תקשורת ומדיה

להפעיל חשבון של אדם שנהרג? איגוד האינטרנט עונה על כל השאלות

במציאות של ימינו כמעט לכולם יש חשבונות ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים. הרבה שאלות עלו מאז פרצה המלחמה כגון איך מוחקים חשבון פעיל? או כיצד מאפשרים הפיכת חשבון לעמוד הנצחה? איגוד האינטרנט הישראלי עם כל התשובות
מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום freepik)
איגוד האינטרנט הישראלי פרסם היום (רביעי) מדריך לאור המצב הביטחוני מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל' ב-7 לאוקטובר. מאז אותו הבוקר המזעזע עלו הרבה שאלות אצל קרובים וחברים של אלו שנספו באסון.
כיצד אפשר להפוך את החשבונות שלהם ברשתות החברתיות לעמודי הנצחה, כיצד מוחקים חשבון של מי שנרצח ולמי עומדת הזכות להמשיך להפעיל חשבון של אדם שנהרג? אלו רק חלק מהשאלות שעלו ובאיגוד האינטרנט מבקשים לעשות סדר.
באיגוד האינטרנט הישראלי אומרים כי ״יש מי שמבקשים לגשת לחשבונות האלה כדי לראות את ההודעה האחרונה, או מעוניינים בגישה לצורך זיכרון, אֵבֶל ובהמשך הנצחה. על מנת להקל על הקושי הטכני והרגשי, אנו מבקשים לסייע ולהנגיש ידע מקצועי בעניין כואב אך נחוץ זה. המדריך מתבסס על פעילות האיגוד, וכן על מחקרים של פרופ' מיכאל בירנהק וד"ר טל מורס, אשר חקרו בשנים האחרונות את נושא הזיכרונות הדיגיטליים״.
 

באתר האיגוד פונים לקרובים של מי שנרצח ומפרטים את האפשרויות העומדות בפניהם: "אם חלילה בן או בת משפחה שלכם נהרגו ויש לכם גישה אל המכשירים האישיים שלהם או סיסמאות לחשבונות שלהם, תוכלו לשקול להיכנס לחשבון. זו החלטה מורכבת, ומאוד אישית. נסו לכבד את הפרטיות שלהם, לחשוב איזה מידע הם ביקשו לשתף עם איזה מעגלים. כאן אנחנו מציעים שיקולים – איך לקבל את ההחלטה המורכבת הזו ואיזה סוגים של חשבונות דיגיטליים צפויים להיות רגישים או אינטימיים יותר עבור אנשים."
 
"עוד נציע, כי לצרכי הנצחה תוכלו להסתייע במעגלים החברתיים של בני המשפחה שנהרגו כדי לאסוף תיעוד וזיכרונות דיגיטליים של יקיריכם – בקשו מהם תכתובות ותמונות שהמנוח שיתף איתם, והיעזרו בהם לאסוף חומרים שנמצאים ברשותם. פנו לאותם חברים, דברו איתם, בקשו שישתפו אתכם בשיחות שהיו להם עם יקיריכם. זו סוגיה קשה מאוד, בוודאי בימים האלה. שנדע ימים טובים יותר." הוסיפו באתר האיגוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה