תקשורת ומדיה

זעקת האמנים: "מופיעים בחינם מכל הלב, אבל המחיר נהיה כבד"

מרגע שפרצה המלחמה, התייצבו אמני ואמניות ישראל למען החיילים והמפונים והופיעו באינספור הופעות התנדבות בחינם. עכשיו הם מודים בקושי: "אנחנו צריכים עזרה כלכלית כדי להמשיך"

מערכת ice |  1
טונה (צילום לימור נחום)
מאותה שבת ארורה בשביעי לאוקטובר, אומני ישראל לא מפסיקים להופיע ללא תמורה בפני מפונים מהדרום, ילדים ומשפחות, חיילים בבסיסים השונים ופצועים בבתי חולים.  
את רוב ההופעות אירגן חמ"ל האומנים, יחד עם משרד התרבות והחברה למתנ"סים וכן עם רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון. בעקבות הערכת הגורמים המקצועיים כי מצב החירום במדינת ישראל עלול להימשך עוד זמן רב ובחמ"ל מודים - "אנחנו זקוקים לסיוע כלכלי בשביל להמשיך את העשייה". 
אשת הניהול ויחסי הציבור רונית ארבל שמנהלת בין היתר את החמ"ל, אמרה: "ושוב עבר לו שבוע של הופעות בפני חיילי צה"ל, מפוני העוטף והצפון, משפחות החטופים, הלוויות, שבעה, שלושים, חתונות. ושוב עבר לו שבוע שבו אני מנסה לגייס כסף עבור האמנים שלא מפסיקים לרגע להופיע בכל מקום שצריכים אותם יחד עם חברי מתעשיית המוזיקה".
עוד הוסיפה ארבל: "שוב עבר שבוע שהבירוקרטיה חזקה ממני, מאיתנו. שמשרד התרבות רוצה להעביר כסף אבל…שמפעל הפיס רוצה לעזור אבל …שהתורמים בחו"ל רוצים לתרום אבל…ובינתיים, מאות אמנים מופיעים בחינם ומממנים נגנים, הסעות, צוותים והגברה. אין לנו לב להגיד לא"
בעולם התרבות מתחילים להרגיש כבר את השחיקה הכלכלית ואין צפי מתי המנוע הכלכלי ישוב, בינתיים האומנים ומנהליהם, סופגים את כל עלויות המופעים והנסיעות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תודה ענקית לכן
    חנה 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת תודה מכל הלב על ההופעות שלכם. השאלה היא האם היתה לכם האפשרות להופיע בפני קהל ולקבל תמורה. במצבנו היום אני לא חושבת שיומן ההופעות שלכם היה מלא. מה שכן אתם צריכים לבין נפוצים בדרך כלשהי.
    סגור