מינויים

בצל ההצלחות האוקראיניות: פוטין ממנה מפקד חדש לצבא הרוסי

בצל ההצלחות האוקראיניות וגיוס המילואים הענק ברוסיה, פוטין בוחר למנות מפקד חדש לכוחות הרוסיים באוקראינה - גנרל מעטור עם רקע קרבי בסוריה. כל הפרטים על המפקד החדש שאמור לעשות סדר בצבא הרוסי
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
המלחמה של רוסיה באוקראינה נמשכת זה עתה קרוב לשמונה חודשים, ובאופן מפתיע בתקופה האחרונה כוחות אוקראינה מצליחים להפתיע את הצבא הרוסי עם שלל תקיפות פתע והשתלטות מחודשת על אזורים, צעד אחר צעד. בהתאם לכך, נדמה שפוטין החל מעט לחשוש ולכן מינה השבוע מפקד חדש לכוחות הרוסיים באוקראינה - סרגיי סורוויקין. 
לגנרל החדש יש היסטוריה מפוארת בצבא הרוסי ובעברו שירת בחיל האוויר ואפילו הוביל את כוחות רוסיה אל תוך סוריה. תפקידו יהיה לשקם את הצבא הלוחם לאחר ההפסדים לכוח האוקראיני ולכבוש שטחים שאבדו. כל זאת לצד פיקוד על רבבות כוחות המילואים שפוטין החל לגייס.
כזכור, לאור ההצלחות האוקראיניות פוטין הודיע על גיוס כוחות מילואים בהיקף שלא נראה ברוסיה מאז מלחמת העולם השנייה. נכון לעת זו ובהתאם לזימונו צפויים להתגייס כ-300 אלף חיילים למלחמה. לאחר ההודעה הזו רבים ניסו לברוח מן המדינה, אך גם נחלו בכך כישלון מר.
במקביל, פוטין הודיע השבוע על סיפוח שטחים שכבש אל רוסיה וזאת לכאורה לאחר שקיים משאל עם (שרבים מאמינים שכלל לא התקיים, או שבמידה והתקיים - לא היה הוא חוקי). השטחים המסופחים היו בעיקר שטחי המחלוקת מלכתחילה: דונצק, לוהנסק, זאפוריז'יה וחרסון.
לאור ההחלטות הדרמטיות של פוטין הנשיא האוקראיני וולדומיר זלנסקי מנסה לזרז את הגשת בקשתו להצטרף לברית עם נאט"ו. כמו כן, למרות ההצלחות הקטנות וההרואיות של צבא אוקראינה, המלחמה גובה מן המדינה מחיר יקר והוא חיי אלפי אזרחים. נכון לעת זו נפלו כ-6,000 אזרחים אוקראינים וגורמים באו"ם מעריכים שבפועל המספר הרבה יותר גבוה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוטין אדם רע ומלא גאווה
    ואלורה 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך למנות מישהו שירצח אותך - אתה מסוכן לעולם פוטין
    סגור