מינויים

הסטארט-אפ הישראלי מתחדש: מינוי חדש לצוות הפיתוח של nT-Tao

חברת nT-Tao הכריזה על הצטרפותה של של ד"ר אורי ספורטה-כץ לצוות הפיתוח. באמתחתה דוקטורט ממכון ויצמן. היא צפויה לעסוק בבניית מודלים מתמטיים וסימולציות שיאפשרו לנבא את התנהגות הפלזמה בתנאים שונים ובדיאגנוסטיקה של ניסויים שונים. מייסד שותף: "זקוקים למיטב המוחות והכישרונות המדעיים בארץ ובעולם"
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
nT-Tao, חברת הסטארטאפ הישראלית המפתחת פתרון לייצור אנרגיה באמצעות היתוך הגרעיני, הכריזה היום (שני) על הצטרפותה של ד"ר אורי ספורטה-כץ לצוות הפיתוח של החברה. ד"ר ספורטה-כץ השלימה את לימודי הדוקטורט שלה במתמטיקה שימושית ופיסיקה תיאורטית במכון ויצמן.
היתוך גרעיני הוא תהליך המתרחש בשמש ובכוכבים בו אטומי מימן המוחזקים בדחיסות ובטמפ' עצומה, מתנגשים בעוצמה ומתמזגים לאטום הליום ופולטים בדרך אנרגיה בכמות שמגיעה לפי מיליון ויותר בהשוואה לזו המושגת משריפת דלקים כמו נפט וגז. ההיתוך נחשב בקרב ממשלות, חברות וארגונים גלובליים רבים כפתרון האולטימטיבי לטיפול במשבר האקלים.
הסיבה לכך היא שההיתוך הגרעיני הוא מקור אנרגיה נקי ויציב אשר יכול לספק ביטחון אנרגטי, להפסיק את הזיהום הנגרם מהפקת אנרגיה ולהבטיח עתיד אנרגטי בר קיימא לאנושות כולה. ההשקעות בחברות הפועלות לפיתוח יכולת היתוך מגיעה למאות מיליארדי דולרים. כחברת ההיתוך היחידה במזה"ת, nT-Tao מהווה שחקנית מרכזית במאמץ הגלובלי לפיתוח אנרגיית היתוך וכבר הגיעה לפריצות דרך משמעותיות בתחום דחיסת וחימום הפלזמה הנדרשים ליצירת היתוך גרעיני.
ד"ר ספורטה-כץ תצטרף לצוות המחקר והפיתוח של החברה ותעסוק בבניית מודלים מתמטיים וסימולציות שיאפשרו לנבא את התנהגות הפלזמה בתנאים שונים ובדיאגנוסטיקה של ניסויים שונים. בטרם הצטרפותה לחברה היא עסקה במחקר לניבוי השפעתו של הים התיכון על זרימת העומק בצפון האוקיינוס האטלנטי המהווה גורם קריטי המשפיע על תנאי האקלים הגלובליים. להצטרפותה של ד"ר ספורטה-כץ ישנה גם משמעות גדולה לקידום שוויון מגדרי בתעשיית האנרגיה בה נשים מהוות רק 16% מכוח האדם על פי נתוני סוכנות האנרגיה הבינ"ל (IEA).
"אנו מברכים על הצטרפותה של אורי לצוות החברה", אמר תא"ל (מיל') עודד גור לביא, מייסד שותף ומנכ"ל nT-Tao. "על מנת להצליח במשימתנו לפתח פתרון היתוך גרעיני קטן, יעיל ומסחרי בזמן שיאפשר אימפקט אמיתי על משבר האקלים, אנחנו זקוקים למיטב המוחות והכישרונות המדעיים בארץ ובעולם. אורי היא חוקרת מבריקה עם רצון עז להשפיע על הביטחון האנרגטי העולמי ואיכות הסביבה והיא תהווה תוספת כוח משמעותית במסע של nT-Tao".
"אני גאה ונרגשת להצטרף ל-nT-Tao", אומרת ד"ר אורי ספורטה-כץ. "איכות הסביבה, שינויי האקלים, והביטחון האנרגטי הם הנושאים הדוחקים ביותר המאיימים על רווחתו ובטחונו של המין האנושי. הרצון להשפיע לטובה על תחומים אלה, לצד השאיפה לבצע מחקר ופיתוח בחזית המדע, הפכו את nT-Tao למקום הטבעי בעבורי. אני מודה לעודד גור-לביא על האמון ועל החזון שלו ומצפה לעבודה המשותפת עם הצוות המרשים וחדור המטרה אליו אני מצטרפת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה