מינויים

אבי ניסנקורן מתפטר בהפתעה אחרי שנה בלבד: "קו אדום"

נשיא התאחדות המלונות עוזב את המשרה ותוקף: "לאחרונה עלתה דרישה בוטה משר התיירות, בשיחות מול בכירים בענף כי אסיים את כהונתי – וכי במידה ולא, יהיו לכך השלכות על שיתוף הפעולה מול המשרד. דרישה זו נובעת מהעובדה כי בתפקידי כיו״ר וועדת הכנסת לא תמכתי במתן חסינות לשר כץ"
מערכת ice |  2
אבי ניסנקורן (צילום רשתות)
רק לפני קצת יותר משנה, נשיא התאחדות המלונות, יו"ר ההסתדרות וחבר הכנסת לשעבר אבי ניסנקורן, נבחר לתפקידו, אך היום (שני) הוא הודיע על סיום תפקידו לאחר כהונה קצרה ומפנה אצבע מאשימה לעברו של שר התיירות החדש חיים כץ שלדבריו הפעיל עליו לחצים פסולים לכאורה.
במכתב שנשלח למלונאים מטעמו נכתב: "לאחרונה עלתה דרישה בוטה משר התיירות, בשיחות מול בכירים בענף כי אסיים את כהונתי – וכי במידה ולא, יהיו לכך השלכות על שיתוף הפעולה מול המשרד. דרישה זו נובעת מהעובדה כי בתפקידי כיו״ר וועדת הכנסת לא תמכתי במתן חסינות לשר כץ. יובהר כבר עתה כי לתפיסתי צדקתי בעמדתי זו, מהותית ומשפטית, עמדה אשר, בין היתר, נסמכה על הייעוץ המשפטי לכנסת והייעוץ המשפטי לממשלה. מכל מקום הלחצים הפוליטיים והשיקולים הזרים הם חציית קו אדום".

עוד הוסיף: "התנהלות זו מהווה חלק מליקוי מאורות גדול אשר כרגע משחיר את החברה הישראלית, ומאיים על קיומה הערכי והדמוקרטי. רק לאחרונה פורסם גם הסעיף בהסכם הקואליציוני אשר מטרתו מתן הכשר לאפליה של ציבורים בקבלת שירות מבית עסק, כולל מלון. דבר אשר היה וירקום עור וגידים יגרום לאפליה של ציבורים על רקע מגדר, נטייה מינית, מוצא וכיוצ״ב. אני בטוח שענף המלונאות לא יקבל גישה זו וימשיך להיות דוגמא לסובלנות ושוויון. בכל מקרה החלטתי לא לאפשר לקחת את ענף המלונאות, שיקר לליבי ואשר עמלתי על התאוששותו, כבן ערובה של שיקולים זרים, והחלטתי להודיע על סיום תפקידי בסוף חודש זה. אני אמשיך ואפעל על בסיס הערכים בהם אני מאמין".
לסיום ניסנקורן הודה למלונאים וטען שבעקבות כניסתו לתפקיד: "מצא ענף מרתק, מקצועי, מאתגר עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. פגשתי מלונאים מדהימים ועובדים מסורים... שנת 2022 הייתה שנה טובה לענף מתאושש ממשבר, שנת 2023 תהיה טובה יותר והענף צפוי להמשך צמיחה חזקה ופריחה".
סביבתו של כץ בתגובה להתפטרות נשיא התאחדות המלונאים: "אין קשר לדיון החסינות אלא לעצם העובדה הבסיסית שבגינה לא ראינו מקום לשיתוף פעולה והיא חוסר האמון באיש והיסטוריית הבגידות של ניסנקורן בשותפיו. איננו עובדים עם אנשים שלא מכבדים את מילותיהם והוכיחו בכל שותפות בעבר כי לא ניתן לסמוך עליהם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברוך שפטרנו מימך (ל"ת)
    סימה 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איש לא אמין
    סימה 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפיל את גנץ מכהונה לראש ממשלה. בושה. איש לא אמין לך הביתה.
    סגור