תקשורת ומדיה

מגישת חדשות 13 תוקפת: "כמה רע זה נראה בעולם"

מגישת חדשות 13 ושליחת הערוץ לארה"ב, נריה קראוס, שיתפה את הדברים הקשים של מגיש CNN נגד דרישת שר התקשורת שלמה קרעי לעצור את המימון לעיתון 'הארץ': "מעשה שמזכיר משטרים לא דמוקרטיים. כותב על הפגיעה בחופש העיתונות. זה רע"
תום נחום |  10
נריה קראוס (צילום מסך רשת 13)
היום (חמישי), פרסם שר התקשורת, שלמה קרעי, בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הגיש הצעה לממשלה נגד עיתון 'הארץ'  בה יופסק, בין היתר, מימון העיתון. שר התקשורת קרעי פירט את הסיבה המרכזית להחלטתו והסביר כי מדובר ב"תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה".
מגישת חדשות 13, ושליחת הערוץ לארצות הברית, נריה קראוס, שיתפה את דבריו של מגיש CNN ג'ייק טאפר בעקבות הדרישה של קרעי ("דחיפה לערער את העיתונות החופשית מממשלת נתניהו") וכתבה בתגובה: "רק שתבינו כמה רע זה נראה בעולם: ישראל באמצע לחימה נאבקת על הלגיטימיות שלה. מגיע שר בממשלה ומחליט תוך כדי לפגוע בעיתון שלא מזוהה עם עמדות הממשלה. מעשה שמזכיר משטרים לא דמוקרטיים. אפילו ג׳ייק טאפר, אחד העיתונאים החשובים בסיקור הזוועות שביצע חמאס - כותב על הפגיעה בחופש העיתונות. זה רע".
 
בעקבות הדרישה של קרעי, אגודת העיתונאים ירושלים הגיבה ויצאה במתקפה נגדו: "האגודה מגנה את המרדף הבלתי נלאה של שר התקשורת אחר כותרות. מדובר בעשיית פוליטיקה קטנה ועלובה בעת מלחמה! לא נעניק לו את ההנאה מהכותרת, רק נציין כי כל כלי התקשורת בישראל, הינם בעלי זכות קיום במסגרת החוק וזאת מבלי שיוטל עליהם מצור כלכלי בשל הדעות המתפרסמות בהם. כך היה לפני הקדנציה שלו השר וכך יהיה גם לאחריה".
כמו כן, גם כתב 'הארץ', יניב קובוביץ, הגיב בתקיפות לדבריו של קרעי וכתב בציוץ בטוויטר (X.COM) כך: "18 שנה אני כותב בעיתון הארץ. סיקרתי מלחמות, פיגועים, חקירות של ראשי ממשלה, נשיאים, ארגוני פשיעה, קורונה, נחל צפית, השריפה בכרמל, האסון במירון וכו'. אבל היום יותר מתמיד אני גאה לעבוד בעיתון הזה".
 
כאמור, שר התקשורת יצא נגד עיתון 'הארץ' היום בחשבון הטוויטר שלו כאשר כתב: "לאור הפצה באופן עקבי של 'תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה' בעיתון הארץ, הגשתי כעת לממשלה, הצעת מחליטים להפסקת המימון של עיתון הארץ, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל,  משטרה, שב"ס, משרדי ממשלה וכל חברה ממשלתית".
 
במכתב שהגיש היום (חמישי) שר התקשורת קרעי למזכיר הממשלה, יוסי פוקס, כתב בין היתר קרעי כך: "מאז תחילת המלחמה התקבלו בלשכתי תלונות רבות על כי עיתון הארץ נוקט קו פוגעני, החותר תחת מטרות המלחמה ומרפה את המאמץ הצבאי ואת חוסננו החברתי. אפשר שחלק מפרסומיו אף חוצים את הרף הפלילי, הקבוע באותם סעיפים נידחים בחוק העונשים, השמורים אך ורק לשעת מלחמה".
בין היתר ציין השר קרעי כי "לא יעלה על הדעת כי בזמן שאנחנו פועלים נגד ערוצים זרים, עיתון ישראלי ימשיך להיות ממומן בחלקו הניכר על ידי הציבור הישראלי, תוך שהוא משמש שופר הסתה  של אויבי ישראל. תעמולה בשירות האויב והצגת הנרטיב של אויבנו, תוך הצגת שקרים, שימוש בטרמינולוגיה אנטי ציונית ואנטי ישראלית והצדקת האויב, אסור שתתפוס לה מקום בין שורותינו". טרם התפרסמה תגובת עיתון 'הארץ'. 
 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    למה המדינה צריכה לממן תקשורת הסתה ושקרים נגדה? (ל"ת)
    מספיק 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד
    הדרבוקובזה 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשיכו ככה
    סגור
  • 7.
    ארצנו
    ביבית 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הארץ צמוד לעובדות, קשה לכם? התמודדות, רפי שכל!!!!
    סגור
  • 6.
    נ"ק
    אמנון 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נ"קניקיה שכמותך
    סגור
  • 5.
    סוף סוף הממשלה מתחילה לעבוד (ל"ת)
    ביבי 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    עיתון הארץ הינו עיתון פרו ערבי
    סלומון 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עיתון הארץ שלא מזוהה עם עמדות הממשלה. מעשה שמזכיר משטרים לא דמוקרטיים. טעות בכתיבה ולפרשנותה של הכותבת. עיתון הארץ הינו עיתון פרו ערבי ואינו מזוהה עם המדינה ולא עם הממשלה. מאז שעיתון זה יצא לאור פועל נגד המדינה ובעד הערבים אל כן, צריכים וחייבים לסגור אותו
    סגור
  • 3.
    הארץ
    Eve 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צודק השר צריך לסגור את עיתון הארץ הוא תמיד נגד הצבא ונגד ישראל
    סגור
  • לשיטת השר לסגור את הארץ לממן את ערוץ 14. החלום הרטוב של
    ביבית 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 6
    פוטין. וואווו חאן הגענו עם 64 אצבעות רפות שכל!!!
    סגור
  • 2.
    חונקים אותנו
    הרג"א עופר המשיח 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 4
    האם ההתגייסות מתחילה בצבא או בהשכלה? כל עוד בתי הספר מדירים שיעורי חשבון אזי, התגייסות ותעסוקה מקצועית איכותית יהיו בשוליים. גם הדרת נשים היא חלק מהותי בעניין. חברה שמפטרת את כל המנכ"ליות במשרדי הממשלה בשנייה שהיא נכנסת לקואליציה. זה לא תרחיש או "אנטישמיות", זה קרה השנה בינואר פברואר 2023.
    סגור
  • 1.
    לסגור גיס 5 נגד המדינה וצה"ל (ל"ת)
    ישראל 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור