תקשורת ומדיה

כאן 11 בסערת ענק: המרואיין התחזה לניצול הטבח במסיבה?

סערת ענק סביב ראיון של אדם בשם ניקו אוסטרוגה בכאן 11, כאשר דניאל עמרם טוען: "הוא לא היה במסיבה בנובה, והוא נוכל רציני. הוא סיפק תמונות ממסיבה אחרת בכלל מ-2016 כל המשתתפים בה בחיים ולא היו בנובה"
תום נחום | 
כאן 11 (צילום shutterstock, freepik)
צה"ל ממשיך להתקרב להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. יומה ה-44 של המלחמה בעזה (ראשון) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק, הצבא הגביר את התקיפות ומנסה לחסל את איום המנהרות.
בתוך כך, כזכור, אחת הזירות הכואבות והמדממות ביותר של הטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר היה במסיבת הטבע 'נובה' בסמוך לקיבוץ רעים, כאשר כעת, נוצרה סערה גדולה סביב ראיון בכאן 11 עם ניקו אוסטרוגה, שטוען כי כל 29 חבריו איתם הלך למסיבה כדי לחגוג את יום הולדתו נרצחו ורק הוא שרד, תוך טענה ש-28 חברים נרצחו ישירות על ידי מחבלי חמאס, בעוד חבר נוסף שניצל ביחד איתו לא יכל לשאת את הכאב והתאבד.

עיתונאי הטיקטוק דניאל עמרם הגיב לנושא וטען שמדובר בנוכל מתחזה: "ערוץ נחשב מאד עשה אתמול כתבה שלמה בטלוויזיה על ״בחור מהמסיבה בנובה שכל ה-29 חברים שלו מתו ורק הוא שרד״, בעיה קטנה הוא לא היה במסיבה בנובה, והוא נוכל רציני. הוא סיפק תמונות ממסיבה אחרת בכלל מ-2016 כל המשתתפים בה בחיים ולא היו בנובה. הם מקבלים עשרות טלפונים בבוקר אנשים חושבים שהם מתים. איך זה קורה בערוץ עם עורכים ותקציב של מיליונים? אפילו אצל דניאל עמרם לא היה קורה דבר כזה בחיים. פרטים מלאים בהמשך".
עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים, הגיב לטענות של עמרם וכתב: "פייק. מבירור פנימי בתאגיד שנעשה לאחר הציוץ של דניאל עמרם עולה שהמרואיין היה במסיבה ושהפרטים שנתן היו נכונים. לגבי ה-29 - עדיין בודקים". עם זאת, גם ורטהיים העלה באתר וואלה כתבה שמעלה את התהיות סביב זהותו האמיתית של ניקו אוסטרוגה, כאשר על כך הגיב עמרם: "העלתם כבר כתבה אנחנו ביחד בזה עכשיו בנוגע ל״בדיקה״ של כאן 11, מדובר בשיחת טלפון עם אחד ממארגני הנובה שראה את ניקו יומיים אחרי עם סרט של המסיבה, הם גם לא מוצאים אותו ברשימות ואף אחד לא ראה אותו שם. מדובר בנוכל סדרתי והוא האדם היחיד מתוך מאות שהמדינה מסרבת להכיר בו כניצול".
ורטהיים ענה: "אל תהיה מצחיק. יש הבדל בין לקבוע שמדובר בנוכל (הייתי מאד נזהר) ולציין דברים כעובדה, לבין לפרסם את עצם הורדת הכתבה מהאוויר תחת סימני שאלה וטענות ברשת. בכל מקרה, זו גרסת התאגיד. לא הייתי לא במסיבה (לשמחתי), ולא בקונטרול (גם לשמחתי)", כאשר על כך השיב עמרם: "זה שהוא נוכל אין שום קשר לאירוע הזה, זה משיחות שאני עושה מהבוקר עם חברים שלו לשעבר. להפך באירוע הזה הייתי זהיר יותר מכם, לא הזכרתי את השם שלו או את הערוץ בציוץ".
מכאן חדשות נמסר: "על אף שורה של הוכחות לכאורה שהציג המרואיין על נוכחותו במסיבת הנובה, ועל אף עדויות המטפלים על כך שהגיע למרחב מרפא במצב הדורש טיפול והשתתף בסדנאות השיקום לניצולי הטבח - עלו ביממה האחרונה ספקות באשר לפרטים ששידרנו בכתבה. לכן החלטנו להסיר מיידית כתבה זו מן הרשת ולערוך בדיקה יסודית בעניין. בתום הבדיקה נפרסם את הממצאים. כאן חדשות תמשיך להקפיד הקפדה בלתי מתפשרת על שידור עובדות מדוייקות בלבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה