מינויים

מוזיאון ישראל: זו הבכירה שתופקד על שמירת כתבי העת העתיקים של התנ"ך

חגית מעוז מונתה למנהלת היכל הספר במוזיאון ישראל. מעוז החלה את עבודתה במוזיאון ישראל ב-1999 בתפקיד עוזרת לאוצר לנומיסמטיקה, ובשנים 2017-2000 שימשה עוזרת לאוצרת ראשית. מנהלת מוזיאון ישראל, סוזן לנדאו: "חגית היא האדם הנכון להוביל ולהביא נכס לאומי זה לגבהים והישגים חדשים"
מערכת ice | 
חגית מעוז (צילום מוזיאון ישראל, ירושלים, אלי פוזנר)
חגית מעוז מונתה למנהלת היכל הספר במוזיאון ישראל. מעוז תנהל את היכל הספר, מקום משכנם של כתבי-היד העתיקים ביותר של התנ"ך, ותופקד גם על דגם ירושלים בימי הבית השני.
מעוז החלה את עבודתה במוזיאון ישראל ב-1999 בתפקיד עוזרת לאוצר לנומיסמטיקה, ובשנים 2017-2000 שימשה עוזרת לאוצרת ראשית. בתקופה זו אצרה את התערוכה "לאורכה ולעומקה: חלוצי הארכאולוגיה בארץ הקודש" והיתה אוצרת-שותפה בתערוכה "יופי וקדושה: יצירות מופת מכל הזמנים".
בשנים 2010-2006 ניהלה מעוז את התכנון והפירוק של תצוגות הקבע באגף לארכאולוגיה, והיתה אחראית לתכנון ולהפקה של התצוגה החדשה. ב-2017 מונתה לאוצרת בהיכל הספר ומאז שימשה עוזרת לאוצר ומנהל ההיכל הפורש, ד"ר אדולפו רויטמן, בתערוכות "חי בחלל: יומן אילן רמון ומגילת חנוך מקומראן" ו"מיוחדת במינה: מגילה חיצונית לבראשית".
מעוז בעלת תואר ראשון בארכאולוגיה פרהיסטורית ובחינוך (1994) ותואר מוסמך בארכאולוגיה קלאסית (2013) באוניברסיטה העברית. בימים אלה היא שוקדת על התערוכה "מגילת ישעיהו השלמה", תערוכת הדגל לחגיגות ה-60 של מוזיאון ישראל, שתיפתח בשנה הבאה.
היכל הספר הוקם לשימור והצגה של שבע המגילות הגנוזות הראשונות שהתגלו ב-1947 בקומראן. הבניין שנחשב אבן דרך באדריכלות מודרנית הוא בעל אופי מקדשי. מיקומו בסמוך למוסדות הרשמיים של מדינת ישראל - הכנסת, משרדי הממשלה והספרייה הלאומית - הוא חלק בלתי נפרד מנופה של ירושלים.
מנהלת מוזיאון ישראל, סוזן לנדאו: "אני שמחה על בחירתה של חגית לתפקיד מנהלת היכל הספר. ניסיונה רב השנים כאוצרת במוזיאון וכאוצרת בהיכל הספר עושים אותה לבחירה מצוינת. עם כניסתנו לשנת ה-60 למוזיאון ישראל ולהיכל הספר, חגית היא האדם הנכון להוביל ולהביא נכס לאומי זה לגבהים והישגים חדשים, ואני מאחלת לה הצלחה רבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה