריפריה, בה חניכי המכינה יוכלו להשתלב במרחב הקהילתי ולתרום בעשייתם לחוסן החברתי ולמען החזית האזרחית כדי לחזק את יישובי העוטף בפרט והפריפריה בכלל.
מטרות המכינה:
- שילוב בני ובנות נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית ואוכלוסיות ייחודיות אחרות בדגש על בני ובנות נוער המבקשים לעלות לארץ.
- חינוך משמעותי לישראל - לחיבור ולרצון לתרום למדינה כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית כפי שנכתב במגילת העצמאות ובחוקי היסוד של מדינת ישראל ולאהבת העם והארץ.
- חינוך לשירות משמעותי בצה"ל כמיטב היכולת של החניך\ה ובהתאם לכישוריו\ה.
- ביסוס והעשרת עולמם הרוחני של חניכי התוכנית והגברת ביטחונם\ן העצמי ואמונה בדרך.
- טיפוח מנהיגות צעירה, מעורבות והשפעה חברתית של חניכי\ות התוכנית במהלך שירותם\ן הצבאי ולאחריו לאור דמות הצופה הבוגר.
פרופיל החניכים – בני 18 ומעלה בעלי אחריות אישית וקבוצתית - רצון להתפתח, להוביל וליזום בתוכנית, במסגרות ההתנדבות ובקהילה. בעלי מוטיבציה גבוהה - עמידה באתגרים, לוח זמנים צפוף והמון עשייה יחד עם פתיחות ללמידה וסבלנות. בעלי יכולת עבודה בצוות - מהות התוכנית היא בין השאר התפתחות שלנו כקבוצה, כגוף חברתי המשפיע על סביבתו. בעלי רוח התנדבות ותרומה לקהילה- חלק בלתי נפרד משגרת החיים בתוכנית.
רז פרל, יו"ר תנועת הצופים: "את תפקידנו כתנועת הנוער הגדולה והמשפיעה בארץ אנחנו ממלאים בכל זמן וכך גם נמשיך לעשות תמיד. אנחנו פועלים בקרב החניכים והחניכות שלנו כדי שיהיו ערכיים ואחראיים שיצליחו להוביל ולהשפיע בכל מקום בו הם נמצאים ותמיד יפעלו לעשיית הטוב, למען חוסנה החברתי של מדינת ישראל. כעת, תנועת הצופים פונה לדרך אסטרטגית חדשה – להפוך מתנועה חינוכית לארגון חברתי. משימה חשובה מאין כמוה, היום יותר מתמיד באמצעות המכינה, פרויקט הדגל של התנועה, נוכל ללוות את הבוגרים והבוגרות כך שימשיכו בעשיית הטוב וייצרו מעגלי השפעה בכל תחומי חייהם"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה