דעות

כך רמלה בדרך להיות אחת הערים המתקדמות בישראל

ראש עיריית רמלה מיכאל וידל על תנופת הצמיחה, לצד השקעה בתרבות ותיירות: "רמלה - המטרופולין של מרכז המדינה״

מיכאל וידל |  44
מיכאל וידל (צילום עיריית רמלה)
אם יש עיר בישראל שנמצאת בתנופתה התפתחות אדירה היא העיר רמלה. המיקום שלה - בטבורה של המדינה ובסמוך לנמל התעופה בן גוריון, הסמיכות שלה לכבישים המהירים של ישראל, בנייתן של שכונות חדשות עם אלפי יח"ד, הביקוש ההולך וגובר לדיור בעיר, תכניות הפיתוח לאזורי תעשייה מסחר והייטק במתחם הרג"מ, מימוש התכניות להתחדשות עירונית וחידוש ושדרוג השכונות הוותיקות, הרקע ההיסטורי שלה, הפוטנציאל התיירותי, ההשקעה בתרבות והחלטות הממשלה להעביר את הבקו"ם של ישראל, אלה גורמים לה להיות הדבר החם הבא בהוויה העירונית בכל אזור השפלה והמרכז.
רמלה היא כעת עיר הנמצאת בתנופת צמיחה מדהימה שעתידה להכפיל את עצמה ולהיות אחת מהערים המתקדמות בישראל. לרמלה קסם ייחודי: עיר שקלטה עלייה, עיר שבה מתקיימים חיים משותפים של יהודים וערבים, עיר בעלת היסטוריה מפוארת, הווה מתקדם וחדשני ועתיד מבטיח. העיר נמצאת בתקופת פיתוח אדירה ומספרם ההולך וגדל של התכניות והפרויקטים המתבצעים בימים אלה בעיר ואלה שבקנה, מציבים את רמלה בצמרת הרשויות הצומחות והמבוקשות בישראל. תחילה זה היה חזון, אך בעזרת עבודה קשה, כעת התוכנית קורמת עור וגידים ורמלה הופכת למרכזית בתחומי הרפואה, העסקים, התחבורה, הכלכלה, החינוך והתיירות.
הנגישות של העיר לכל מקום הוא היתרון המרכזי. רמלה יושבת ממש על כביש 6 לצפון ולדרום. הגישה לעיר נוחה גם מכבישים אחרים שמחברים אותה לכל מקום. אנחנו בטבורה של המדינה וזה היתרון לכל העסקים ומרכזי השרות שמחפשים מקום מרכזי ונגיש.
בנוסף, וזהו מרכיב מרכזי בשיקולים, ברמלה משלמים חצי מגובה הארנונה שמשלמים באזורי מסחר, עסקים ותעשייה בהשוואה למקומות אחרים בגוש דן. יתר על כן, אנחנו בעיצומה של ”מהפכה תחבורתית“. פרויקט ”מהיר לעיר“ כולל הקמת 4 תחנות מטרו, מערכת הסעה עירונית, רכבת קלה עם שני קווים בתוך העיר, כבישים חדשים ומחלפים, שדרוג הכניסות לעיר, שבילי אופנים בכל העיר, מדרחוב ענק עם תחבורה ציבורית ברחוב הרצל, שיהיה מהיפים בארץ, ועוד.
פרויקט רג"מ או בשמו טרמינל 6 היה תקוע כ-20 שנה. מדובר בשיתוף פעולה בין שלוש רשויות: עיריית רמלה 50%, מועצת גזר 40% וחבל מודיעין 10% .זה יהיה אזור תעשייה חדשני ומשוכלל על שטח של 3,000 דונם, שיספק כ-30,000 מקומות עבודה חדשים. יהיו בו כ-2 מיליון מ“ר של פארק תעשיה מסחר ומשרדים, ברמה הגבוהה ביותר.
אחרי שנים של קיפאון לגבי התוכניות הזאת, הצלחנו, בעשייה מרובה של כל הגורמים העירוניים והקשר הישיר השלנו לשלטון המרכזי, להזיז דברים. לאחר חתימה על הסכם עם מינהל מקרקעי ישראל יתחילו בביצוע עבודות תשתיות נרחבות, כולל כבישים, בהיקף של כמיליארד שקל. זה יהיה פרויקט הדגל של אזור המרכז כולו ויכניס לעיריית רמלה הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה, שיופנו לטובת התושבים.
עוד פרויקטים מרגשים הם למשל, פרויקט הקמתו של בנק הדם הארצי של מד“א הנמצא בשלביו הסופיים על שטח של 22 דונם עם מבנה תת קרקעי גדול ומנחת מסוקים וזה כחלק מהקמתה של הקריה הרפואית הגדולה בארץ, עם מטה ההנהלה של הארגון ומרכז ההדרכה של מד"א. גם צה“ל בחר ברמלה ועד שנת 2025 צפוי בסיס הקליטה והמיון, הבקו“ם המפורסם, לעבור לעירנו. המעבר הזה יביא לכאן אלפי חיילים והורים שיבקרו בעיר מדי יום ויתרמו לכלכלה המקומית.
במסגרת ההתחדשות העירונית, אנחנו מקדמים בימים אלה 6 תכניות שונות ובהן כ-10,000 יחידות דיור בשכונות הוותיקות של העיר. אנחנו נקים כאן את רובע ”הרמבלס“ -מוקד עירוני משמעותי ותוסס. הרמבלס יחבר בין השכונות הוותיקות שעוברות התחדשות, לבין העיר העתיקה שבכוונתי לשמר ולחזק. המרכז החדש יכלול מבני ציבור, בניין העירייה החדש, מבני תעסוקה, מסחר, בית מלון ופארקים. במקביל לכך בימים אלו קמות שתי שכונות חדשות. התכנית כוללת תמהיל דירות מגוון: כ 760- יחידות דיור קטנות לזוגות צעירים, כ 200- יחידות לדיור מוגן, דירות 4-5 חדרים, דירות גן, דירות גג ועוד.
מדובר במתחם בעל אופי אורבאני מודרני ומוקפד מדהים ביופיו, המשלים וממשיך את הרצף העירוני של השכונות הוותיקות הבנויות, עד לגבולה המערבי של העיר. המתחם כולל שימושים מעורבים של מסחר ותעסוקה לאורך השדרה הראשית, מערך רחובות עם מדרכות רחבות, שבילי אופניים, נטיעות עצים, ריהוט רחוב, תחבורה ציבורית, מבני ציבור, מוסדות חינוך וקהילה: בתי ספר, גנ"י, מתנ"ס, מתחמי ספורט, ריאות ירוקות, פארק גדול ועוד, שישרתו הן את השכונה החדשה והן את תושבי השכונות הסמוכות והעיר.
כעיר היסטורית, רמלה התברכה במספר מוקדי תיירות היסטוריים אשר מושכים אליה אלפי תיירים מידי שנה. לאחר חגי תשרי נתחיל את השיפוץ והשדרוג של בריכת הקשתות אחד האתרים המפורסמים בעיר. אנו צפויים להוסיף שם מרכז מבקרים שיהפוך את המקום לנגיש, בית קפה ואמפיתיאטרון. לפני מס' ימים סיימנו את שיפוץ המגדל הלבן ולאחרונה חנכו בשוק המפורסם של רמלה את חצר ”הפטרייה“, שם יקומו בתי קפה ומסעדות כדוגמת שוק מחנה יהודה. אנחנו עושים הכל כדי להפוך את העיר למקום בילוי ופנאי נגיש, נוח ואטרקטיבי.
בתחום התרבות השנה חגגנו בפעם ה-5 את פסטיבל "רמלה עיר עולם" שחושף את הקהל לפניני התיירות בעיר הייחודית והמגוונת, אתריה ההיסטוריים, הרב תרבותיות, הצבעוניות והססגוניות הכה ייחודיים. במסגרת הפסטיבל נהנו עשרות אלפים מחגיגה תרבותית רב גונית, מהופעות, פעילויות ואירועים כולל הופעות של נסרין קדרי, עדן בן זקן,  אלה לי להב, הפרוייקט של רביבו, שישי שמח עם ירון אילן בשידור חי בערוץ 24,  משפחת ספיר, הטיק טוק שואו, יובל המבולבל, מני ממטרה, האחים דוידוב, תערוכות במרכז לאמנות עכשווית, מופע אורקולי בבריכת הקשתות ועוד.
הכותב: מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה
תגובות לכתבה(44):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    תחקיר לכל ערוץ שמעוניין ברייטינג!!
    סופי 09/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הצעה- להיכנס לגנים ולבתי ספר ולתעד כל כן העיר, מהאזורים המפותחים ועד לאזורים המפותחים. לתעד את ההזנחה וחוזר הבטיחות בדור העתיד ולהבין איך רמלה מתוארת באמת, הזנחה ברחובות, ואין השקעה בשכונות הפנימיות. הגיע הזמן שיקום האמיץ ויכניס מוטיבציה לתושבים לדרוש!!! לצערי התושבים ברמלה, מורכבת מאוכלוסיה יישנה של מבוגרים זקנים, צעירים שעסוקים בלבנות את חייהם ואוכלוסייה של עולים חדשים. כל אלה לא מבינים את הזכויות שלהם וגם אין בהם די כוח ויכולת לקום ולדרוש תנאים בסיסיים באיכות חיים. האוכלוסיה ברמלה, חייה בשביל לשרוד!!!
    סגור
  • 37.
    שבת
    גולי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפתח השידרוג העיר הוא פתיחת עסקים קטנים בשבת. גם בגלל שיש לך אוכלוסיה גדולה של ערבים שאינם שומרים שבת כידוע לך.
    סגור
  • 36.
    רמלה
    חזי משה 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה יזומה ויתכן גם ממוממת על חשבון הציבור בהחלט רמלה בתנופה ראש העיר בנה לא חוקי בבית שלו הוגשה תלונה בלהב וכולם שותקים יש אכן תנופה ראש העיר תובע תתושבים שמעלים ביקורת תקשורת מגוייסת לטובת השתקת המעשים הפלילים של וידל
    סגור
  • 35.
    רמלה
    רמי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת יח"צ קנוייה. ראש עיר גרוע, ניהול מחפיר
    סגור
  • 34.
    רמלה עיר עולם (שלישי)
    מכופף הבננות 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצד אחד העיר השתפרה קצת נוספו כיכרות בכבישים ועוד כמה שינויים אבל מצד שני יש ביזבוז אדיר של כסף על ארועי רמלה עיר עולם שלישי גם זה שהונהג אצלנו הנוהג המיותר לגבות כסף עבור חניה בכחול לבן שבו רוב הכסף הולך לחברה שמיישמת את האכיפה ומשלמת לפקחים , מה עוד שלתושבי העיר נתנו מתנה שעתיים ראשונות חינם, בגדול התושבים קיבלו ראש עיר שמגיע להם כי הם בחרו בו
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    שרת
    אלי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש כרוב . אלי וידל זה החרא של העיר
    סגור
  • 32.
    כמה שילמת על הכתבה מר וידל?
    הפטריוט 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראש העיר מיכאל וידל אתה חי בסרט. במקום לבזבז את הכסף על מופעי "עיר עולם" וכתבות תדמית ממומנות מוטב היה לשפר את התשתיות הרקובות.
    סגור
  • 31.
    המטרופולין של המרכז? גאון קומי
    אריאל 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך המסך סופג ערימת מילים מפגרת כאלה?
    סגור
  • 30.
    ברח לי פיפי, אחת הערים המתקדמות (ל"ת)
    חמורבי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • נותן חסות לפשע הערבי כי רועד מהם!!
    מבובלבל 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואנחנו צריכים להישאר בבתים בערב מפחד שלא ירו עלינו,או יאנסו את הבנות שלנו!!! רמלה מזעזעת,נראית כמו עזה הקטנה..ומתנהלת כמו עזה הגדולה!גועל נפש של עיר, לברוח מפה !!
    סגור
  • 29.
    בוא תתחיל קודם עם בעיות הפשע של הערבים ברמלה.
    רמלאי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שילדה יהודיה בעיר תוכל ללכת בביטחה בלי שערבי ישדוד לה את הטלפון באמצע היום. אחרי זה אפשר להתחיל לדבר על עיר נורמאלית.
    סגור
  • 28.
    למה לא הוספת שתוכנית רג"מ כוללת שטחים שייכים לתושבים
    תושב רמלה 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויפגע בחיי היום יום ושלא נדבר על רעש וריחות של מפעל נשר שכבר שנים תושבי השכונה מריחים ,תושבי שכונה שתמיד תמכו בך ובסוף אתה מעדיף את הכסף, תודה רבה אדון מיכאל וידל על ההתייחסות.
    סגור
  • 27.
    שתלו דקלים שלא נותנים צל ומסוכנים בגלל אופנה ארצית
    אבקסיס 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחזוקת הגינות גרועה. עושים שיפוץ ואחרכך התחזוקה לא טובה. הגינות וברחובות לא נקיים
    סגור
  • 26.
    רמלה עיר עם מעט מאד עצים ברח.הראשיים שלאורכ הולכים ברגל
    זבל לא מפונה מספיקנ 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נוטעים עצים ברחובות באזור הותיק שהרבה אנשים הולכים ברגל. נוטעים רק בשכונות החדשות שדי מנותקות מהעיר. פינוי הפסולת מועט ובשעות היום ומפריע לתנועה. העיר מלוכלכת מאד. יש שבילים שלא מנקים.אין אוטובוס לרכבת אלא רק לרחוב הראשי.
    סגור
  • 25.
    ומה עם מוסדות החינוך? גני הילדים נראים כמו מעברה (ל"ת)
    קרן 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    האמת אין על נתיבות, באמת שודרגה פלאים! נתיבות עחר המחר (ל"ת)
    שי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    לא אמין
    עדי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שום דבר לא יעזור לך לייפות את המציאות. אין כאן בטחון לתושבים, אין דאגה לתושבים, בשכונות החדשות מתלוננים על פיתוח תשתיות גרוע ומחסור בחניות..ועוד. בשכונות הותיקות אין בכלל השקעה, יש כאן הרבה רחובות שנראים כמו בעזה. אתה חי בסרט של עצמך!! ושלא נדבר על היריות שנשמעות בכל ערב, על נהגים משוגעים שנוהגים בפראות ועושים רעש מטורף ואין כאן שום זכר למשטרה. העיקר יש 2 תחנות משטרה. ראש עיר שחי במציאות מדומה לצערי הרב, ואני נולדתי וגדלתי כאן. נשארת פה כדי להיות קרובה לאמא שלי, וכי עלות המגורים והארנונה כאן הם יחסית זולים.
    סגור
  • 22.
    זיהום אויר נוראי שחורג בהרבה מהתקן כריתת עצים ותיקחם
    לי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לצערי לצד הקדמה האזרחים כאן סובלים כבר למעלה מ 40 שנה מזהום אויר נוראי ממפעל נשר שחורג מהתקן בזיהום . גם הזיהום משרפות הלא חוקיות שלא מטופלות שלא לדבר על כריתה של 6 עצים ותיקחם מאוד בכביש הרצל שהיו נותנים אויר נקי לעיר חבל שלא ניתן מענה לדברים המאוד חשובים האלה .
    סגור
  • 21.
    ומה יהיה עם המחבלים המוסלמים בתוך רמלה?
    מוחמד הברברי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תטפל קודם במשפחות הפשע המוסלמיות ברמלה. כל מה שעושים ברמלה לא שווה כלום, אם משלמים פרוטקשן למשפחות פשע/טרור מוסלמיות. פחדן כמו פחדן לא יטפל בבעיה המוסלמית הזאת.
    סגור
  • 20.
    רמלה
    הריסון 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה קנוייה רמלה עיר מרכזית בארץ נראית כמו פח אשפה העיר מטונפת זקוקה לשיפוץ כללי פינוי בינוי לחצי עיר
    סגור
  • 19.
    חי באשליות הויזל הזה
    רונה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומה עם הפשיעה מקום ראשון בין הערים המוערבות בישראל אז על מה הם מדברים
    סגור
  • 18.
    חי באשליות הויזל הזה
    רונה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומה עם הפשיעה מקום ראשון בין הערים המוערבות בישראל אז על מה הם מדברים
    סגור
  • 17.
    אהבל שכותב על עצמו..יש פוטינציאל לעיר שלא ממומש
    תושבת רמלה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בגלל ראש עיר שלא עןשה את העבודה שלו. הוא עסוק בדיבורים והבטחות כאשר שום דבר לא מיושם בשטח. הוא נגד התושבים שלו ולא בעדם. בבחירות הבאות הוא לא יבחר - תרשמו את מה שאני אומרת!!
    סגור
  • 16.
    מדהים שכל הפיתוח מצליח להתקדם למרות וידל ולא בזכותו
    מאור 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וידל שקרן שיודע להצטלם יפה ולערבב היטב את כולם אבל בפועל לא מספק תשובות וגרוע מזה עושה נזק. תראו מה קורה ב"שכונת הדגל" רמלה מערב/נאות שמיר - אנשים גרים כבר שנה וחצי באתר בניה שרק עכשיו בונים בו את המדרכות. אין גני שעשועים, אין תחבורה ציבורית, אין חניות ואכלוס השכונה רק התחיל. אנשים חונים בכל מקום כולל באמצע הכביש בגלל מחסור עצום בחניות, פשוט נוראי.
    סגור
  • 15.
    מדהים שכל הפיתוח מצליח להתקדם למרות וידל ולא בזכותו
    מאור 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וידל שקרן שיודע להצטלם יפה ולערבב היטב את כולם אבל בפועל לא מספק תשובות וגרוע מזה עושה נזק. תראו מה קורה ב"שכונת הדגל" רמלה מערב/נאות שמיר - אנשים גרים כבר שנה וחצי באתר בניה שרק עכשיו בונים בו את המדרכות. אין גני שעשועים, אין תחבורה ציבורית, אין חניות ואכלוס השכונה רק התחיל. אנשים חונים בכל מקום כולל באמצע הכביש בגלל מחסור עצום בחניות, פשוט נוראי.
    סגור
  • 14.
    כל עוד הוא ראש העיר לא תהיה צמיחה
    ליאורנ 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראש עיר ללא יחסי אנוש
    סגור
  • 13.
    אני רוצה ממה שהוא מעשן (ל"ת)
    ריש- 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • יש לו חברים בג'ואריש. (ל"ת)
    אליהו 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שים את האיפור הכי יוקרתי על זונה
    מודיעינצ'יק 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    9 3
    מתחת היא נשארת זונה
    סגור
  • גאוני! (ל"ת)
    נאור 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    רמלה
    ברקר 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    7 3
    רמלה זה עזה הכול שקרים
    סגור
  • 10.
    דיבורים כמו חול בפועל רמלה=עזה (ל"ת)
    רמלה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • בולשיט
    איציק 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הייתי לא מזמן בעיר.פשוט לא הכרתי את רחובה הראשי של רמלה רחוב הרצל.פשוט נורא.ממש הזכיר לי את הקסבה בעזה.אז אני לא מבין על מה ראש העיר מדבר.
    סגור
  • 9.
    נוכל
    אורי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מאז שוידל העיר חזרה שנים אחורה,על מה הוא מדבר אף אחד לא יודע,הבטיח לפני 4 שנים קולנוע הבטיח מקומות בילוי,אחד השקרנים הגדולים ביותר שידע העיר הזאת.
    סגור
  • 8.
    לא מאמין
    אברהם דידי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מתי כל זה מתוכנן להיות גמור לנכסים או לנינים ואיזה פותנציאל תחרותי יש לנו?
    סגור
  • 7.
    אמן
    משה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכניסות לרמלה נורא כאילו הגעת לעזה כמה שנים יעברו עוד לא יזוז כלום רק דיבורים חבל על הזמן
    סגור
  • 6.
    רמלה
    ברק 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    רמלה גן חיית על מה אתה מדבר עיר של סמים פשה הלימות עיר פח והזנחה הכול שקרים רמלה ערבית ביסחותחה
    סגור
  • 5.
    קידום הוא גם של אנשים, לא רק של מקום
    ה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני חושבת שיפה לפתח עיר, אבל זה לא מספיק כדי לקדם אותה. צריך לפתח גם את האוכלוסיה.
    סגור
  • רמלה (ל"ת)
    ברק 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    תחנת רכבת בצמוד לנוה דוד החדש
    אייל 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדוע לא מתוכנן לבנות תחנת רכבת באיזור נווה דוד החדש וצריכים בעקבות זאת לנסוע לעיר לוד לשם כך .שנים חולפות ואין לנו תחנה באיזור הזה
    סגור
  • 3.
    נחשול
    עופר 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה שקר וכזב העיר רמלה ממש לא בתנופה.. העיר מוזנכת ולא מסודרת ביכלל .העיקר ראש העיר עובד עלינו התושבים שכבר רוצים לעזוב .או מחכים לבחירות...
    סגור
  • 2.
    רמלה נמצאת במיקום הכי טוב בארץ
    מאיר 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בגלל המיקום המצויין של רמלה הנדלן עוד יעלה בגדול .
    סגור
  • אשליות
    רונה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איפה מלמעלה למטה אוו הפוך עיר מגיעלה מלאה בפשיעה
    סגור
  • 1.
    מדהים! וכל הכבוד לחזי ברקוביץ
    דרור 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שעובד בשקט ומאחורי הקלעים כדי לתכנן ולממש את כל החזון הנפלא הזה
    סגור